Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-16, 20:04   #3721
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Haha om du inte lyckas bli duktig på 832 timmar så finns det inte mycket hopp. Jag har aldrig spelat piano, om jag spelade piano i 832 timmar så skulle jag garanterat kunna spela så att folk sa "oj han är ju duktig på att spela piano".
Jag antar att du bara sitter hemma och internetkrigar och inte sysslar med någon hobby eller sport. Onödigt att diskutera med dig.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:11   #3722
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Jag antar att du bara sitter hemma och internetkrigar och inte sysslar med någon hobby eller sport. Onödigt att diskutera med dig.
Du lyckades verkligen bemöta argumenten. Great work buddy.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:12   #3723
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Men va? Jag har brutit arm i 100 timmar och är top 6 i norden i min viktklass. 832 timmar dedikerad träning är asmycket. Det är bara sopor som lallar runt med högfrekvens och jagar totalvolym som ägnar massa tid utan att bli bra på vad dom gör
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:14   #3724
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Hur är det med armbrytning, får man någon fördel av tidigare styrketräning eller börjar man från noll?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:17   #3725
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men va? Jag har brutit arm i 100 timmar och är top 6 i norden i min viktklass. 832 timmar dedikerad träning är asmycket. Det är bara sopor som lallar runt med högfrekvens och jagar totalvolym som ägnar massa tid utan att bli bra på vad dom gör
Hur många timmar har den som är bäst i din viktklass i norden lagt ned?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:21   #3726
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
832 timmar, jag räknade ut lite snabbt att det är ungefär vad som krävs för en normalbegåvad person att ta första svarta bältet i Shotokan karate. Gör vad ni vill med den informationen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:23   #3727
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du lyckades verkligen bemöta argumenten. Great work buddy.
Du hade inget argument, ingen som är duktig på piano skulle tycka att du var det efter dina 800 timmar. Du måste ha en helt annan syn på vad som är duktig helt enkelt. Bättre än slumpmässiga personer är självklart hur lätt som helst. Jag anser om du är bra på piano kan du spela på ett uppträdande inför publik.

Hur många timmar tror du proffsatleter lagt ner i t.ex hockey? Fotboll? MMA? Boxning?
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:27   #3728
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Hur många timmar har den som är bäst i din viktklass i norden lagt ned?
Hmmmm... ja alltså det beror ju lite på hur man räknar om man gör massa s.k. genomblödningsträning och sånt mellan passen men det är ju mest småpill egentligen, finns gott om folk som bara bryter arm 2 timmar i veckan. Men bäst i min viktklass är ju Johannes Andersson från Storuman och han har mig veterligen brutit någonstans mellan 10 och 15 år. Så i runda slängar 1000-2000 timmar.

Armbrytning är dock lite av ett fuskigt exempel för man kan inte bryta så värst jävla mycket
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:29   #3729
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hur är det med armbrytning, får man någon fördel av tidigare styrketräning eller börjar man från noll?
Jodå man får bra fördel av det, av vissa saker mer än andra. Hantelrodd, hammercurl, flyes ger bra. Och även såklart all underarmsträning och nästan all greppträning om man har hålllt på med sånt.

Inte riktigt lika mycket som att ha jobbat i 5+ år som rörmokare/bilmekaniker/snickare eller liknande dock
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:28   #3730
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Dom kommer inte träna några 832 timmar boxning. De kanske möjligtvis kör 2-timmars pass 4 dagar i veckan. Men det är inga 2 timmar av renodlad boxningsträning utan räkna in uppvärmning, fysträning osv i det passet.

Har ni sett någon bli duktig i fotboll, hockey eller simning på 1 1/2 års träning? Lägg därtill att de är kroppsligt handikappade för att kunna slå och röra sig på ett tekniskt vis.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:33   #3731
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Hmmmm... ja alltså det beror ju lite på hur man räknar om man gör massa s.k. genomblödningsträning och sånt mellan passen men det är ju mest småpill egentligen, finns gott om folk som bara bryter arm 2 timmar i veckan. Men bäst i min viktklass är ju Johannes Andersson från Storuman och han har mig veterligen brutit någonstans mellan 10 och 15 år. Så i runda slängar 1000-2000 timmar.

Armbrytning är dock lite av ett fuskigt exempel för man kan inte bryta så värst jävla mycket
Hur långt har DU kvar tills du tar honom då?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:47   #3732
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
800h är skapligt mycket tid ändå.

Ifall man tränar 3 pass i veckan på 2,5h vardera, så kommer man upp i runt 270h på 1 år, om man räknar med att man inte tränar under 3 månader på sommaren. Jag har varit volleybolltränare i massor av år och tränat nybörjare (både vuxna och barn/ungdomar) som tränat ungefär så mycket. På 3 år har dessa alltså nått upp till ungefär 800h.

Inte många som är total nybörjare i volleyboll kommer kunna spela på nån särskilt hög nivå efter 3 år. Det finns säkert några som kan det dock. Men då handlar det om sådana som har ett enormt försprång på något amråde. Typ att de är väldigt långa och har enorm hoppspänst eller nåt. Då kan de vara dominanta på någon specifik aspekt medans de fortfarande är mediokra på det stora hela. Men det typiska är alltså att man efter 3 år fortfarande ser rätt "klumpig" ut i jämförelse med de som spelat några år längre.

Men de som tränat i 3 år på detta sett ser inte heller ut som totala nybörjare, om de inte är helt klapkassa.

Om man skulle översätta detta till boxning så skulle det rimligen betyda att de skulle se ut som att de ändå hade hyfsad koll ifall de tränar så mycket innan matchen.

Men att dessa herrar skulle lägga ner 13h i veckan på boxningsteknikträning i 64 veckor i rad innan matchen låter helt orimligt tycker jag. Kanske hälften...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 22:39   #3733
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Bara jag som tycker att Luke borde gått på WR försket i andra lyftet och första lyftet borde varit runt 200-205 typ.

Mycket energi som slösas i onödan på två första lyften inför att faila på tredje.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 03:08   #3734
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Folk som inte blir "bra" efter 800 timmar är amatörer helt enkelt. Och eftersom delta_mats verkar sitta inne på deras respektive träningsscheman inför den här fighten kanske du skulle kunna posta det här? Med tanke på att båda säger att dom ska mer eller mindre dedikera sina liv till den här träningen och fighten, kan du förklara hur "kanske 2 timmar 4 gånger i veckan med uppvärmning" ska gå ihop? Vad gör dom resten av tiden? Märkligt hur man kan vara strongman, träna stenhårt flera timmar varje dag, men när man ska träna boxning så kan man inte träna mer än ett par timmar i veckan.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 03:30   #3735
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Folk som inte blir "bra" efter 800 timmar är amatörer helt enkelt. Och eftersom delta_mats verkar sitta inne på deras respektive träningsscheman inför den här fighten kanske du skulle kunna posta det här? Med tanke på att båda säger att dom ska mer eller mindre dedikera sina liv till den här träningen och fighten, kan du förklara hur "kanske 2 timmar 4 gånger i veckan med uppvärmning" ska gå ihop? Vad gör dom resten av tiden? Märkligt hur man kan vara strongman, träna stenhårt flera timmar varje dag, men när man ska träna boxning så kan man inte träna mer än ett par timmar i veckan.
Klart man "kan" träna flera timmar om dagen varje dag i flera år om man verkligen har det drivet att bli bra på boxning.

Men ifall Eddie och Thor har tänkt att de ska gå en enda boxningsmatch och sedan skrota boxningen för att ägna sig åt det de faktiskt har talang för så verkar det konstigt om de skulle göra allt i sin makt för att tappa maximalt med muskelmassa under detta året och helt plötsligt tycka det är värt att istället försöka bli maximalt bra på boxning.

Klart de säger att de tänker göra detta, eftersom de vill få upp hypen. Men jag tror inte på detta om de inte också tänkt satsa vidare på boxning efteråt, och faktiskt försöka slå sig in i boxningsvärlden på allvar. Fast då kommer vi till problemet att det är osannolikt att någon av dessa faktiskt besitter den talang som behövs för att bli en riktigt bra boxare. Det är ju rimligtvis inte alls samma grejer som behövs för att man ska kunna bli världens starkaste man.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)