Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-13, 22:34   #3661
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nej, jag skulle inte bli duktig. Ett drygt år är inte mycket tid. Jag kollade faktiskt Thors senaste YT-klipp just för att jag var nyfiken på vad han egentligen gör just nu. Hade tur då han gick igenom lite hur han tränar för tillfället. Det var varannan dag styrketräning och varannan dag boxning, någon dag var det dubbelpass.

Kollade även en video med Shaw och han var väl precis som en annan lagom lockad av deras boxningsmatch Han tog även upp faktumet att Thor hade sagt att han inte skulle tävla i WSM då han inte hade fått någon inbjudan ännu och att han var arg p.g.a. detta. Enligt Shaw så vet alla att gamla mästare alltid har en frisedel till finalen och att detta är något som Thor vet om. WSM hade också varit tydliga med att INGEN hade fått en inbjudan ännu p.g.a. situationen som råder. Så antingen är Thor trög eller så använder han detta som ett svepskäl för att inte ställa upp i WSM och fokusera på boxningen.
Du skulle alltså inte bli duktig om du hade 16 månader på dig att träna boxning, med tränare och coacher, varje dag, utan massa andra grejer att behöva tänka på som jobb osv? Du skulle ändå inte bli bättre än vad du var innan?

Ni har i alla fall fel om ni förväntar er två stycken som står i en ring utan att ha en aning om vad dom ska göra. Med det sagt så säger jag inte att det kommer vara en bra fight om man jämför med proffsboxning.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-13, 22:51   #3662
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du skulle alltså inte bli duktig om du hade 16 månader på dig att träna boxning, med tränare och coacher, varje dag, utan massa andra grejer att behöva tänka på som jobb osv? Du skulle ändå inte bli bättre än vad du var innan?

Ni har i alla fall fel om ni förväntar er två stycken som står i en ring utan att ha en aning om vad dom ska göra. Med det sagt så säger jag inte att det kommer vara en bra fight om man jämför med proffsboxning.
Det kommer vara bättre än proffsboxning. Ingen match sedan Tysons glansdagar har varit intressanta. Denna kommer kanske sälja mer än Floyd vs Manny och troligen bjuda på mer!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 07:31   #3663
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Det kommer vara bättre än proffsboxning. Ingen match sedan Tysons glansdagar har varit intressanta. Denna kommer kanske sälja mer än Floyd vs Manny och troligen bjuda på mer!
In på Iron Mikes instagram och kolla när han slår pads och annonserar sin Comeback. Ser hellre 53 år gamla Tyson mot en säck än Thor mot Eddie.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 09:59   #3664
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du skulle alltså inte bli duktig om du hade 16 månader på dig att träna boxning, med tränare och coacher, varje dag, utan massa andra grejer att behöva tänka på som jobb osv? Du skulle ändå inte bli bättre än vad du var innan?

Ni har i alla fall fel om ni förväntar er två stycken som står i en ring utan att ha en aning om vad dom ska göra. Med det sagt så säger jag inte att det kommer vara en bra fight om man jämför med proffsboxning.
De kommer se ut som nybörjare, speciellt när det hettar till. På den tiden hinner man inte bli duktig alls. Det går inte att tillgodogöra sig hur mycket träning som helst heller.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 10:30   #3665
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du skulle alltså inte bli duktig om du hade 16 månader på dig att träna boxning, med tränare och coacher, varje dag, utan massa andra grejer att behöva tänka på som jobb osv? Du skulle ändå inte bli bättre än vad du var innan?
Jag skulle inte bli duktig men jag skulle givetvis bli mycket bättre än vad jag var innan.

I helgen går Luke Stoltman för världsrekord i stockpress. Lär visas på Rogues YT-kanal igen, har ej sett exakt tid ännu. Säga vad man vill om dessa rekord men det är fan kul att det händer något under corona-tider.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 12:55   #3666
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Kan säga att om ni inte blev "ok" efter 16 månaders lyxträning så är ni riktigt jävla dåliga på att boxas. Det krävs inte flera års träning från att gå från amatör till icke amatör. Om man inte är riktigt jävla kass dvs.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 13:07   #3667
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Snart blir ni så sura på varandra över deras boxningsmatch att ni börjar planera utmana varandra på boxningsmatcher. Isåfall vill jag vara med 42, halvblind, stel och världens sämsta kondis och koordination.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 13:08   #3668
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kan säga att om ni inte blev "ok" efter 16 månaders lyxträning så är ni riktigt jävla dåliga på att boxas. Det krävs inte flera års träning från att gå från amatör till icke amatör. Om man inte är riktigt jävla kass dvs.
Jag skiter egentligen i vilket, det är två klumpar till människor som dessutom är nybörjare. Så är rätt övertygad om att matchen kommer att suga oavsett.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 13:34   #3669
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Allt jag säger är att dom har lång tid på sig att träna och att båda kommer bli bättre på att boxas. Jag gjorde lite quick maffs:

Säg att dom har 12 månader på sig. Säg att dom tränar boxning 4 gånger i veckan. Säg att dom tränar 4 timmar på träningsdagarna. Bara det (som är extremt konservativt räknat) är 832 timmar boxningsträning. Menar ni alltså att dom knappt skulle lära sig någonting om boxning på den tiden?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:00   #3670
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
I helgen går Luke Stoltman för världsrekord i stockpress. Lär visas på Rogues YT-kanal igen, har ej sett exakt tid ännu. Säga vad man vill om dessa rekord men det är fan kul att det händer något under corona-tider.

Såg hans inofficiella 503lbs tidigare idag, det är ta mig fan bland de coolaste lyften jag vet.

Edit: Klargörning - Själva lyftet log press talar jag om. Det coolaste lyftet står fortfarande Hafthors 501kg för.

Senast redigerad av Stoltz den 2020-05-14 klockan 14:01.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:15   #3671
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Allt jag säger är att dom har lång tid på sig att träna och att båda kommer bli bättre på att boxas. Jag gjorde lite quick maffs:

Säg att dom har 12 månader på sig. Säg att dom tränar boxning 4 gånger i veckan. Säg att dom tränar 4 timmar på träningsdagarna. Bara det (som är extremt konservativt räknat) är 832 timmar boxningsträning. Menar ni alltså att dom knappt skulle lära sig någonting om boxning på den tiden?
Jag är inte intresserad av att argumentera mot dig då du knappast, likt jag, sitter på facit och eftersom att jag inte är intresserad av själva fighten. Men du skriver konstiga saker. Skulle 16 timmar boxning i veckan vara extremt konservativt räknat? Jag kan lova dig att Thor inte tränar 16 h boxning i veckan. Han kör "every other day" vilket innebär tre eller fyra pass per vecka och om dessa pass var fyra h så skulle jag bli extremt förvånad. Det är en 200 kg strongman-snubbe, ingen crossfitatlet.

Och ingen har sagt att de inte kommer att lära sig någonting. Vi har sagt att de inte kommer att bli duktiga. Det är ju dock en hjärndöd diskussion eftersom att vi kan ha helt olika uppfattningar om vad "duktig" innebär. Din ribba för att vara duktig verkar ju onekligen vara lägre än min.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:38   #3672
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Cool

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kan säga att om ni inte blev "ok" efter 16 månaders lyxträning så är ni riktigt jävla dåliga på att boxas. Det krävs inte flera års träning från att gå från amatör till icke amatör. Om man inte är riktigt jävla kass dvs.
Jag utmanar dig på en boxningsmatch. Är säker på att jag är bättre än dig.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:39   #3673
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag utmanar dig på en boxningsmatch. Är säker på att jag är bättre än dig.
Dagens skämt.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:40   #3674
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Dagens skämt.
Nej jag menar det. Är rätt säker på att jag vinner på knock inom 1 rond.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 14:41   #3675
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Ändå hade det varit mer spännande än den ni bråkat om i veckor
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)