Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-13, 16:47   #3121
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Kungen talar.

MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 17:37   #3122
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Han kommer inte dra 501 så det är lungan ändå.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 17:40   #3123
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Kungen talar.

54 sekunder in, done deal. Inget WR i garget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 21:23   #3124
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ser du några IPF lyftare sätta rekord ensamma hemma i sitt gym som blir godkända? Ser du några olympiska atleter göra samma sak och få sin prestation erkänd?
Nej det ser jag inte. För det är inte IPF, det är inte heller OS. Det är fortfarande strongman som mer eller mindre är utan standardisering.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 21:32   #3125
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Robert Oberst. Alla ska prata ut

Jag håller nog med honom i det mesta.


Senast redigerad av Pudzianovski den 2020-04-13 klockan 21:35.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 21:39   #3126
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Han kommer inte dra 501 så det är lungan ändå.
Nä, precis. Det ska ju göras också...
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 22:20   #3127
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Jag har världsrekord i flygande ninjaspark. Ni skulle ha sett det alltså!!!!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 08:38   #3128
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag har världsrekord i flygande ninjaspark. Ni skulle ha sett det alltså!!!!
Hur hög var den?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 16:54   #3129
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
Flygande ninjaspark är som tyngdlyftning. Finns tre olika rekord, höjd, längd, samt total.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 16:58   #3130
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Btw, varför är det ingen som tar upp att Eddie mer eller mindre gjorde 500 kg i sitt hemmagym? Han fick sin egna plattform som han hade tränat på, han använde sin skivstång mm. Han var i princip på sitt hemmagym fast med en publik som dessutom boostar honom. Man får ju absolut inte slå rekord så eftersom det ska vara standardiserat *host host* men när Eddie gör det så är det helt okej och officiellt wr. lol
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 19:12   #3131
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Btw, varför är det ingen som tar upp att Eddie mer eller mindre gjorde 500 kg i sitt hemmagym? Han fick sin egna plattform som han hade tränat på, han använde sin skivstång mm. Han var i princip på sitt hemmagym fast med en publik som dessutom boostar honom. Man får ju absolut inte slå rekord så eftersom det ska vara standardiserat *host host* men när Eddie gör det så är det helt okej och officiellt wr. lol
Hela "tävlingen" var ju mer eller mindre en show som gick ut på att Eddie skulle dra 500kg så Brians argument för att det ska vara på tävling är inte riktigt hållbara tycker jag, om man ska kö föra med Eddies 500. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg: var Makarovs försök en tävling? Hafthor kan ju låta Runar och farsan dra lite medan han värmer så kan de kalla det för tävling.

Enligt Mark Boyd (någon sorts boss på WUS) fick alla som skulle tävla, inklusive Brrian, en inbjudan att göra en feat of strength. Har aldrig hört honom nämna att hans "rekord" i dinnie Stones inte skulle vara giltigt som han gjorde i ett tv-program. Lite för uppenbart att Brian är Eddies polare men låtsas vara neutral.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 19:38   #3132
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Hela "tävlingen" var ju mer eller mindre en show som gick ut på att Eddie skulle dra 500kg så Brians argument för att det ska vara på tävling är inte riktigt hållbara tycker jag, om man ska kö föra med Eddies 500. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg: var Makarovs försök en tävling? Hafthor kan ju låta Runar och farsan dra lite medan han värmer så kan de kalla det för tävling.

Enligt Mark Boyd (någon sorts boss på WUS) fick alla som skulle tävla, inklusive Brrian, en inbjudan att göra en feat of strength. Har aldrig hört honom nämna att hans "rekord" i dinnie Stones inte skulle vara giltigt som han gjorde i ett tv-program. Lite för uppenbart att Brian är Eddies polare men låtsas vara neutral.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Så är det. Brian borde avstå från att uttala sig om saker då han verkar ha en iq på typ 75. Oberst försökte också genom att säga att när han slog rekord i något stocklyft så hade alla problem med att frivända den, t om Brian. Men Oberst klarade det och vann därför, så menar han att det måste vara fler som får testa 500 kg annars räknas det inte. Som att Oberst eller någon annan skulle råka vara tillräckligt stark just den dagen för att göra 501, lol. Det är ju uppenbart att den enda som ens är i närheten just nu är Thor, så varför ska andra lyftare ens vara där och försöka när ingen kommer klara det?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 08:13   #3133
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Så är det. Brian borde avstå från att uttala sig om saker då han verkar ha en iq på typ 75. Oberst försökte också genom att säga att när han slog rekord i något stocklyft så hade alla problem med att frivända den, t om Brian. Men Oberst klarade det och vann därför, så menar han att det måste vara fler som får testa 500 kg annars räknas det inte. Som att Oberst eller någon annan skulle råka vara tillräckligt stark just den dagen för att göra 501, lol. Det är ju uppenbart att den enda som ens är i närheten just nu är Thor, så varför ska andra lyftare ens vara där och försöka när ingen kommer klara det?
Jag är inget fan av Brian men har svårt att se hur man kan tycka att något av det han säger i videon inte är vettigt. Det är liksom ingen konstig åsikt att rekord bör slås på tävlingar. Även om jag är för Hafthors 501-försök så är jag inte till 100 % av åsikten att rekordförsöket är odiskuterbart. Då enbart rörande huruvida det ska bli ett officiellt vr eller inte. Att han ska gå för det tycker jag är en no-brainer. Jag tycker heller inte att det är svinviktigt huruvida det blir ett officiellt vr eller inte, om han fixar 501 kg så kommer han att ha dragit mest vikt genom tiderna och det räcker för mig. Att Oberst sitter och säger "please don't do it, Thor" tycker jag är svinmärkligt. Vad tror han ska hända? Att han ska lyssna på Eddies polare och inte dra 501 kg av respekt för just Eddies rekord? Det är väl helt uppenbart att Thors försök är på tok för långt gånget för att stoppa.

Hafthors försök är dock speciellt eftersom att han, som du skriver, är den enda som har en chans att slå världsrekordet. Således är det inte viktigt att andra är med och tävlar. Tycker att det är mer skevt med t.ex. Lukes stockpress då både han, Hicks och Biby har en chans på världsrekordet. Samtidigt är det väl bra för sporten att något händer under pandemin och att det inte blir knäpptyst från alla strongmans.

Som det redan har påpekats så är det dock inte ens självklart att Hafthor klarar 501 kg. Jag tror det men vi vet inte. Det enda som stör mig med att om han fixar det och det bara blir ett inofficiellt världsrekord är att Hall inte kommer gå ut med "congrats mate, you're stronger than me" utan snarare kasta skit på honom för att han gjorde det på hemmaplan och påpeka att han fortfarande är starkare. Av den anledningen vore det kul om det blev ett officiellt rekord. Prestationen är i mitt tycke minst lika hedervärd som om den hade utförts på en stadio framför 10 000 skrikande människor.

En sista grej: som jag förstått det så kan WUS erkänna Thors 501 kg som ett officiellt rekord. Då har han vr enligt dom medan Hall har vr enligt Giants Live. Visst funkar det så? Det säger ju en del om att det är rätt lösa grunder för att något ska klassas som ett vr inom strongman, det går inte att jämföra med andra sporter.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2020-04-15 klockan 08:17.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 08:41   #3134
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Faktum är att variationen på gravitationens inverkan kan skilja upp till 1 % på Jorden (och 0,5% om man jämför på havsnivå). Då lyftet har skett/ska ske på olika platser och skillnaden endast är 0,2% mellan 500 kg och 501 kg så kan man ju fundera på om de ska göras på samma ställe.

I detta fall lär dock Island ha något högre gravitation än England, så det är väl därför inte Eddie Hall har nämnt detta.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-15, 08:57   #3135
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Btw, varför är det ingen som tar upp att Eddie mer eller mindre gjorde 500 kg i sitt hemmagym? Han fick sin egna plattform som han hade tränat på, han använde sin skivstång mm. Han var i princip på sitt hemmagym fast med en publik som dessutom boostar honom. Man får ju absolut inte slå rekord så eftersom det ska vara standardiserat *host host* men när Eddie gör det så är det helt okej och officiellt wr. lol
Detta håller jag ändå med om lite. Jag tycker inte att det ska vara officiellt världsrekord (Hafthors) men sen är det som du säger - Hela tävlingen var uppbyggd på Eddies försök att lyfta 500kg. Det var inte en tävling av den vanliga sorten, och det gör ju vattnet mycket grumligare.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)