Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-04-11, 13:23   #3076
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Fast vet du hur stor skillnad det KAN vara bara att inte få lyfta när man själv vill? Enorm skillnad. Jag är fan rätt bra på att tävla IMO och tränade alltid extremt likt tävlingslyft etc och fick aldrig till ett tävlingslyft inom 5 kg av mitt träningspers.
Förvisso. Men det argumentet är alldeles för roligt när Eddie säger att han att han är starkare på tävling än i träning.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:23   #3077
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Fast vet du hur stor skillnad det KAN vara bara att inte få lyfta när man själv vill? Enorm skillnad. Jag är fan rätt bra på att tävla IMO och tränade alltid extremt likt tävlingslyft etc och fick aldrig till ett tävlingslyft inom 5 kg av mitt träningspers.
Som att Eddie inte fick den tid han behövde till 500 kg han hade fått vandra runt i handikapptoaletten i 3 timmar om han så ville.

Han sa också på Mark Bells podcast för ett par dagar sen att Thor är starkare i marklyft än var Eddie var så man märker verkligen att han håller på att skita på sig för att någon kommer dra 501 kg och ta hans rekord ifrån honom. Det roliga är också att Thor kommer nog dra upp det utan att kollapsa efteråt, Eddie behövde ett års mental träning och höll på att dö efteråt. Så Eddies ego kommer köras ner i botten.

Senast redigerad av ChuckTesta den 2020-04-11 klockan 13:24.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:24   #3078
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Förvisso. Men det argumentet är alldeles för roligt när Eddie säger att han att han är starkare på tävling än i träning.
Ja alltså definitivt är vissa det, speciellt i dampgrenar eller stöngrenar. Har en vän som går tre gånger så långt i farmers på tävling med samma vikt. Men vissa gör myyyycket bättre ifrån sig på träning, speciellt om man bara kan fokusera träningen till ett lyft
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:26   #3079
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Dessutom glömmer ni den viktigaste saken av alla. Att han skall lyfta 501kg också innan det är ett wr. Jag bedömer sannolikheten för att han klarar lyftet till 0%
Sade Eddie Hall detta?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:28   #3080
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Ja alltså definitivt är vissa det, speciellt i dampgrenar eller stöngrenar. Har en vän som går tre gånger så långt i farmers på tävling med samma vikt. Men vissa gör myyyycket bättre ifrån sig på träning, speciellt om man bara kan fokusera träningen till ett lyft
500 sattes i enbart mark, "world deadlift challenge" inte som en tävlingsgren bland andra om jag kommer ihåg rätt. Så det blir samma möjlighet till träningsfokus.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:31   #3081
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Det är ju pga de anledningarna som ni skriver här som man istället kunde låta alla göra som thor. För vem gives a fuck haha om det ändå ska göras speciella tävlingar för det. Jag tycker det borde räknas som sagt men tycker även att alla borde få göra så om man ändå redan krånglar till det för att ha rätt förutsättningar.

Fast egentligen tycker jag att man borde ta bort grenen helt och hållet.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:32   #3082
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Sade Eddie Hall detta?
Nej, det var jag Jag är ingen marklyftsexpert, men 501 är våldsamt mycket och jag är övertygad om att Hafthor inte är så stark. 440×3 Är en annan sak. Så oavsett hemmagym, tävling på arena osv. inga 501kg för Hafthor .
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:35   #3083
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nej, det var jag Jag är ingen marklyftsexpert, men 501 är våldsamt mycket och jag är övertygad om att Hafthor inte är så stark. 440×3 Är en annan sak. Så oavsett hemmagym, tävling på arena osv. inga 501kg för Hafthor .
Ah, okej - Jag trodde du menade att Eddie Hall hade sagt att han skulle lyfta 501kg innan Hafthor får det som världsrekord

Edit: jag kan nog ändå tänka mig att det kommer förekomma några 500+ marklyft nu. Det blir alltid så när någon gjort "det omöjliga" och sen när folk ser att det är möjligt så börjar de planera för att det är möjligt, inte omöjligt.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:38   #3084
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är ju pga de anledningarna som ni skriver här som man istället kunde låta alla göra som thor. För vem gives a fuck haha om det ändå ska göras speciella tävlingar för det. Jag tycker det borde räknas som sagt men tycker även att alla borde få göra så om man ändå redan krånglar till det för att ha rätt förutsättningar.

Fast egentligen tycker jag att man borde ta bort grenen helt och hållet.
Thor drar publik till sporten. Det gör inte en dussinatlet från Vitryssland. Massvis av människor vill se honom dra 501 i marklyft från sin Coronakarantän, ingen vill se Jurij Gagarin dra ett tåg 20meter 0,5 sekunder snabbare än Oleg Vladivostok.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:45   #3085
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ah, okej - Jag trodde du menade att Eddie Hall hade sagt att han skulle lyfta 501kg innan Hafthor får det som världsrekord

Edit: jag kan nog ändå tänka mig att det kommer förekomma några 500+ marklyft nu. Det blir alltid så när någon gjort "det omöjliga" och sen när folk ser att det är möjligt så börjar de planera för att det är möjligt, inte omöjligt.
500kg är ändå 500kg Kanske med ny ännu fånigare dräkt isåfall.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 14:38   #3086
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Du borde faktiskt kolla på brians video
Nej. Jag har rätt.

På samma sätt som fotbollsmatcher spelats på tomma arenor pga x eller y är det officiella matcher trots andra förutsättningar. Är det sanktionerat och officiellt så gäller det oavsett vad atleterna försöker hitta på för ursäkter.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Senast redigerad av PureWhey den 2020-04-11 klockan 14:40.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 15:37   #3087
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nej. Jag har rätt.

På samma sätt som fotbollsmatcher spelats på tomma arenor pga x eller y är det officiella matcher trots andra förutsättningar. Är det sanktionerat och officiellt så gäller det oavsett vad atleterna försöker hitta på för ursäkter.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Se videon istället för att sitta här och vara obstinat över det hela.

Brians video om det hela är faktiskt väldigt bra och merparten av hans resonemang är runt sanktioner och official inom strongman. Han belyser att det inte finns någon ledande förbund och alla kan göra som de vill.

Som sagt, hans utlägg är väldigt bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 15:40   #3088
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Ja jag säger inte att du har fel Purewhey. Jag säger att du borde kolla på videon
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 15:42   #3089
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Se videon istället för att sitta här och vara obstinat över det hela.



Brians video om det hela är faktiskt väldigt bra och merparten av hans resonemang är runt sanktioner och official inom strongman. Han belyser att det inte finns någon ledande förbund och alla kan göra som de vill.



Som sagt, hans utlägg är väldigt bra.
Jag är inte obstinat, jag säger bara att jag har rätt. Vilket jag har.

Mer än så är det inte.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 15:42   #3090
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Ja jag säger inte att du har fel Purewhey. Jag säger att du borde kolla på videon


Roligare såhär.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)