Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-10-27, 11:40   #4516
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vad som anses stort är så klart subjektivt. Jag kan hålla med om att hans kroppsbyggnad kanske inte är helt osannolikt stor. Men han verkar ju ha ett stort ego och det får mig som sagt att tro att han gärna tonar ned hur mycket han har tränat för att det ska framstå som coolare än vad det är. Har svårt att lita blint på en sådan persons ord. Nu kanske jag framställer honom som djävulen själv, det är verkligen inte min mening Men jag tycker att man kan skönja en del osköna drag utifrån de filmer som han är med i.

Ang. potentiella vikter så var väl den där tyngsta hanteln han lyfte fem ggr 104 kg tung? Han lyfter givetvis långt över 200 kg. Hade varit grymt kul med en video där han testar SL-lyften.

Jag tror inte heller han har tränat så lite som dom gärna framställer det.
Nu har dom/han iof berättat att han tränar med de grejer han kan hitta på sitt arbete, det tillsammans med ett fysiskt arbete och bra gener kan mycket väl räcka för att göra honom så stark som han är. Tror dock inte han är lika imponerande stark i klassiska gymlyft.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 12:45   #4517
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
De är världens starkaste män och tokdopade och väger runt 200+ kg och kan knappt reppa 50 reps på 100 i bänken. Det är som att de aldrig tränat pressar utöver ovanför huvudet, vilket i sig känns galet. Eddie la mycket tid på sina axlar och vanligt pressande vilket gjorde han ruskigt stark i det.

Eddies plan var mästerlig. Gå för WSM och whatever it takes när han kände vittringen av 500.
Fast du låter ju lite verklighetsfrånvänd!? Både Oberst och Shaw är brutalt starka i bänk (och press över huvudet). Jag vet inte vad de gör i max i bänk men gissar mellan 225-250 och några få reps? utan någon särskild tröja/utrustning? Jag skulle vilja hävda att de är tokstarka även i bänk utan att egentligen specialtränat detta.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 12:56   #4518
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
De är världens starkaste män och tokdopade och väger runt 200+ kg och kan knappt reppa 50 reps på 100 i bänken. .
Hur många reps klarar du själv på 100? Jag skulle vara jävligt nöjd med 20.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 13:07   #4519
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
De är världens starkaste män och tokdopade och väger runt 200+ kg och kan knappt reppa 50 reps på 100 i bänken. Det är som att de aldrig tränat pressar utöver ovanför huvudet, vilket i sig känns galet. Eddie la mycket tid på sina axlar och vanligt pressande vilket gjorde han ruskigt stark i det.

Eddies plan var mästerlig. Gå för WSM och whatever it takes när han kände vittringen av 500.
Om du testar högreps(alltså HÖGreps) så förstår du att det inte behöver ha jättemycket att göra med maxstyrka. Jag har under året ofta kört bänkpresstävlingar(högreps) på skoj mot kompisar och har ofta slagit dom trots att de har varit tio-tjugo kg starkare än mig. Det gör enorm skillnad att faktiskt träna högreps(vilket jag i perioder har gjort). Allt över 40 reps är förjävligt om man inte är van vid det. Det känns som man ska fixa många fler reps och så vips så bara lägger kroppen av. Således skulle jag inte döma deras pressförmåga baserat på vad de maxar ut på 100 kg. Det är mer något sorts test i syratålighet. Bättre att kolla på vad de faktiskt har gjort som tyngst. Brians bästa tror jag är 240x2, det tycker jag är bra från någon som inte alltid har haft bänk i sitt schema. Oberst har jag ingen aning om.

Nu vet jag inte hur mycket bänkpress Big Z har kört sedan sin SL-karriär men han lade ganska nyligen upp en video där han gjorde 42 reps på 100 kg. Tror liksom inte det är rättvisande för hans maxstyrka i övningen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 14:31   #4520
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Min "starka farbror" (inte min farbror men pricipen med hörsägen) var så stark att han slog ihjäl en älgtjur med en spade, lade upp kadavret över axlarna och gick hem ett par kilometer bort.

Nu vet jag inte vad en älgtjur väger, men de är rätt tunga. Sannolikhetshalten i det är nog låg, men min mormor och morfar trodde på det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 15:21   #4521
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag har också gjort exakt så, så det kan nog stämma.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 15:55   #4522
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Min "starka farbror" (inte min farbror men pricipen med hörsägen) var så stark att han slog ihjäl en älgtjur med en spade, lade upp kadavret över axlarna och gick hem ett par kilometer bort.

Nu vet jag inte vad en älgtjur väger, men de är rätt tunga. Sannolikhetshalten i det är nog låg, men min mormor och morfar trodde på det.
Slaktvikt(utan huvud, inälvor och hud och så) på en älgtjur låg i medeltal år 2020 på 214 kg. Så en lätt älgtjur som är urtagen på plats kan gå om man på något jävla vänster får upp fanskapet på axlarna (1) och har lätt väg hem. Längden på hemvägen är väl överkomlig med raster där man får göra om magin enligt (1).
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 16:28   #4523
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det är iofs sant, tänkte inte på problemen med och tillgängligheten på anabola i Afrika.



Ja alltså det är ju jätteimponerande, men det är också bara 100 kg. Det är inte som att han lägger sig och reppar på 150. 100 kg kanske är brutalt starkt för folk som inte tränar, men sen är det inte lika imponerande när man kommer in på ett gym.
Ja, nu menade jag inte att det är något helt otroligt, men bara ett exempel. Han vägar runt 90 kg ungefär. Om man faktiskt satsar på att försöka lyfta tungt och träna genom sitt jobb lär man kunna bli väldigt stark. Min bekanta har inget krävande jobb, kör mest bil. Och jag tog inte i beaktande att hans bänkpress skulle jämföras med kolos egna mma/tyngdlyftar-expert
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 18:05   #4524
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
https://youtu.be/rRwTB4RfQTE?t=5

Fick mindre shock av att se Sarah Bäckman dyka upp där och fick genast lite sympatikänslor.. bjuder grabbarna in henne till handtag eller är det äkta pojkklubb över det hela? Inte såg man något med henne på Devons youtube. Om jag inte helt missat det.

Men efter lite grävande hittade jag detta: https://youtu.be/-hNxoeBb3XY?t=65. Så det kanske kommer fler klipp med dem två? De satt ju i bil till och med. Beblandar mig inte med instagram så vet inte om det finns mer där.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 18:27   #4525
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Jag vet att jag har snackat mycket skit. Men jag hejar faktiskt på Larry.

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 18:43   #4526
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Fast du låter ju lite verklighetsfrånvänd!? Både Oberst och Shaw är brutalt starka i bänk (och press över huvudet). Jag vet inte vad de gör i max i bänk men gissar mellan 225-250 och några få reps? utan någon särskild tröja/utrustning? Jag skulle vilja hävda att de är tokstarka även i bänk utan att egentligen specialtränat detta.
De har ju tränat bänk i början av sin karriär också innan de satsade på strongman där vanligt pressande inte är i fokus alls. Självklart är 40-50 reps rätt ok för någon som inte är grentränad i det. Är mer att man förväntar sig mer av någon som är världens starkaste. Eddie Hall gjorde ju bra bättre ifrån sig för över 8 år sedan som en "räka" på en fitnessmässa, vilket påvisar att han var mer bänkkåt då i början av sin strongmankarriär.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hur många reps klarar du själv på 100? Jag skulle vara jävligt nöjd med 20.
Mer än 20 förhoppningsvis iom att jag gjort 20+ på hantlar för flera år sedan. Borde kanske testa igen. Men inget jag bryr mig om direkt. Jag är nog 20ish på 120 typ.


Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Om du testar högreps(alltså HÖGreps) så förstår du att det inte behöver ha jättemycket att göra med maxstyrka. Jag har under året ofta kört bänkpresstävlingar(högreps) på skoj mot kompisar och har ofta slagit dom trots att de har varit tio-tjugo kg starkare än mig. Det gör enorm skillnad att faktiskt träna högreps(vilket jag i perioder har gjort). Allt över 40 reps är förjävligt om man inte är van vid det. Det känns som man ska fixa många fler reps och så vips så bara lägger kroppen av. Således skulle jag inte döma deras pressförmåga baserat på vad de maxar ut på 100 kg. Det är mer något sorts test i syratålighet. Bättre att kolla på vad de faktiskt har gjort som tyngst. Brians bästa tror jag är 240x2, det tycker jag är bra från någon som inte alltid har haft bänk i sitt schema. Oberst har jag ingen aning om.

Nu vet jag inte hur mycket bänkpress Big Z har kört sedan sin SL-karriär men han lade ganska nyligen upp en video där han gjorde 42 reps på 100 kg. Tror liksom inte det är rättvisande för hans maxstyrka i övningen.
Håller helt med om att det är en fråga om conditioning för den gren man tränar i. Men med tanke på hur mycket doping det handlar om och kroppsvikten så är det lika förvånade varje gång även fast man vet att allt handlar om grenspecifikträning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 19:03   #4527
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag vet att jag har snackat mycket skit. Men jag hejar faktiskt på Larry.

Fan vad stor Schoolboy var då. Visst han ser lite lång ut. Men trodde inte schoolboy var så stor. Larry är väl runt 185 och Schoolboy måste vara 190+ minst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 22:02   #4528
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Fan vad stor Schoolboy var då. Visst han ser lite lång ut. Men trodde inte schoolboy var så stor. Larry är väl runt 185 och Schoolboy måste vara 190+ minst.
Ja schoolboy är ju runt 190-192 och väger 105-110kg. Hans namn som Schoolboy är lite missvisande egentligen. Med det namnet målas han ju upp som en liten pojke på 80kg, slät.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-28, 10:14   #4529
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Är matchen idag? Känns som att det kommer att bli en ganska ensidig historia men ska ändå bli kul att se.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-28, 10:56   #4530
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag höll lite på Larry tills jag såg deras face off och insåg att DAAYYYYMN, BOI IS THICK!!!!

Han upplevs inte alls så stor i tidigare videos. Så jag förutsätter att Schoolboy tar detta med ren vristkontroll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)