Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-11, 04:43   #3061
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nej, jag orkar inte lyssna på den autistiska tjockisen. Aldrig hört någon vuxen man som lipar så mycket över en annan vuxen mans prestationer. Brian och Haf bör ta en långweekend I Karibien och "marka" varandra.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Tror aldrig jag sett Brian lipa direkt. För övrigt så är hans ståndpunkt i videon riktigt bra och varje normalt funtad människa skulle anse argumenten han tar upp som helt godtyckliga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 07:25   #3062
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Tror aldrig jag sett Brian lipa direkt. För övrigt så är hans ståndpunkt i videon riktigt bra och varje normalt funtad människa skulle anse argumenten han tar upp som helt godtyckliga.
Brian är ju en mästare på att ta 10 minuter för att säga att han egentligen inte är klen men en cykel kom i vägen för hans synfält när han skulle göra "X" så att det kanske var för dåligt med kalorier i ena benet men nöjd i alla fall blahablaha. Aka "Lipa"


Men, detta klippet var faktiskt väldigt bra och ett av få med Brian där jag faktiskt såg hela. Han har mycket bra poänger och jag har svängt i frågan gällande legitimiteten för marklyftet, höll med om att det borde räknas som WR men inte längre. Brian har rätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 08:50   #3063
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Tror aldrig jag sett Brian lipa direkt. För övrigt så är hans ståndpunkt i videon riktigt bra och varje normalt funtad människa skulle anse argumenten han tar upp som helt godtyckliga.
Godtyckliga?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 09:36   #3064
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Att lyfta ett rekord i sitt eget garage bland endast vänner, ptja. Inte riktigt samma sak.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 09:45   #3065
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Godtyckliga?
Svårt begrepp det där.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 10:26   #3066
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Brian är en tönt. Komiskt att alla bekvämt hoppar över att Thor måste göra det hemma på grund av situationen. Det är knappast så att han fick för sig att han skulle göra det i sitt garage en dag. Hans lyft borde räknas som wr och Brian försöker jämföra det med en tyngdlyftare som helt plötsligt slår rekord i sitt garage och "har han då olympisk rekord"? Nej, det är därför man separerar wr och or, lol.

Sen öppnar man inte pandoras box bara för att Thor slår ett wr hemma mitt i en pandemi.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 11:12   #3067
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Tycker Brian Shaw har rätt, i den mån man ska hantera världsrekord.
Det blir konstigt när förutsättningarna för två utföranden blir så pass olika, och sedan använda samma titel för dem.

Ett inofficiellt världsrekord är det utan tvekan, men inte det officiella när standarden är att det ska göras under andra förhållanden.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 11:14   #3068
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Jag fattar inte riktigt. Finns det inte regler som beskriver vad som gäller för att det ska gälla som världsrekord? Hur kan detta ens vara en diskussion?

Antingen är det inofficiellt (aka ingen bryr sig) eller så är det officiellt och man blir historisk.

Eller är allt annorlunda i SL?

Inget rekord i friidrott kommer slås i någons trädgård.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 11:18   #3069
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Jag fattar inte riktigt. Finns det inte regler som beskriver vad som gäller för att det ska gälla som världsrekord? Hur kan detta ens vara en diskussion?

Antingen är det inofficiellt (aka ingen bryr sig) eller så är det officiellt och man blir historisk.

Eller är allt annorlunda i SL?

Inget rekord i friidrott kommer slås i någons trädgård.
Exakt. Som jag skrev innan, ifall det är sanktionerat och med domare etc så blir det officiellt. Då är det officiellt världsrekord. Om man inte tycker det är rättvist får man klaga hos förbundet eller vad det nu är, inte på atleteten.

Inte svårare än så.


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 12:03   #3070
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Exakt. Som jag skrev innan, ifall det är sanktionerat och med domare etc så blir det officiellt. Då är det officiellt världsrekord. Om man inte tycker det är rättvist får man klaga hos förbundet eller vad det nu är, inte på atleteten.

Inte svårare än så.


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Du borde faktiskt kolla på brians video
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 12:17   #3071
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Ni måste ju ta Corona i beaktande. Sporten behöver något intressant under tiden den är i karantän. Ett världsrekord satt nu under väldigt speciella förutsättningar är ok. Just pga. förutsättningarna, det betyder inte att alla rekord är ok att sätta så för all framtid.

500-rekordet sattes ju efter Eddies viktval. Hela tävlingen anpassad efter att han skulle dra 500. Han har ju dessutom sagt tusen gånger att han lyfter MER på tävling när det verkligen gäller än vad han gör på gymmet. Så att göra det i eget gym med egen utrustning är en nackdel. Enligt den värsta kritikern själv då
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 12:26   #3072
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Dessutom glömmer ni den viktigaste saken av alla. Att han skall lyfta 501kg också innan det är ett wr. Jag bedömer sannolikheten för att han klarar lyftet till 0%
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 12:41   #3073
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Brians argument är iallafall 100% solid för mig. Men

MEN

Eftersom det ändå inte finns några regler, så kan de lika gärna ändra till att alla får göra så sen. Det är lika bra eftersom de annars måste ta hänsyn till vilka grenar som är före, olika vikthopp, bla bla bla.

Tycker ändå strongman har gått åt helt fel håll med standardiserade vikter och stänger och styrkelyftsgrenar och skit. Strongmanrekord borde vara något som inte existerar, just för att det är olika skit hela tiden där man inte ens vet vad det är för grenar förrän en månad före.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:11   #3074
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Brians argument är iallafall 100% solid för mig. Men

MEN

Eftersom det ändå inte finns några regler, så kan de lika gärna ändra till att alla får göra så sen. Det är lika bra eftersom de annars måste ta hänsyn till vilka grenar som är före, olika vikthopp, bla bla bla.

Tycker ändå strongman har gått åt helt fel håll med standardiserade vikter och stänger och styrkelyftsgrenar och skit. Strongmanrekord borde vara något som inte existerar, just för att det är olika skit hela tiden där man inte ens vet vad det är för grenar förrän en månad före.
Nej. Då öppnar du Pandoras box som Brian säger. Hafthor borde undantas just i det här fallet. Pga hype, förväntningar, reklam osv. Ingen autism med att isåfall borde alla undantas alltid. Dessutom kommer han inte klara det så det är ändå extremt hypotetiskt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:14   #3075
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nej. Då öppnar du Pandoras box som Brian säger. Hafthor borde undantas just i det här fallet. Pga hype, förväntningar, reklam osv. Ingen autism med att isåfall borde alla undantas alltid. Dessutom kommer han inte klara det så det är ändå extremt hypotetiskt.
Fast vet du hur stor skillnad det KAN vara bara att inte få lyfta när man själv vill? Enorm skillnad. Jag är fan rätt bra på att tävla IMO och tränade alltid extremt likt tävlingslyft etc och fick aldrig till ett tävlingslyft inom 5 kg av mitt träningspers.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)