Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-08, 07:58   #2101
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Bra pass! Sa till W igår att du körde intervallerna igår och att han borde göra detsamma idag. Han hade ingen tanke på det själv så det var nog bra att jag upplyste honom Blir kul att se hur det går för er, han har ju en riktigt fin miltid på 44 min som motiverar sub 1:40. Samtidigt så har du gissningsvis betydligt bättre uthållighet i benen. Han kommer även med 100 % sannolikhet att starta alldeles för hårt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 09:59   #2102
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Bra pass! Sa till W igår att du körde intervallerna igår och att han borde göra detsamma idag. Han hade ingen tanke på det själv så det var nog bra att jag upplyste honom Blir kul att se hur det går för er, han har ju en riktigt fin miltid på 44 min som motiverar sub 1:40. Samtidigt så har du gissningsvis betydligt bättre uthållighet i benen. Han kommer även med 100 % sannolikhet att starta alldeles för hårt
Haha ja det ska bli spännande. Är han seedad? Att starta i startgrupp 20+ kan ju säkert söla ner ens tid också.

--
Trodde jag skulle vakna som ett skåp men var pigg och tog mig till gymmet

Pushjerk 65 kg x 3 x 6
Bänk 75 kg x 3 x 10

Wod, chipper:
75 armhävningar
50 situps
40 cal rodd
60 air squats
20 c2t pullups
10 power cleans 70 kg
~15 min
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:14   #2103
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha ja det ska bli spännande. Är han seedad? Att starta i startgrupp 20+ kan ju säkert söla ner ens tid också.

--
Trodde jag skulle vakna som ett skåp men var pigg och tog mig till gymmet

Pushjerk 65 kg x 3 x 6
Bänk 75 kg x 3 x 10

Wod, chipper:
75 armhävningar
50 situps
40 cal rodd
60 air squats
20 c2t pullups
10 power cleans 70 kg
~15 min
Aa, startgrupp fyra tror jag. Seedad efter hans 44 min på Varvetmilen i Eskilstuna.

Såg din post till svenbanan i löptråden. Jag hade kört något ännu snällare än 3x1 km tröskel på tisdagen. Antingen bara fartlek med några hundra meter i tävlingstempot åt gången eller riktigt avskalade intervaller. Om jag t.ex. vill köra ett avskalat intervallpass av 4x4 min så kanske jag kör 2x2 min istället, eller 4x1 min, så pass lökigt. Enda syftet är att hålla kvar känslan av lite tempo i kroppen, det är absolut noll träning.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 11:17   #2104
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Aa, startgrupp fyra tror jag. Seedad efter hans 44 min på Varvetmilen i Eskilstuna.

Såg din post till svenbanan i löptråden. Jag hade kört något ännu snällare än 3x1 km tröskel på tisdagen. Antingen bara fartlek med några hundra meter i tävlingstempot åt gången eller riktigt avskalade intervaller. Om jag t.ex. vill köra ett avskalat intervallpass av 4x4 min så kanske jag kör 2x2 min istället, eller 4x1 min, så pass lökigt. Enda syftet är att hålla kvar känslan av lite tempo i kroppen, det är absolut noll träning.
Då är vi i samma startgrupp. Spännande. Hoppas han drar iväg som en raket i början, så att jag sedan slow and steady kan passera honom kring 15 km

Det du skriver låter vettigt, får bli något sånt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 08:22   #2105
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Frontböj
90 kg x 5
100 kg x 4
110 kg x 1
120 kg x 1

Thrusters: bygg till tung 3a
Upp till 70 kg x 3

Raka mark ((p)rehab))
60 kg x 3 x 10
80 kg x 4 x 5
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 17:27   #2106
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Löpning, 7 km med 2x2 km i 4:40
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 07:20   #2107
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Igår
Snatch balance upp till 60x2
Frontböj upp till 110x2
Bakböj upp till 130x2
Frivändning upp till 90x1
Clean pull upp till 120x1
Marklyft upp till 160x1

Idag
Active recovery typ
5 varv @ steady pace:
50 cal rodd
15 burpee box jump over
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 11:00   #2108
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Hängde med W igår och frågade honom hur vår relation skulle se ut framöver om jag ställde upp på Varvet och gjorde allt jag kunde för att sabotera för honom. Springa precis bakom honom och göra världens jobbigaste ljud, lägga krokben i tid och otid, dra honom i tröjan, lägga sig framför honom och sakta ned hela tiden. Sen i bilen hem reta honom för att han inte nådde sitt mål.

Hur skulle vår relation se ut om jag gjorde detta mot dig?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 06:56   #2109
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hängde med W igår och frågade honom hur vår relation skulle se ut framöver om jag ställde upp på Varvet och gjorde allt jag kunde för att sabotera för honom. Springa precis bakom honom och göra världens jobbigaste ljud, lägga krokben i tid och otid, dra honom i tröjan, lägga sig framför honom och sakta ned hela tiden. Sen i bilen hem reta honom för att han inte nådde sitt mål.



Hur skulle vår relation se ut om jag gjorde detta mot dig?


Står i regelboken att man inte får göra så så din fråga är inte relevant kommer aldrig ske


Sälrodd 6x8
Lite bänk upp till 95x1

10 min EMOM:
Min 1 10 pullups
Min 2 10 bänk 60 kg

Lite komplement

Tror det blir 6x2 min löpning i ~4:30 ikväll
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:13   #2110
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Grattis! Förutsätter att du är supernöjd, måste varit ett nästintill perfekt lopp för din del.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:54   #2111
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Grattis! Förutsätter att du är supernöjd, måste varit ett nästintill perfekt lopp för din del.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


Tack! Ja, kan nog inte ha bett om ett bättre lopp.

Fick ordentligt håll på bron vid 15 km och var rädd att tappa men hade byggt upp en bra buffert. Sluttid 1:38:08, bra mycket snabbare än jag vågat hoppas på!
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 15:28   #2112
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
pepplez tränar

Liten racerapport såhär dagen efter.

Fredag: åker till Göteborg kring lunch med ett kompisgäng på 12 pers varav 5 skulle springa. Hyrt en villa 20 minuter utanför centrala Göteborg. Käkade spagetti och köttfärssås till middag, drack mycket, fick en ok natts sömn.

Lördagen vaknade jag och kände mig utvilad men ganska likgiltig. Ingen nervositet alls. Skulle starta 13:13, vid 7 åt jag några mackor och vid 10 lite pastasallad med kyckling och en deciliter rödbetskoncentrat. Åkte strax innan 11 in mot city, tänkte att vi hade oceaner av tid. Vi som skulle springa blev avsläppta vid Liseberg för att hämta nummerlapp medan de andra körde bilarna till Slottsskogen för att parkera sig där.
Hämta nummerlapp gick rätt smidigt, mycket folk men ingen kö. Saker och ting tog sin tid ändå och med 45 minuter till start stod vi i kö till transferbussarna. Är ju inte hela världen att missa sin startgrupp och starta lite senare, men jag ville starta i min grupp. Min kompis skulle starta i gruppen bakom, och jag ville inte starta med honom utan ville helt köra mitt eget race.
Kom fram till starten med 25 minuter kvar, ganska stressad och irriterad. Lämnade mina grejer och sprang lite fram och tillbaka, ömmade lite i benhinnorna men benen var fräscha. Med 10 min till start stod jag i fållan. Vädret var rätt perfekt, 15 grader, mulet och varma svaga vindar.

Hade ställt mig längst bak och hade ingen brådska iväg. Lät Fölket springa iväg och promenerade fram till startlinjen och var ganska ensam när jag började springa. Planen för loppet var att snitta 4:40 genom hela loppet för att ha lite marginal att springa långsammare på broarna (1:40 motsvarar en snitt på typ 4:44). Tänkte inte falla för frestelsen att sticka iväg i 4:20 på rent adrenalin. Möjligen tillåta mig springa snabbare mellan kilometer 6 och 14, där det var plant och man kommit in i andra andningen.

Sagt och gjort, jag satte av i 4:40 och fick hålla emot för att inte öka. Musik i öronen hela tiden - är inte mycket för ”folkfesten”. Kilometrarna tickade in i 4:35-4:40 och det kändes bra. Första bron gick bra, uppför gick det i strax över 5-tempo men jag kompenserade nerför och slappnade av i hela kroppen och sköt på, klockan visade sub 4 rätt länge utan att det kändes ansträngande. När det planade ut återgick jag till 4:35-4:40. Passerade 10k på 45:33. Har en ”race screen” som jag ställt in på att prediktera sluttid, och den visade här runt 1:38. Vid 15k hade den sjunkit ner till 1:36 och jag kände att jag var på väg mot en bragd. Då kom bro nr två och jag fick akut kraftigt håll samtidigt som det gick en ”ilning” genom höger ben. Fick spring-halta lite och slå av på tempot. Känningen försvann men skulle komma att göra sig påmind då och då resten av loppet, men det påverkade mig inte nämnvärt. Hållet var värre. En sak att jag fick springa långsamt uppför, men hållet hindrade mig från att släpp på nedför och jag fick ligga och bromsa. Blev omsprungen av folk jag sprang om för rätt länge sedan och sluttiden tickade upp mot 1:39. Var rädd att det var kört, men när nedförslutet efter bron var slut släppte det en del och jag kunde återgå till 4:45. Uppför avenyn gick helt ok, det var tungt men överkomligt. Orkade inte med en tempohöjning sista km utan det fick fortsätta kring 4:40, sluttiden hade återigen börjat krypa nedåt. Strax innan friidrottsarenan vid målgång stod tydligen mitt kompisgäng och skrek när de såg mig men det noterade jag inte, var helt inne i mig själv och musiken. Kraftsamlade och spurtade satan på upploppet, sprang om säkert 20 pers sista 50 meterna.

Visade sig senare att kompisen i startgruppen bakom gått ut i 4:20 för han ”kände sig pigg”, men det straffade sig och han missade 1:40–målet med 14 sekunder. Hade jag startat med honom hade jag säkert stressats att haka på.

Överlag har jag inte mycket att säga om loppet. Tyckte man hade kunnat få vatten snabbare efter målgång, och trafikdirigeringen ut ur stan var under all kritik, vi irrade runt hur länge som helst och Google bara ledde oss till loppet. Inga skyltar som visade hur man kunde ta sig ut till E20. Åkte ut till vårt hyrda hus, lagade mat, drack öl och sov gott. Idag: ganska fräsch ändå. Fått mersmak. Blodomloppet 10k på torsdag men har redan börjat tänka på om jag ska köra Lidingö.

Bilder:

Nedför avenyn, försöker slappna av och bara rulla framåt, ser inte pigg ut


Spurten:


Efter målgång:
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik

Senast redigerad av pepplez den 2019-05-19 klockan 15:31.
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:14   #2113
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Kul att det gick så bra Är inte lite sugen på att springa nu...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 20:59   #2114
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Bra jäkla spurt. Kan tänka mig att du sprang om många på slutet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 07:31   #2115
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra jäkla spurt. Kan tänka mig att du sprang om många på slutet.
Enligt Garmin Connect gick målspurten i 2:10-tempo. Det motsvarar 100 meter på 13 sekunder, det är jävligt snabbt om jag får säga det själv. Världsrekordet för damer på 100 meter är 10.5 sekunder
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)