Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-02, 10:40   #4576
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Sedan flyttade jag till Halmstad och lärde mig träna på riktigt

Tränade och åt bättre än innan där. Tränade med bra personer. Osv. Tränade mycket SL i början och fick upp styrkan ganska bra. Sedan körde jag nog över/underkropp största delen tiden kan jag tänka mig. Jag gick upp och ner i vikt många gånger. Högst uppe på 110kg... Lite mer muskler varje gång, till slut stabil på högre vikt. Tycker man kan träna sjukt hårt om man verkligen äter mycket. Går nog bara om man är typ student.
Låter rimligt!
Försöker mig på en liknande strategi nu. Tränar nu på ett gym med mycket styrkelyftare. Fick senast häromdagen pass av nån snubbe som tävlade i SM. Väger typ 10kg mindre än mig och böjer 40+kg mer
Satsar även på att gå upp till över 90, har legat runt 80 i evigheter. Tror du att du hade kunnat nå liknande resultat om du gick upp till säg högst 100 istället för 110? Är inne på mitt sista studentår så jag tänkte ta tillfället i akt.

Senast redigerad av smerk den 2020-02-02 klockan 10:42.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 16:21   #4577
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Snuskigt. Både böjarna och formen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 17:57   #4578
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Ser redan bra ut det här..
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 08:58   #4579
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Låter rimligt!
Försöker mig på en liknande strategi nu. Tränar nu på ett gym med mycket styrkelyftare. Fick senast häromdagen pass av nån snubbe som tävlade i SM. Väger typ 10kg mindre än mig och böjer 40+kg mer
Satsar även på att gå upp till över 90, har legat runt 80 i evigheter. Tror du att du hade kunnat nå liknande resultat om du gick upp till säg högst 100 istället för 110? Är inne på mitt sista studentår så jag tänkte ta tillfället i akt.
Det är bra. Jag tror att det viktigaste är att bli stark för att kunna ha höga arbetsvikter genom passen, även när man kör högre reps etc.

Jag vägde typ som du när jag började träna, kanske mindre. Kring 65-70kg typ? Har jojo-at upp och ner massa gånger, lite mer massa varje gång. Det skulle jag säkert kunna, men det är kul att vara stark. När man blir fetare blir man starkare Optimalt för att bygga muskler vet jag inte, men det är kul att kunna mosa på gymmet. Åt kring 1000gr kolhydrater per dag ett tag, då var det riktigt kul att träna.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Snuskigt. Både böjarna och formen.


Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Ser redan bra ut det här..



En liten skada igår, minns inte senast det hände eller om det hänt i samband med träning. Sista (5e) settet, 160kg, på bänkpressen. Hamnade lite snett sista reppet och drog till i bröstmuskeln. Har inga blåmärken eller liknande så det är förhoppningsvis en jävla sträckning eller kanske en lite bristning. Hoppas inte mer än det. Kommer köra jättelätt bröst (lätta 20+reppare) i någon vecka och se hur det utvecklar sig.

Skall nog lugna mig lite med att jag vikt i bänkpressen i någon månad eller så och jobba in rörelsen mer. Väldigt ostabligt utan riktig bänkpress på gymmet.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 18:51   #4580
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Fysiken kallar på dig
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 08:34   #4581
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Fysiken kallar på dig
Jag är på!!



Prövade på lite marklyft och raka mark igår. Blev väl kring 8 set totalt. Körde 3or på 180 som tyngst, bara pronerat grepp.



Rip kameran.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:30   #4582
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
5 3or på 200kg i böjen igår. Kändes fint och stabilt. Sista settet var väldigt jobbigt, inte muskulärt kanske men 'konditionen'.

Bröstet känns bra igen, skall nog köra lite fler reps på bänken ett tag dock. Känns inte som stabiliteten är 100% med icke optimal bänk och ökat i vikterna ganska snabbt. Även börjat köra en annan roddmaskin istället för kabelrodd, en med bröststöd. Kanske eventuellt skall använda bröstpress-maskinen mer också.

0 träningsvärk idag ändå, får i princip aldrig träningsvärk. Vet inte varför.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 10:16   #4583
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Damn... monster.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 16:39   #4584
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
För lite armbrytning i den här journalen.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 21:58   #4585
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Hade varit intressant med en överblick som den här som du delade tidigare. Tydligare:*https://imgur.com/a/9xdpg8p


Hur har senaste/den här veckan sett ut? Har du ändrat något?

Du nämnde chins, högreps i bänk..
Jag tycker det är intressant att få se en överblick.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 09:14   #4586
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Din styrka är ju helt makalös. Gammal är äldst (inbf Anders, Arne osv: fastän du är yngling)
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 09:46   #4587
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Damn... monster.



Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
För lite armbrytning i den här journalen.
Håller verkligen med. Kan du öppna en klubb vid mig? Tack

Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Hade varit intressant med en överblick som den här som du delade tidigare. Tydligare:*https://imgur.com/a/9xdpg8p


Hur har senaste/den här veckan sett ut? Har du ändrat något?

Du nämnde chins, högreps i bänk..
Jag tycker det är intressant att få se en överblick.
Inte så mycket skillnad. Lagt till lite marklyft som jag enbart kommer köra med överhandsgrepp och lite blandning med raka marklyft på ett pass samt bytt ut lite kabelrodd mot rodd med bröststöd. Får jäkligt god kontakt med bröststöd i rodden och känns verkligen som jag kan klämma ut ryggen med den övningen.

Tredje dagen såg inte ut såhär då jag körde lättare på bröst och i bröstpressen. Hade fortfarande känningar. Annars tror jag inte det är särskilt mycket skillnad. Försöker 'programmera' om min hjärna att inte ha prio #1 att bli starkare i böjen och bänken utan istället kunna köra t.ex. bröstpress ibland och benpass utan böj. Har fått undan böjen ganska bra, kan nog funka för bänken också lite. Framför allt vid lite mer volym kanske då jag har konstant TuT i bröstpressen. Den här träningsmängden verkar i alla fall funka OK på kaloribalans. Midjan går neråt med fettet och musklerna går framåt. Det tar nog slut snart när jag börjar närma mig den storleken jag hade innan mitt långa uppehåll.

https://i.imgur.com/IG9kab2.png



Idag är det vilodag och Wolcen släpps (ARPG, datorspel) som skall spelas. Imorgon är det alla hjärtans dag och jag har bokat restaurang kl 20, får se om jag hinner träna efter jobbet. Hatar att lägga undan gympass för sociala grejer, men jaja. Det får man göra i kärlekens namn ibland.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 16:01   #4588
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hatar att lägga undan gympass för sociala grejer, men jaja. Det får man göra i kärlekens namn ibland.
Läste först ligga, men det var väl synonymt i detta fallet
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 18:14   #4589
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
https://www.armsport.nu/armwrestling/klubbregister/ Med lite tur hittar du någon i närheten
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 10:11   #4590
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Din styrka är ju helt makalös. Gammal är äldst (inbf Anders, Arne osv: fastän du är yngling)
Haha, håller jag inte med om. Kanske så länge man håller sig borta från sociala medier och ser folk som är starka på riktigt

Saknar Arne och gubbarna Ser honom bara på FB nft och där är man ju aldrig inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Läste först ligga, men det var väl synonymt i detta fallet
Hahahah. Du har en poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
https://www.armsport.nu/armwrestling/klubbregister/ Med lite tur hittar du någon i närheten
Ah, har redan scoutat. Finns en i Frölunda, andra sidan stan. Jag har inte bil. RIP.

Otroligt att det finns så lite i Göteborg??!!
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)