Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-20, 12:56   #2371
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Sjuka ben och rygg på bilden...
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 14:47   #2372
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Fyfan va sickening böj!!
Heh, tack :-]

Citat:
Ursprungligen postat av straand94 Visa inlägg
blääää
:p

Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Ser riktigt bra ut, riktigt bra form på din vikt. Latsdrag 104x5 är det i kg eller lb? Är det i kg framstår mina latsdrag som flugvikter jämfört med dina!

Makalösa böjar, riktigt inspirerande.
Tack.
Vet inte, att jämföra latsdrag är omöjligt om man inte kör i samma maskin...

Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Sjuka ben och rygg på bilden...
ty
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 19:25   #2373
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Perkkäle, skulle egentligen vila idag men hade inga lektioner och jag vart pigg nu på eftermiddagen... Åkte och körde ett rent armpass för jag inte hann med någon triceps igår och det är tveksamt att jag kommer orka köra biceps imorgon.
Blev typ 10 tri-sets och 5+ dropset på biceps, 6-8 superset och 4-5 dropset på triceps...
Nådigt tryck på det överskott jag haft nu i någon vecka


Ang studien med högt proteinintag: http://www.lookgreatnaked.com/blog/n...ical-analysis/

Senast redigerad av PureWhey den 2014-05-20 klockan 19:34.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 22:56   #2374
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 23:12   #2375
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Jevlar, bra böjt!
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 08:48   #2376
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Jevlar, bra böjt!
Ty gob :-)

Snart lyssnat klart på ett gammalt body-avsnitt mes Bartoll. Känns som att ungefär 80% av avsnittet handlar om näringstiming och protein-pulser. Stör mig lite på att Bartoll ger känslan av att allt han säger är en sanning, hybris.

Skickat ifrån böjracket
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 09:29   #2377
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ty gob :-)

Snart lyssnat klart på ett gammalt body-avsnitt mes Bartoll. Känns som att ungefär 80% av avsnittet handlar om näringstiming och protein-pulser. Stör mig lite på att Bartoll ger känslan av att allt han säger är en sanning, hybris.

Skickat ifrån böjracket
Jo, men det är ändå intressant även om det är broscience. Det andra personer har upplevt blir ju deras sanning och om det fungerar för dem så... Det är lite som när man läser Arnolds "Encyclopedia of Bodybuilding" och garvar åt hans logik, men den fungerade.
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 09:39   #2378
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Jo, men det är ändå intressant även om det är broscience. Det andra personer har upplevt blir ju deras sanning och om det fungerar för dem så... Det är lite som när man läser Arnolds "Encyclopedia of Bodybuilding" och garvar åt hans logik, men den fungerade.
Mja, tycker det är 100x skönare att lyssna på Berkhan fast det kanske är för att jag allt som oftast håller med honom i det han säger.... Sen vad som funkade för Arnold är väl ganska ointressant för oss vanliga döda som inte käkar dunderhonung imho.
Att proteinpulsa och dricka vassle under träningen har jag inte sett något som visar att det ger någon fördel, utan det är proteinintaget över dygnet som spelar störst roll. Förutom i vissa extremfall kanske.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 09:50   #2379
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Mja, tycker det är 100x skönare att lyssna på Berkhan fast det kanske är för att jag allt som oftast håller med honom i det han säger.... Sen vad som funkade för Arnold är väl ganska ointressant för oss vanliga döda som inte käkar dunderhonung imho.
Att proteinpulsa och dricka vassle under träningen har jag inte sett något som visar att det ger någon fördel, utan det är proteinintaget över dygnet som spelar störst roll. Förutom i vissa extremfall kanske.
Absolut, jag håller med dig, men tycker ändå det är kul att läsa om vad som fungerat för andra. Sedan går man inte direkt och härmar deras tillvägagångssätt utan läser det mest för underhållning / samla data. ^^

Studien du länkade angående högt proteinintag tidigare var intressant förresten, det är väl mycket sånt som tjing var inne på, att NEAT, TEF och andra mekanismer gör det mer värt det att överäta protein (och även kolhydrater) än fett.
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 10:00   #2380
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Absolut, jag håller med dig, men tycker ändå det är kul att läsa om vad som fungerat för andra. Sedan går man inte direkt och härmar deras tillvägagångssätt utan läser det mest för underhållning / samla data. ^^

Studien du länkade angående högt proteinintag tidigare var intressant förresten, det är väl mycket sånt som tjing var inne på, att NEAT, TEF och andra mekanismer gör det mer värt det att överäta protein (och även kolhydrater) än fett.
Jupp, det jag sagt också i samband med att en sån här icke kontrollerad studie i samband med sånt stort extraintag av något så mättande som x antal proteindrinkar per dag + hålla uppe samma födointag i övrigt gör mig tveksam. Tror långt ifrån alla kunde käka lika mycket mat som de gjorde innan, vet att jag skulle tyckt det var bra jobbigt i en längre period iaf, då tycker säkert fler det också.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 10:02   #2381
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jupp, det jag sagt också i samband med att en sån här icke kontrollerad studie i samband med sånt stort extraintag av något så mättande som x antal proteindrinkar per dag + hålla uppe samma födointag i övrigt gör mig tveksam. Tror långt ifrån alla kunde käka lika mycket mat som de gjorde innan, vet att jag skulle tyckt det var bra jobbigt i en längre period iaf, då tycker säkert fler det också.
Det är möjligt men tror du då att de ljög i sina kostscheman eller att de räknade fel? För som han nämner i slutet av artikeln så rapporterade de ju likadant innan så om de räknar fel borde det inte spela roll.
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 10:06   #2382
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn Visa inlägg
Det är möjligt men tror du då att de ljög i sina kostscheman eller att de räknade fel? För som han nämner i slutet av artikeln så rapporterade de ju likadant innan så om de räknar fel borde det inte spela roll.
Att dra slutsatser från en så okontrollerad studie skulle inte jag göra i alla fall. Felrapportering och kryddning av intaget för att nå upp till sitt dagliga mål låter inte otroligt..
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 11:22   #2383
Knatcharn
Registered User
 
Knatcharns avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 531
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Att dra slutsatser från en så okontrollerad studie skulle inte jag göra i alla fall. Felrapportering och kryddning av intaget för att nå upp till sitt dagliga mål låter inte otroligt..
Sant. Vad säger du om TEF och NEAT då, tror du att det är trams? Det verkar ju logiskt att förbränning och behandling av olika mat kräver olika mängd energi.
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 11:26   #2384
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Att lagringen kostar mer och att förbränningen blir högre ju mer man äter samt att p/k/f (mikros också, men ingen större betydelse) "kostar" olika mycket att lagra är inget konstigt tycker jag.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 18:56   #2385
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Failade sista settet böj idag :'(

Skickat ifrån böjracket
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)