Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-10, 15:33   #1
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Bästa koffeinfria PWO'n enligt er?

Hej!

Jag håller på och kikar lite på en PWO för första gången för att få upp pumpen. Dock är jag lite känslig på koffein märkte jag då jag körde fettförbrännaren The Ripper som tillsammans med min reumatikermedicin som också påverkar magen gjorde att jag kraschade en hel lördag med att jag bara var illamående.

De två jag håller på och kikar på nu är Aldrig Vila Nova och Scitec Ami-no Express. Men är öppen för förslag. Bör tillägga att det är absolut måste att de är koffeinfria och även lagliga.

Planerar även att byta proeinpulvret till BCAA och en äggsmörgås med kaviar efter passet då de hampaproteiner jag hittar är det så små påsar att de tar slut för fort och enda ärtproteinet jag hittade med hyfsad smak blir smaken rätt enformig. (Min mage gillade inte sojaprotinet)
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 07:45   #2
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Gearhead85 Visa inlägg
Hej!

Jag håller på och kikar lite på en PWO för första gången för att få upp pumpen. Dock är jag lite känslig på koffein märkte jag då jag körde fettförbrännaren The Ripper som tillsammans med min reumatikermedicin som också påverkar magen gjorde att jag kraschade en hel lördag med att jag bara var illamående.

De två jag håller på och kikar på nu är Aldrig Vila Nova och Scitec Ami-no Express. Men är öppen för förslag. Bör tillägga att det är absolut måste att de är koffeinfria och även lagliga.

Planerar även att byta proeinpulvret till BCAA och en äggsmörgås med kaviar efter passet då de hampaproteiner jag hittar är det så små påsar att de tar slut för fort och enda ärtproteinet jag hittade med hyfsad smak blir smaken rätt enformig. (Min mage gillade inte sojaprotinet)
Skippa BCAA

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=227249
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 08:52   #3
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Kör EAA istället för bcaa. När det gäller PWO hade jag kört Citrulline, agmatine (finns i pulverform för bästa pris) för pump och lite kolhydrater. En del påstår sig få positiv effekt av rosenrot som PWO när de inte vill ha koffein. Har själv testat men svårt att avgöra om det ger något (däremot tycker jag det kan hjälpa lite om man är lite "hängig") men värt att testa. Kreatin kan du ta efter träningen. Body Science (icke opartisk då jag jobbar för företaget) amino drive skulle kunna funka som PWO med extra Citrulline och Agmatine, betaine är ju ganska intressant men förmodligen främst för uthållighet.

Citrulline kör jag nästan alltid men det blir ganska dyrt om en ska upp i de doser som är rek utifrån studier (6-8g) men förutom kreatin och gakkic så är Citrulline det jag tycker ger märkbar effekt på prestationen.

När det gäller något centralstimulerande istället för koffein så anser jag att det inte finns något som ger särskilt mycket, om det gör det så är det antingen olagligt eller tillverkat i ett skumt labb och går att använda både på gymmet och discot, mao förmodligen inte hälsosamt.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 17:14   #4
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Okej. Dock får jag då beställa EAA då mitt gym bara har BCAA och enda koffeinfria PWO de har är ju Aldrig Vila Omega. Den där Scitec finns på mitt gamla gym sex mil resa enkel.

Har liten tjusning för Aldrig Vila lite av lokalpatriotiska bitar då Hollsten kommer från Östersund. Men inte så jag låser mig vid märket.
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 14:35   #5
DJJOHANSSON
Registered User
 
DJJOHANSSONs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: KSD
Inlägg: 900
Aldrigvila Breach
__________________
http://open.spotify.com/user/weallli...ri5z5MkBUNKsfm 700 Subscribers+
DJJOHANSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 20:42   #6
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av DJJOHANSSON Visa inlägg
Aldrigvila Breach
När jag googlade den så fick jag fram att den har utgått.
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 21:08   #7
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Pannben, vilja och gott humör!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)