Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-02-28, 12:42   #1
Pontus
Beach 2023
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 416
Gå ned i vikt genom morgonpromenad? Varför?

Jag har för mig att jag lästa förut någonstans att om man vill förbränna fett på bästa sätt är det bra att ta promenader på morgonen innan man äter? Stämmer detta?

Inte för att ajag behöver gå ner i vikt men min mamma har bestämmt sig för det (50 år).

Ett träningsforum kanske inte är rätt ställe att fråga på men jag skulle gärna vilja veta om det verkligen stömmer med morgonpromenaden? Och varför sådana fall?
Pontus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-28, 12:49   #2
ToXY
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 394
Rekomenderar det STARKT!!!..
__________________
I'M FAT & ALL THAT!
ToXY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-28, 12:51   #3
Peter
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Inlägg: 1 121
Om din mamma vill gå ner i vikt tycker jag du ska säga åt henne att tänka på vad hon äter och börja motionera mera. Tycker det är överkurs att gå morgonpromenader om man är på den nivån jag inbillar mig att hon är. Det viktiga är att hon gör av med mer energi (kalorier) än hon äter.

Tanken bakom morgonpromenader är att man har lite energi i kroppen då eftersom man inte ätit på ett tag vilket gynnar fettförbränningen, väldigt förenklat. Men det är inte det som är det viktiga för din mamma utan att hon gör av med mer än hon äter då kommer hon gå ner i vikt. Du kan ju försöka få henne att börja styrketräna också, min mamma och många andra i den åldern mår mycket bättre av att bli lite starkare.
Peter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-28, 12:57   #4
Åse Columbus
Registered User
 
Åse Columbuss avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Solna
Inlägg: 2 297
Håller med Peter...men ...

om hon tycker om promenader och är morgonpigg så varför inte??!!

Som sagt om du kan förmå henne att börja motioner mera och göra sånt hon tycker är roligt....det är viktigt ...tycker man inte om att styrketräna så kan det vara lite svårt att motivera en sån person...men hon kanske tycker om att simma?....cykla??

Lycka till ........själv är jag 50+ ...vet att styrketräning gör stor skillnad och är mycket effektiv även i "vår ålder"...

Åse
__________________
Nice and sexy
And old enough to be proud of it.
Åse Columbus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-28, 13:52   #5
Pontus
Beach 2023
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 416
Hehe, nej han är inte speciellt morgonpigg eller speciellt motionsintresserad. Men hon har ett "rullband" hemma eller vad det heter. En sån man går på hemma vilket gör att hon inet behöver gå ut.
Blir man inte hungrigare när man "tränar", eller går promenad snarare, vilket gör att man äter mer när man är klar med promenaden.
Måste man gå i över 30 min eller liknande för att förbränna fett eller räcker det med att gå några minuter så länge man blir trött och/eller gör det regelbundet?
Pontus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-28, 14:08   #6
feldtarn
Fågel Fenix
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Gnohult
Inlägg: 517
60-90 min kan väl vara att rerkomendera....

tror inte man i princip bränner nåt första 20 min
feldtarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)