Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-06, 22:15   #1
Herr Hysteres
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 1
Half Rack/Smith Machine combo 2019???

Hej

Jag är ute efter ett half rack kombinerat med Smith Machine som uppfyller några få enkla kriterier:

1. Liten footprint då jag inte har obegränsat med plats
2. Half rack med REJÄLA spotter arms (~50cm långa, klassade för tungt) och Westside-hålmönster så man kan ställa spottern på 2.5cm när
3. En bra olympisk Smith Machine som löper på rejäla skenor (~30mm)

I min värld borde detta vara en enkel produkt att tillverka: Ta ett half rack som Rogue Monster Lite SML2 (nedan) och sätt en Smith Machine på andra sidan. Klart. Behöver förmodligen inte ens dimensionsförändras eller förstärkas.

När man letar blir dock verkligheten en annan. Antingen hittar man monstruöst stora och dyra maskiner som ändå inte uppfyller kriterium 2, eller också hittar man bisarra kombos för hemmabruk som är obrukbara på friviktssidan, i regel beroende på kriterium två. Bifogar ett par bilder för att illustrera min poäng.

Så: Existerar den produkt jag är ute efter och i så fall var, eller är den en dröm också år 2019? Jag kan till nöds även tänka mig en mindre power cage med Smith så länge kriterium 1-3 är uppfyllda, men jag är monumentalt ointresserad av alla dessa stora kombostationer som även har en cable cross, peck deck och kan spola i dasset åt en.

Tacksam för tips.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sml-2-th_1.jpg (7.7 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg TuffStuff-Smith-Machine-Half-Cage-Combo-CSM-600.jpg (52.4 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg VA-68-803035_1.jpg (136.0 KB, 0 visningar)
Herr Hysteres är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)