Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-06-29, 11:00   #1
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Medlemsbilder från jakt, fiske bärplockning osv

Endast egna bilder från när ni jagar, fiskar, plockar bär/svamp eller odlar mat. Jag diskriminerar inte veggisar på vänsterkanten heller, så länge ni delar egna bilder på era egenodlade sojabönor. It’s all good!

Fiskade regnbåge några mil norr om Östersund förra veckan. Roligare att servera till barnen än köpt odlad fisk.

__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-12, 14:55   #2
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Tyvärr kunde jag inte få me några bilder från GN-z11, var inte så visuellt iaf , jagade en hel del , kanske livet självt men är man väl där behöver man inget annat
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 12:33   #3
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg
Tyvärr kunde jag inte få me några bilder från GN-z11, var inte så visuellt iaf , jagade en hel del , kanske livet självt men är man väl där behöver man inget annat
Kan tänka mig det. Det räcker knappast med en vanlig .308 för att fälla den lokala björnen heller, med tanke på storleken
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 13:18   #4
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Lite av årets Pak Choi, en aning äten av jordloppor men väldigt fin i stammen.



Lite av fjolårets morötter och rödbetor. Årets är inte klara än.



Kantareller plockade i sluttningen ner från Servestugan mot Tjulträsk. Det här är skörden vi fick med oss hem i bilen från Ammarnäs, 2/3 gick ner i maten när vi var ute.



Avslutningsvis en bild från en kaffepaus mitt i hjortronplockandet på Ottfjället.



Vi är självförsörjande på bär och svamp året runt. Bären fryser vi in, svampen torkar vi. Från nu och fram till mitten på september är vi självförsörjande på grönsaker.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 17:13   #5
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Lite av årets Pak Choi, en aning äten av jordloppor men väldigt fin i stammen.



Lite av fjolårets morötter och rödbetor. Årets är inte klara än.



Kantareller plockade i sluttningen ner från Servestugan mot Tjulträsk. Det här är skörden vi fick med oss hem i bilen från Ammarnäs, 2/3 gick ner i maten när vi var ute.



Avslutningsvis en bild från en kaffepaus mitt i hjortronplockandet på Ottfjället.



Vi är självförsörjande på bär och svamp året runt. Bären fryser vi in, svampen torkar vi. Från nu och fram till mitten på september är vi självförsörjande på grönsaker.
Snyggt! Jag gillar attityden att vara självförsörjande. Jag har samma tanke fast med jakt, fiske och eventuellt potatis framöver. Min fru gillar att plocka bär och svamp så jag hoppas att hon levlar upp sitt game där också
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 17:32   #6
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
En två dagars tur i vildmarken.


__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-14, 10:00   #7
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Snyggt! Jag gillar attityden att vara självförsörjande. Jag har samma tanke fast med jakt, fiske och eventuellt potatis framöver. Min fru gillar att plocka bär och svamp så jag hoppas att hon levlar upp sitt game där också
Ja, det är en god känsla. Tror man får i sig mer näring på det viset än när man äter tomater från hydroponiska växthus som får näring ur berikat vatten. Och så det själsliga att själv ställa maten på bordet, inte bara betala för den.
Förhoppningsvis är vi helt självförsörjande inom några år. Måste bara köpa en gård först. 100m2 odlingslott räcker inte hela vägen…
Fiske och jakt ligger längre ner i pipeline för min del men hoppas på att få till det med, i liten utsträckning. Äter 90% veganskt så det behöver inte fällas nån älg direkt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-15, 08:15   #8
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
En två dagars tur i vildmarken.
Vart är du och åker? Det ser inte ut som Stockholm


Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ja, det är en god känsla. Tror man får i sig mer näring på det viset än när man äter tomater från hydroponiska växthus som får näring ur berikat vatten. Och så det själsliga att själv ställa maten på bordet, inte bara betala för den.
Förhoppningsvis är vi helt självförsörjande inom några år. Måste bara köpa en gård först. 100m2 odlingslott räcker inte hela vägen…
Fiske och jakt ligger längre ner i pipeline för min del men hoppas på att få till det med, i liten utsträckning. Äter 90% veganskt så det behöver inte fällas nån älg direkt
Ja industriproducerad mat är ingen hit direkt. Hoppas det löser sig med gården!
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-15, 08:59   #9
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Vart är du och åker? Det ser inte ut som Stockholm
Kiruna-området. Försöker klämma in en tur under våren för att pimpla och vara ute på äventyr.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-15, 09:09   #10
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Thumbs up

Jag har varken facebook eller instagram, trivs extremt bra i den mediala skuggan. Fiskar i de tysta. Delar ingenting och håller käften.

Här är två kolozzeum veteraner som jag gillar skarpt.

Jon Hson
https://instagram.com/troutcastz?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Daniel Sjöberg
https://instagram.com/danieljsjo?igshid=YmMyMTA2M2Y=
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-27, 20:14   #11
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Jag har varken facebook eller instagram, trivs extremt bra i den mediala skuggan. Fiskar i de tysta. Delar ingenting och håller käften.
Word! förstör verkligheten att dra med en skärm, till o med gammelkameran med blixtpulvret..
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-27, 20:22   #12
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Kan tänka mig det. Det räcker knappast med en vanlig .308 för att fälla den lokala björnen heller, med tanke på storleken
Tja jakten på livet är nog större än världen, men rätt överygad att själva jakten räcker för att vara där

Med En god syn och tålamod brukar man kunna lära sig det mesta, skillnad på svampar, överlevnad etc
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)