Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-11, 11:17   #826
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Min uppfattning är att det nära nog alltid är bättre att slutföra det man påbörjat.
När det kommer till arbetsmarknaden så är det för att det inte ser bra ut att hoppa runt.
På det mer personliga planet så anser jag att det är karaktärsdanande att aldrig någonsin ge upp.
Själv tog jag ett uppehåll från gymnasiet vid början av andra året och det är något jag fortfarande anser vara bland de sämre valen jag gjort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 11:25   #827
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Min uppfattning är att det nära nog alltid är bättre att slutföra det man påbörjat.
När det kommer till arbetsmarknaden så är det för att det inte ser bra ut att hoppa runt.
På det mer personliga planet så anser jag att det är karaktärsdanande att aldrig någonsin ge upp.
Själv tog jag ett uppehåll från gymnasiet vid början av andra året och det är något jag fortfarande anser vara bland de sämre valen jag gjort.
Okej!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 11:55   #828
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Utbildningen var lite rolig i början av ettan, för då kunde man skippa grupparbeteskravet och jobba ensam, utan att någon lärare sa något. Men de är hårdare numera.

Vad värre är: Nästan alla har hittat gruppmedlemmar som de trivs med, och som de väljer i alla grupparbeten nuförtiden. Jag är en av de som hamnat utanför, och får jobba med "skräpet". Har redan blivit kontaktat av en klasskamrat som vill jobba resten av den här terminen. Personen är trevlig och hårt arbetande, men jag tycker att hen har konstiga idéer hela tiden, och vill egentligen inte jobba med denne. Men har inte mycket till val.

Känns sugigt att behöva uthärda nästan två år av samma skit.

Jag kanske klarar det om jag får gnälla av mig på Kolo två gånger i veckan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 12:09   #829
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Ibland är det bra att lämna komfortzonen så att säga,det kan vara mycket givande att umgås och arbeta med människor som har radikalt annorlunda syn på saker det öppnar upp perspektiv om personen inte är en tölp utan bara någon som man inte delar mening med så att säga Gnäll på bäst du vill så länge du även marklyfter och härjar med lite vikter
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 12:23   #830
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Ibland är det bra att lämna komfortzonen så att säga,det kan vara mycket givande att umgås och arbeta med människor som har radikalt annorlunda syn på saker det öppnar upp perspektiv om personen inte är en tölp utan bara någon som man inte delar mening med så att säga Gnäll på bäst du vill så länge du även marklyfter och härjar med lite vikter
Men alla har ju mycket sämre idéer än mig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 16:23   #831
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men alla har ju mycket sämre idéer än mig!
Eller så har du inget omdöme...
Eller så får du ta mer plats och driva igenom dina idéer.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 16:52   #832
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Eller så har du inget omdöme...
Eller så får du ta mer plats och driva igenom dina idéer.
Mycket möjligt att det är mitt omdöme som är kasst. Om jag var så bra på att känna igen bra konst borde jag väl ha slagit igenom vid det här laget, flummig utbildning i CV:t eller inte, haha...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 21:24   #833
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Du har snart läst halva utbildningen. Bara du vet vad du vill göra men jag tror personligen att det är naivt att tro att alllt alltid ska vara roligt.

Om du hatar barn kanske inte lärare är något. De jobbar ju alltid på fritiden också. Kasst.

Och ang grupparbetena i skolan, maila kursansvarig om att ni blir indelade av lärarna. Helt sjukt att ni får välja grupper själva.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 23:17   #834
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Du har snart läst halva utbildningen. Bara du vet vad du vill göra men jag tror personligen att det är naivt att tro att alllt alltid ska vara roligt.

Om du hatar barn kanske inte lärare är något. De jobbar ju alltid på fritiden också. Kasst.

Och ang grupparbetena i skolan, maila kursansvarig om att ni blir indelade av lärarna. Helt sjukt att ni får välja grupper själva.
Lärare har typ 16 veckors semester. Börjar aldrig före 8 och slutar aldrig senare än 15:30 och har raster var 40:e minut. Så jobba på fritiden är lite av ett skämt.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 00:19   #835
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Angående att du 'tvingas' arbeta med andra du helst inte vill... ta kommandot och visa framfötterna! Kan inte bli bättre ju! Du/ni kan utforma eran arbete precis som DU önskar.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 01:05   #836
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Lärare har typ 16 veckors semester. Börjar aldrig före 8 och slutar aldrig senare än 15:30 och har raster var 40:e minut. Så jobba på fritiden är lite av ett skämt.
Jag vet inte det jag, de rättar väl prov, sätter betyg och sånt på fritiden?

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Du har snart läst halva utbildningen. Bara du vet vad du vill göra men jag tror personligen att det är naivt att tro att alllt alltid ska vara roligt.

Om du hatar barn kanske inte lärare är något. De jobbar ju alltid på fritiden också. Kasst.

Och ang grupparbetena i skolan, maila kursansvarig om att ni blir indelade av lärarna. Helt sjukt att ni får välja grupper själva.
Ja, gå kvar är nog klokt om man inte vet vad man ska byta till.

Är det ovanligt med egenvalda grupper, i utbildningar i allmänhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Angående att du 'tvingas' arbeta med andra du helst inte vill... ta kommandot och visa framfötterna! Kan inte bli bättre ju! Du/ni kan utforma eran arbete precis som DU önskar.
Jag är lite rädd för att de andra kommer tycka att jag är dryg nåt så in i helvete då? Fast det kan det iofs vara värt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 01:06   #837
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Låt de tycka att du är dryg. Prestera bra och låt resultatet tala för sig själv.

Du är grym Dio. Visa det för andra också!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 06:39   #838
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Lärare har typ 16 veckors semester. Börjar aldrig före 8 och slutar aldrig senare än 15:30 och har raster var 40:e minut. Så jobba på fritiden är lite av ett skämt.
Fast de ska, efter arbetstid, upprätta/rätta examinationer och planera undervisningen. Beroende på vilka ämnen man har så kan det vara mycket jobb. Det måste nog vara roligt om man ska vilja sitta på kvällarna och rätta prov.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, gå kvar är nog klokt om man inte vet vad man ska byta till.

Är det ovanligt med egenvalda grupper, i utbildningar i allmänhet?
Jag har nog aldrig fått välja egna grupper för arbeten i alla de kurser jag läst. Jag har över 200hp och många kurser har haft grupparbeten. De har kört med argumentet att i arbetslivet får du inte välja dina kollegor i olika projekt därför ska man lära sig att arbeta med alla.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 10:29   #839
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Fast de ska, efter arbetstid, upprätta/rätta examinationer och planera undervisningen. Beroende på vilka ämnen man har så kan det vara mycket jobb. Det måste nog vara roligt om man ska vilja sitta på kvällarna och rätta prov.


Jag har nog aldrig fått välja egna grupper för arbeten i alla de kurser jag läst. Jag har över 200hp och många kurser har haft grupparbeten. De har kört med argumentet att i arbetslivet får du inte välja dina kollegor i olika projekt därför ska man lära sig att arbeta med alla.
Vanliga människor har arbetstid på ca 8h. Om lärarna använder dessa så behöver man inte sitta på kvällarna. Men går man hem kl 13 på en fredag och tar helg så betyder det troligen att man måste göra nåt vid andra tidpunkter.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 16:31   #840
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Lärare har 45 h arbetsvecka, det är så de jobbar in den långa semestern på sommaren. Är gift med en lärare, finska inte en chans att hon kan gå hem kl 13 en fredag.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)