Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-21, 20:40   #196
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag anmäler det för att jag inte har mycket till övers för djurplågeri samt att även felaktiga lagar i möjligaste mån bör efterlevas.
Du har alltså inte särskilt mycket till övers för din kosthållning? Eller hur var det nu med distansering...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 20:54   #197
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Så fort du inte kan svara på något så säger du att frågan är korkad, verkar bekvämt.
Svaret finns redan i tråden.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 20:55   #198
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Du har alltså inte särskilt mycket till övers för din kosthållning? Eller hur var det nu med distansering...
Det är skillnad på slakt och djurplågeri.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 21:23   #199
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det är skillnad på slakt och djurplågeri.
Ja men de går allra oftast hand i hand.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 21:24   #200
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Svaret finns redan i tråden.
Orkar du länka inlägget?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 21:34   #201
supercharge
Registered User
 
supercharges avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 167
Vad fan är det för fel på en normal, förnuftig och blandad kost som människan är skapt för och har ätit i tiotusentals år? Om det var meningen att vi enbart skulle äta grönt skulle vi väl vara kor eller getter och kunna tugga på vilken jävla buske som helst.
supercharge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 21:37   #202
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Vad fan är det för fel på en normal, förnuftig och blandad kost som människan är skapt för och har ätit i tiotusentals år?
Hälsorisker, miljöförstöring och djurplågeri.

Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Om det var meningen att vi enbart skulle äta grönt skulle vi väl vara kor eller getter och kunna tugga på vilken jävla buske som helst.
Och om det var meningen att vi skulle äta kött skulle vi kunna springa fortare än 20 km/h, ta mer än 40 i bicepscurl och har vassa tänder och klor.

Fan, till och med de helvegetariska gorillorna har ju större hörntänder än vi.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 21:43   #203
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Vad fan är det för fel på en normal, förnuftig och blandad kost som människan är skapt för och har ätit i tiotusentals år? Om det var meningen att vi enbart skulle äta grönt skulle vi väl vara kor eller getter och kunna tugga på vilken jävla buske som helst.
Vi äter betydligt mer kött nu än vad vi gjort under någon tid i historien. Jämför man med "tusentals år" sedan så är det nog en ökning med flera hundra procent.

Den största anledningen till att det är "fel" är för att den höga köttkonsumptionen påverkar planeten väldigt negativt, och sekundärt så är det också skadligt för hälsan att konsumera så mycket kött.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:00   #204
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
haha, denna tråden asså

Jag har så svårt att förstå att man inte kan acceptera varandras åsikter bara. Både när de gäller religion eller val av kost. Jag vill inte att ngr super-religiösa ska övertala mig till deras religion för att den är den enda rätta och allt annat det värsta som finns. Detsamma gäller människor som är helt frälsa vid en viss typ av diet, t.ex. LCHF-folk, 5:2-folk eller i detta fallet extrema veganer/vegetarianer.

Att hoppa på folk för deras åsikter som när "blåvitt" hoppar på "Yes" och säger att hans matvanor är lika humanitära som IS-krigare är ju bara helt tramsigt. Försök ta det på en sansad och saklig nivå ist för att komma med sjuka personangrepp. Att leka med härskartekniker och bara försöka sänka varandra ger ju ingenting.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:06   #205
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hälsorisker, miljöförstöring och djurplågeri.



Och om det var meningen att vi skulle äta kött skulle vi kunna springa fortare än 20 km/h, ta mer än 40 i bicepscurl och har vassa tänder och klor.

Fan, till och med de helvegetariska gorillorna har ju större hörntänder än vi.
Ligger nog en del sanning i det!

Fick först upp gorilla i huvudet, sen kom en människolikande Velociraptor med korta armar när jag försökte klura ut hur vi skulle se ut, sen att lägga till stora starka armar på det blir störtlöjligt (min fantasi är weird aKa family guy-konstig)

Edit: Hittade några riktigt fula youtube-klipp när jag googlade human velociraptor

OnT: Utan att ha läst så mycket, om man sparar pengar, skonar klimatet och gör det gott från grunden så why not? Dock kanske man inte behöver byta ut ALL mat mot vegetariskt..
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram

Senast redigerad av Isseman den 2016-12-21 klockan 22:10.
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:07   #206
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
haha, denna tråden asså

Jag har så svårt att förstå att man inte kan acceptera varandras åsikter bara. Både när de gäller religion eller val av kost. Jag vill inte att ngr super-religiösa ska övertala mig till deras religion för att den är den enda rätta och allt annat det värsta som finns. Detsamma gäller människor som är helt frälsa vid en viss typ av diet, t.ex. LCHF-folk, 5:2-folk eller i detta fallet extrema veganer/vegetarianer.

Att hoppa på folk för deras åsikter som när "blåvitt" hoppar på "Yes" och säger att hans matvanor är lika humanitära som IS-krigare är ju bara helt tramsigt. Försök ta det på en sansad och saklig nivå ist för att komma med sjuka personangrepp. Att leka med härskartekniker och bara försöka sänka varandra ger ju ingenting.
Åsikter ska respekteras så länge de inte för med sig lidande och förstörelse av planeten. Att du tycker någonting ger dig inte rätten att förstöra för eller skada andra.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:14   #207
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Åsikter ska respekteras så länge de inte för med sig lidande och förstörelse av planeten. Att du tycker någonting ger dig inte rätten att förstöra för eller skada andra.
Hur äter/lever du? Vore väldigt intressant att veta eftersom du uppenbarligen inte för med dig lidande och förstörelse av planeten.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:20   #208
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Hur äter/lever du? Vore väldigt intressant att veta eftersom du uppenbarligen inte för med dig lidande och förstörelse av planeten.
Som sagt är även jag en hycklare, men jag blundar inte för det och gör mitt bästa för att leva så ansvarsfullt som möjligt. Folk får såklart äta vad de vill men att brösta upp sig och låtsas som att det är helt oproblematiskt att äta kött är... ja, jag vet inte vad jag ska kalla det.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:42   #209
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Som sagt är även jag en hycklare, men jag blundar inte för det och gör mitt bästa för att leva så ansvarsfullt som möjligt. Folk får såklart äta vad de vill men att brösta upp sig och låtsas som att det är helt oproblematiskt att äta kött är... ja, jag vet inte vad jag ska kalla det.
Då förstår jag dig och håller med Men samtidigt så får man inse att jorden inte kommer gå under bara för att man äter kött lite då och då. Att äta vegetariskt i skolan är inte heller något som är konstigt tycker jag, men jag skulle aldrig vilja att mina framtida barn skulle gå på en skola och bara äta vegetarisk kost.
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:47   #210
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Då förstår jag dig och håller med Men samtidigt så får man inse att jorden inte kommer gå under bara för att man äter kött lite då och då. Att äta vegetariskt i skolan är inte heller något som är konstigt tycker jag, men jag skulle aldrig vilja att mina framtida barn skulle gå på en skola och bara äta vegetarisk kost.
Dina ungar lär ju bli bjudna på kött hemma efter skolan, räcker det inte med en måltid kött per dag? (plus eventuellt kött vid frukost/kvällsmat)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)