Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-20, 00:39   #136
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Lol, okej brodudemyman. Sov så gott, glöm inte att kolla under sängen och i garderoben efter miljlöpartister och feminister så att de inte kommer och tar dig i sömnen!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 00:43   #137
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Skollagen kan dra åt helvete och din fråga är rent korkad.
Det som är korkat är nog du och inte min fråga. Jag undrade helt enkelt om du var konsekvent i ditt tänk men du förefaller mest vara en rabiat låtsasliberal. Ännu en randroid i mängden.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 00:54   #138
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Lol, okej brodudemyman. Sov så gott, glöm inte att kolla under sängen och i garderoben efter miljlöpartister och feminister så att de inte kommer och tar dig i sömnen!
Du vet lika väl som jag att inga miljöpartister eller feminister skulle våga gömma sig i mitt sovrum.

Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Det som är korkat är nog du och inte min fråga. Jag undrade helt enkelt om du var konsekvent i ditt tänk men du förefaller mest vara en rabiat låtsasliberal. Ännu en randroid i mängden.
Din fråga var korkad och om du faktiskt funderar på den finns det ett smalt hopp om att du själv inser det. Jag tänker dock inte förklara det för dig av den enkla anledningen att jag föraktar dig.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 00:59   #139
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tuffing ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 01:01   #140
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 09:20   #141
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Utan värderingar åt något håll så var det ett magiskt utryck som gått mig förbi hela livet. Quote
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 09:54   #142
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Yes, menar du att det inte stämmer att veganmat generellt är mer miljövänlig än animalisk? Jag är inte mer insatt än "den allmänna uppfattningen", typ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 10:12   #143
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag tycker att förslaget har en poäng men vet inte om det måste vara fem av fem skoldagar som är vegetariska. Det kan väl finnas en vinning i att lära folk äta mer vegetariskt i.o.m. att det både kortsiktigt och långsiktigt kan dra ner köttkonsumtionen(tänker på miljön men även rent personligt på att det någonstans känns bra att inte äta djur). Kött kan man ju ändå äta hemma.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 10:39   #144
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
Kan man få ungdomarna att äta mer grönsaker och vegetabilier i övrigt (även om det är lite halvfabrikat) så är det ju ett steg i rätt riktning för folkhälsan, det är ju i de yngre åren man bidrar till en hälsosammare vana för de äldre åren.

Och vill man så hjärtligt ha köttburgare istället för veggoburgare så ska man självklart få gå in i köket och få det specialgjort för en. Detta kan ta tid för föräldrar, studenterna och industrin att acceptera så man kan lika gärna ta det i steg.
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp

Senast redigerad av JacobHeitmann den 2016-12-20 klockan 10:45.
JacobHeitmann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 23:05   #145
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Yes, menar du att det inte stämmer att veganmat generellt är mer miljövänlig än animalisk? Jag är inte mer insatt än "den allmänna uppfattningen", typ.
"Den allmänna uppfattningen" är att det går åt jääättemycket land, vatten och spannmål för att föda upp djur. Om alla bara åt grönsaker skulle barnen i Afrika få det mycket bättre. Om vi ska köpa den bilden vore all typ av förädling av ondo. Tänk bara så mycket land, vatten och träd det går åt för att tillverka möbler. Djurhållning är dessutom en del i ett naturligt kretslopp. Du kan inte komma ut med minus i andra änden. Resurserna förstörs inte utan övergår i en ny, förädlad, form.

Dumheterna och propagandan tog fart med IPCC;s rapport från 2006. I den rapporten kom de fram till att jordbruket står för 18% av utsläppen av växthusgaser. IPCC backade dock från det efter att rapporten kritiserats för att räkna med extra allt och en plusmeny vid sidan av. Annan kritik som framfördes att deras uppskattningar var lite väl tilltagna och att hänsyn inte tagits till att jordbruket faktiskt absorberar växthusgaser. Jag vet dock inte vad deras reviderade siffror säger (har sett 8-12% citeras men vet inte om det stämmer). Noteras bör även att de pratar globalt.

EPA kom 2011 fram till att djurhållningen står för 3,1% av USA;s utsläpp av växthusgaser.

Och det här är alltså vad världens största Birger Schlaug-organisationer påstår.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 23:07   #146
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Utan värderingar åt något håll så var det ett magiskt utryck som gått mig förbi hela livet. Quote
Tack. Jag hittade just på det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 00:07   #147
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Kan man få ungdomarna att äta mer grönsaker och vegetabilier i övrigt (även om det är lite halvfabrikat) så är det ju ett steg i rätt riktning för folkhälsan, det är ju i de yngre åren man bidrar till en hälsosammare vana för de äldre åren.

Och vill man så hjärtligt ha köttburgare istället för veggoburgare så ska man självklart få gå in i köket och få det specialgjort för en. Detta kan ta tid för föräldrar, studenterna och industrin att acceptera så man kan lika gärna ta det i steg.
Kan säga av personlig erfarenhet att det är svårt nog att få specialkost när man blir allvarligt sjuk vid intag av fel mat. I mitt fall celiaki. Matlagningspersonal är hjältar som har otroligt mycket att hålla reda på.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 06:22   #148
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Ingen aning hur skolmaten ser ut idag, men de borde köra en vegetarisk dag per vecka.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 10:34   #149
Oljeblixten
Knäböj under vattnet?
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 764
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Ingen aning hur skolmaten ser ut idag, men de borde köra en vegetarisk dag per vecka.
Jag är en notorisk köttätare, jag pluggade ett tag på folkhögskola och ställde mig bakom textildesignfolkets ide för att få köttfria måndagar på skolan. Det var ingen som ens kunde tänka sig det, folk blev helt sjukt rabiata av tanken att få vegetarisk mat en dag i veckan!

Fascinerande att det inte blir massgråt och våldsamma upplopp varje gång det serveras pannkakor, det är ju inget kött i dem menar jag!
Oljeblixten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 10:58   #150
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Yes gillar bara att bråka på internetzwebben, jag har sett honom beställa organisk quinoa sallad på södermalm flera gånger ...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)