Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-04-17, 12:00   #1621
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Såg Pittsburgh- Rangers igår. Någon mer som gjorde? Jag tyckte iaf Henke räddade Rangers. Men det är lite som jag trodde, Pittsburgh har vassare spets fråmåt, vilket gör att Henke måste storspela varje match. En sak jag lade märke till i statistiken var att Rangers hade 57-25 i tacklingsförsök. Visar ju att de behöver spela tufft mot storstjärnorna i Pittsburgh och vilket lag som oftast är spelförande.

Tidig match ikväll med ju, Chicago-St Louis blir det att kika på.

Vad tycker ni om det omdiskuterade Dallas-målet som Roussel gjorde inatt? Jag är kluven. Hade jag vart Minnesota-supporter hade jag inte varit jätteglad.
Och vad ska vi säga om tabben som Mason gjorde på Chimeras "touch" i matchen mellan Caps-Flyers?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen

Senast redigerad av arogen den 2016-04-17 klockan 12:10.
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-19, 13:22   #1622
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Knäckte Caps flyers ryggrad i natt? 6-1 på hemmaplan, 3-0 i serien. Nog för att Caps förlorat 3-1 överlägen innan, men det här känns rätt säkert.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-19, 14:35   #1623
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Go caps! Vill gärna att Panthers vänder det här nu också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-19, 15:30   #1624
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Knäckte Caps flyers ryggrad i natt? 6-1 på hemmaplan, 3-0 i serien. Nog för att Caps förlorat 3-1 överlägen innan, men det här känns rätt säkert.
Förövrigt visar Flyers och Flyers fans vilka rövhattar dom är återigen. Två rejält fula tacklingar som hade potential att avsluta två individers idrottskarriärer och potentiellt handikappa dom för livet. När ett av offren resar sig upp kastar fansen in armbanden som delades ut som en hyllning till Flyers startare och ägare som nyss avlidit på honom i båset, pinsamt, riktigt jävla pinsamt för hela NHL.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-19, 15:56   #1625
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Förövrigt visar Flyers och Flyers fans vilka rövhattar dom är återigen. Två rejält fula tacklingar som hade potential att avsluta två individers idrottskarriärer och potentiellt handikappa dom för livet. När ett av offren resar sig upp kastar fansen in armbanden som delades ut som en hyllning till Flyers startare och ägare som nyss avlidit på honom i båset, pinsamt, riktigt jävla pinsamt för hela NHL.
Ja, känns som dom blev knäckta och har samtidigt på kuppen gjort bort sig. Men att folk kastar saker på spelare tillhör nästan vardagen i Europa, senast jag var på hockey kastades det snusdosor på motståndarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-22, 06:59   #1626
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Mitt Red Wings redan utslagna tyvärr. Tampa var på tok för bra.
Rangers är påväg att ryka redan nu, tycker Pittsburgh visar betydligt mer hunger och när Crosby och Malkin är på humör.. Dom kan gå långt tror jag.
Anaheim har vänt 0-2 efter två raka hemmatorsk. Chicago var riktigt illa ute nyss i femte perioden mot St Louis, men Kane avgjorde.

Vad tycker ni, hur ser det ut hittills?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-22, 07:30   #1627
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Mitt Red Wings redan utslagna tyvärr. Tampa var på tok för bra.
Tycker snarare det var Wings som var för dåliga, än att Lightnings var bra. Tyvärr. Idag tycker jag dock Wings förtjänade att vinna, men samtidigt är det inte mer än rimligt att man åker ut när man gör mål på 1 av 800 powerplays, bränner friläge efter friläge och knappt har försvarsspel. Lightnings hade ju inte mycket, nästintill ingenting, utöver Johnson och Kutcherov (stavning) heller så de åker nog i nästa runda.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 07:32   #1628
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Tycker snarare det var Wings som var för dåliga, än att Lightnings var bra. Tyvärr. Idag tycker jag dock Wings förtjänade att vinna, men samtidigt är det inte mer än rimligt att man åker ut när man gör mål på 1 av 800 powerplays, bränner friläge efter friläge och knappt har försvarsspel. Lightnings hade ju inte mycket, nästintill ingenting, utöver Johnson och Kutcherov (stavning) heller så de åker nog i nästa runda.
Sant kanske. Men nu får ju Tampa möta antingen Islanders eller Florida. Tror de har bra mycket mer chans mot någon av dem än Caps (Eller Flyers..)/Pittsburgh.

Synd med Rangers tycker jag, synd för Henke. Känns lite som att Rangers måste bygga om nu. Utgående kontrakt på bl.a. Dan Boyle, Yandle, Staal. Dags att byta bort Nash också?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 07:38   #1629
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Alltså jävla st. Louis, kan ge mig fan på att Chicago går och vinner game 7 nu
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:08   #1630
Fredrik S
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Jönköping
Inlägg: 234
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Alltså jävla st. Louis, kan ge mig fan på att Chicago går och vinner game 7 nu
Jag har under en längre tid känt mig hyfsat säker på att det är Caps år i år, men om Haws vänder 1-3 till 4-3 så är jag inte lika säker längre. När det stora röda lokomotivet om så många älskar att hata, väl är i rullning vet man aldrig vad som kan hända.
Fredrik S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:49   #1631
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
Jag har under en längre tid känt mig hyfsat säker på att det är Caps år i år, men om Haws vänder 1-3 till 4-3 så är jag inte lika säker längre. När det stora röda lokomotivet om så många älskar att hata, väl är i rullning vet man aldrig vad som kan hända.
Exaktamente, jag har börjat tro på ett Caps fiasko mer och mer. Chicago går och vinner match 7 nu och fortsätter ånga på ända fram till finalen. Det enda positiva är väl att Kings blev utslagna, dom brukar ha en förmåga att vända när man tror dom är helt chanslösa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:57   #1632
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Fiasko har dom redan undvikit enligt mig. Ut i första rundan=fiasko, ut i andra eller tredje rundan=under förväntningarna. Caps är inte ens top 5 under våren skulle jag säga, fortfarande bra men fanns betydligt bättre lag under våren. Pens och flyers för att nämna två.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 06:38   #1633
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Mitt Red Wings redan utslagna tyvärr. Tampa var på tok för bra.
Bishop & Kucherov avgjorde den serien. Samt att Wings inte kan mönstra ett backpar värdigt SHL. Även en del i övrigt att önska från en del yngre förmågor.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 07:02   #1634
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Där rök Florida också, trodde jag faktiskt inte innan serien ju. Möter Tampa nu, vad tror ni där? Känns som Islandrs har god chans att nå konferensfinalen nu faktiskt.

Caps också vidare och serien mot Pittsburgh kommer det ju bara smattra om!
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 07:44   #1635
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Aj aj aj, jag som hade hoppats lite på Florida, nu hoppas jag på Caps och Blues istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)