Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-12, 18:03   #61
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto Visa inlägg
Äh. Är man vältränad passar man i det mesta. Jag har tränat i betydligt värre än det där.
Äsch, precis som du säger. På gymmet är det skitsamma egentligen. Jag tränar på ett gym där kvinnor är extremt sällsynta så det är chill!
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 18:40   #62
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Det känns nästan som det. Jag tror ärligt talat jag aldrig mött någon på gymmet som har vettig kunskap. Det finns många som har det fundamentala i schack, men sen kan de inte låta bli att spy ut bro science att man inte kan dieta på kolhydrater, att man måste äta var tredje timma osv. Det är lite synd att man inte kan träffa någon kolozzeum-medlem som man kan bolla lite idéer med. Trots att jag är top 3 starkast på hela gymmet och större än majoriteten ska vissa utvalda personer lära mig den rätta vägen.

Baserat på dina bilder ser du MYCKET bättre ut än 99% på mitt gym.
Mmh jag håller med. Har aldrig hört något vettigt faktiskt.
Inga kolhydrater är ju classic :p
Vi har tom en PT på gymmet som sprutar ut strunt (brukar höra när han talar med sina klienter). Fast man kanske ska ha i åtanke att hans klienter vill lära sig träna för att vara hela, friska och må bra snarare än optimal bodybuilding träning..

Åhh tack! Hahah men man kan alltid se lite bättre ut på bild såklart

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 19:36   #63
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Mmh jag håller med. Har aldrig hört något vettigt faktiskt.
Inga kolhydrater är ju classic :p
Vi har tom en PT på gymmet som sprutar ut strunt (brukar höra när han talar med sina klienter). Fast man kanske ska ha i åtanke att hans klienter vill lära sig träna för att vara hela, friska och må bra snarare än optimal bodybuilding träning..

Åhh tack! Hahah men man kan alltid se lite bättre ut på bild såklart

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Ja men precis. Förr argumenterade jag jämt emot. Men nu idag nickar jag med ett leende på läpparna och säger "aa de sant, mm, de möjligt" och försöker avlägsna mig ifrån personen så snabbt som möjligt. Jag försöker verkligen inte påstå att jag är någon kunnig person när det kommer till kost och träning. Men samtidigt går jag aldrig fram till någon på gymmet för att rätta den. Även de gånger folk frågat mig om tips har jag aldrig sagt att något är överlägset det andra, utan oftast säger jag vad jag tror, utan att konstatera det som ett faktum. Kom till Linköping så kan vi tag-teama emot alla självutnämnda experter!
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-12 klockan 19:41.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 11:31   #64
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Blev lite spinning- samt mage idag. Intressant nog vägde jag 80.7 igår, så vikten har fallit som fan senaste dagarna. Har bestämt att jag ska ner till 75 kg för att bli hård som sten. Hade bestämt att jag skulle införa en extra spinningsdag, men jag känner att jag behöver 1 vilodag iallafall. Så istället har jag sänkt kaloriintaget med 100/dag. Funderar på att köra 2 sista veckorna med en VLCD, men vi får se hur det blir med det.

1 h spinning i snigelfart

Situps med vikt
17x20 - PB
12x18 PB

Crunches med rep
21x80 PB
20x75 PB

Såhär ser en typisk dietfrulle ut. Om ni läser denna journal i hopp om att få se goda måltidstips, snyggt dekorerade måltider eller någon exceptionellt god maträtt har ni kommit helt fel. Jag är allt annat än en mat-hedonist.

240 g ägg och 175 g makaroner och en kopp kaffe som bränsle för hjärnan. 30 g vassle sveptes 10 minuter innan.

Tre låtar jag loopat kostant på gymmet senaste veckorna




__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-13 klockan 11:36.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:07   #65
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Damn, bra styrka här inne!

Bra musik också, fattas bara lite Five Finger Death Punch

Jag har provat på det där med VLCD i 8 dagar. Fyfan något jag inte gör om...
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:18   #66
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Damn, bra styrka här inne!

Bra musik också, fattas bara lite Five Finger Death Punch

Jag har provat på det där med VLCD i 8 dagar. Fyfan något jag inte gör om...
Tackar! Jag har knarkat FFDP konstant senaste åren, jag har inte gjort annat än att lyssna på deras låtar. Tog ett litet break ifrån dem så jag inte tröttnar på låtarna, hade jag gjort det hade mitt liv saknat mening!

Lyssnar du också på dem? Helt makalöst fantastiskt band.

Haha jag känner samma sak angående VLCD. Jag dietar just nu på 2300 och jag brottas dagligen med inre demoner som vill få mig att gå över till mörka sidan! Så vi får se om jag känner mig manad, antingen går det skitbra eller katastrofalt dåligt. Har kört lågkaloridieter (runt 1200-1300 kalorier) och det slutade med att spärren i hjärnan släppte och jag hetsåt så mycket skit att det slutade med att mitt överskott ruinerade hela veckans diet. Då tryter motivationen och då blir det soppa av det hela. Så vi får se, jag vill inte göra det om jag verkligen inte behöver. Alternativt att köra VLCD 1-2 dagar i veckan, det känns som man ska klara av.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:19   #67
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Skönt att vikten droppar. Ska bli grymt att se dig på 75kg

Ang. VLCD låter det mördande att köra i 2v.... du kanske kan lägga in 1 VLCD dag i veckan, det känns ju ändå ganska "harmlöst".

Sista låtan är grym1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:25   #68
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Skönt att vikten droppar. Ska bli grymt att se dig på 75kg

Ang. VLCD låter det mördande att köra i 2v.... du kanske kan lägga in 1 VLCD dag i veckan, det känns ju ändå ganska "harmlöst".

Sista låtan är grym1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Ja det känns jävligt skönt, i och med att jag inte sett vikten röra sig nedåt på säkert 10 dagar. Det ger lite motivation och nu ska jag se till att hålla mig till dieten. Precis, 2 v känns riskabelt. Som jag skrev ovan tänker jag precis som du säger köra en VLCD 1-2x i veckan, det känns som psyket bör kunna klara det. Tror också 1-2 dagar VLCD kommer göra att ordinarie dietdagar kommer kännas som lyx och mättnaden jämfört med VLCD kommer vara dröm. Jag har en vilodag i veckan, det känns motiverat att köra VLCD den dagen. En refeed på 1-2 dagars VLCD lär väl inte behövas?

Makros i dagsläget ser ut såhär.
- 2258 kalorier
- 230 g kolhydrat (2.8 x kroppsvikt)
- 213 g protein (2.6 x kroppsvikt)
- 53g fett (0.65 x kroppsvikt)

Fettintaget känns lite lågt, men det är ingenting jag märkt av hittills.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:28   #69
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Ah det låter bra.
Nej kör du refeed på 1 dag VLCD så kan du lika gärna skippa det ju :p tkr du isåfall ska börja med 1 dag i veckan o se hur det känns

Fettintaget är helt ok ändå på deff i mina ögon. Svårt att ligga mycket högre än 50-60g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:32   #70
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Ah det låter bra.
Nej kör du refeed på 1 dag VLCD så kan du lika gärna skippa det ju :p tkr du isåfall ska börja med 1 dag i veckan o se hur det känns

Fettintaget är helt ok ändå på deff i mina ögon. Svårt att ligga mycket högre än 50-60g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Kanske använde ordet refeed på fel sätt. Menade inte att jag skulle köra en refeed-dag på kaloribalans, utan mer om det kändes motiverat att ta en dag då jag fortfarande ligger på mina 2300 kalorier, men sänker proteinintaget och höjer kolhydratintaget. Men det kanske inte är något jag tjänar på om jag endast kör det 1 dag. Frågan är om man ska köra Olas variant eller bara köra en dag med extremt lite kalorier, trycka in massa EAA och endast låta kalorierna bestå av protein. Känns inte som vitaminintaget, saltintaget och sådant lär vara så essentiellt under 1 dag. Men jag är absolut inte insatt så jag är absolut öppen för synpunkter.

Förresten, går det inte att ordna så man ser kolos smileysar via tapatalk? Just nu ser jag enbart ":*smash:".
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-13 klockan 12:35.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:35   #71
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Ah okej nej jag tycker inte du behöver justera dina makros. Ser inte vad du skulle tjäna på det heller egentligen. Möjligen prestation då, men det skulle du ju göra om du åt mer kolhydrat oavsett VLCD.

Vitaminerna är väl inte sp viktiga under en dag. Jag skulle kört shakes utspritt på 4-5 tillfällen, eaa och kasein för 600-800kcal

Känns som att man triggar hungern om man skulle äta så lite mat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:49   #72
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Tackar! Jag har knarkat FFDP konstant senaste åren, jag har inte gjort annat än att lyssna på deras låtar. Tog ett litet break ifrån dem så jag inte tröttnar på låtarna, hade jag gjort det hade mitt liv saknat mening!

Lyssnar du också på dem? Helt makalöst fantastiskt band.

Haha jag känner samma sak angående VLCD. Jag dietar just nu på 2300 och jag brottas dagligen med inre demoner som vill få mig att gå över till mörka sidan! Så vi får se om jag känner mig manad, antingen går det skitbra eller katastrofalt dåligt. Har kört lågkaloridieter (runt 1200-1300 kalorier) och det slutade med att spärren i hjärnan släppte och jag hetsåt så mycket skit att det slutade med att mitt överskott ruinerade hela veckans diet. Då tryter motivationen och då blir det soppa av det hela. Så vi får se, jag vill inte göra det om jag verkligen inte behöver. Alternativt att köra VLCD 1-2 dagar i veckan, det känns som man ska klara av.
Hehe samma här. Har i princip lyssnat sönder dem. Blir inget hemma / på jobbet längre, men på gymmet är det fortfarande det bästa bandet att tagga till

Jag är nere på 1800-1900 kcal just nu så jag vet hur det är att brottas med demoner, hjärnspöken och enhörningar

Det man får tänka på om man skulle köra VLCD i minst 1 vecka är att man måste ha minst lika bra koll på kosten efteråt som före och under dieten.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick för mig men det var typ -3 kg på 1 VLCD vecka men efter refeed-dagen + att man börjat på "vanlig deff" kom vätska och sånt tillbaka så totyrveckan resulterade i kanske -1 kg till -1,5 kg.

Bra erfarenhet att ha gjort, men tänker inte göra om det
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:02   #73
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Ah okej nej jag tycker inte du behöver justera dina makros. Ser inte vad du skulle tjäna på det heller egentligen. Möjligen prestation då, men det skulle du ju göra om du åt mer kolhydrat oavsett VLCD.

Vitaminerna är väl inte sp viktiga under en dag. Jag skulle kört shakes utspritt på 4-5 tillfällen, eaa och kasein för 600-800kcal

Känns som att man triggar hungern om man skulle äta så lite mat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

10.00 - 10 g EAA
11.00 - 30 g kasein (30 g pulver eller 30 g protein?)
14.00 - EAA
15.00 - 30 g kasein
18.00 - 10 g EAA
19.00 - 30 g kasein
23.00 - 40 g kasein

Totalt 30 g EAA och 130 g kasein

Det blir alltså 640 kalorier, ett underskott på runt 2250. Frågan är om jag behöver koffein och grönt te denna dag, all aptit-nedreglerande kan uppskattas. Om jag sedan börjar med detta tror jag nog jag ökar mitt intag övriga dagar med 100 kalorier (som jag sänkte igår) då det inte känns lika befogat om jag ändå ska ligga på 10000 kalorier underskott en dag.

Ser detta någorlunda bra ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Hehe samma här. Har i princip lyssnat sönder dem. Blir inget hemma / på jobbet längre, men på gymmet är det fortfarande det bästa bandet att tagga till

Jag är nere på 1800-1900 kcal just nu så jag vet hur det är att brottas med demoner, hjärnspöken och enhörningar

Det man får tänka på om man skulle köra VLCD i minst 1 vecka är att man måste ha minst lika bra koll på kosten efteråt som före och under dieten.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick för mig men det var typ -3 kg på 1 VLCD vecka men efter refeed-dagen + att man börjat på "vanlig deff" kom vätska och sånt tillbaka så totyrveckan resulterade i kanske -1 kg till -1,5 kg.

Bra erfarenhet att ha gjort, men tänker inte göra om det
Härligt härligt, inte träffat någon än som lyssnar på dem! . Jag tror nog jag skippar 1 vecka med VLCD och kör det endast 1x/vecka. Givetvis är kosten efter dieten otroligt viktig, annars blir det lätt hänt att vikten skenar iväg snabbt och man är tillbaka på ruta 1 igen! En nettominskning på 1-1.5 kg är väldigt bra, men tror inte jag hade tyckt det var så värt.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-13 klockan 13:10.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:09   #74
sfcoach
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 54
galen v-form på ryggen
__________________
Min träningshemsida

Journal

Besök gärna och lämna en kommentar
sfcoach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:33   #75
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av sfcoach Visa inlägg
galen v-form på ryggen

Tackar min vän!

Då var kasein beställt och börjar köra VLCD varje lördag.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)