Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-12, 11:49   #1366
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Men vi vet nog att 95% av alla "räknar" det som militärpress fast man inte står ihop med fötterna (som man ska på en riktigt), utan man står nästan axelbrett.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 19:46   #1367
givduL
Registered User
 
givduLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Kristianstad
Inlägg: 127
Sant, men jag vill ändå inte hoppa tåget att sätta felaktigt namn på något, bara för att "alla" gör det.
givduL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 20:00   #1368
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av givduL Visa inlägg
Sant, men jag vill ändå inte hoppa tåget att sätta felaktigt namn på något, bara för att "alla" gör det.
Det går jag med på
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 14:27   #1369
OnMyWay
Registered User
 
OnMyWays avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 527
Tjo

Har bestämt mig för att köra pullups på marklyftspassen. Jag menar alltså övningen med handflatorna mot sig, för biceps/lats.

Jag skulle dock vilja höra med er vad ni skulle rekommendera, att göra pullups på en rak stång eller "sneda" handtag så händerna står ungefär i lutning tio i & tio över. (klockan)?.. Hoppas ni fattar...
OnMyWay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 14:38   #1370
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av OnMyWay Visa inlägg
Tjo

Har bestämt mig för att köra pullups på marklyftspassen. Jag menar alltså övningen med handflatorna mot sig, för biceps/lats.

Jag skulle dock vilja höra med er vad ni skulle rekommendera, att göra pullups på en rak stång eller "sneda" handtag så händerna står ungefär i lutning tio i & tio över. (klockan)?.. Hoppas ni fattar...
Jag skulle köra med rak stång. Måste väl bli som att armbågarna far snett inåt om man har ett snett handtag? Skulle då kännas otroligt konstigt för mig. Sen brukar ju dom flesta köra med rak stång också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 14:39   #1371
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Har aldrig testat pull ups med sned stång, men det låter sjukt enerverande
Armbågat hakan och grejor xD
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 15:14   #1372
OnMyWay
Registered User
 
OnMyWays avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 527
Jag tror ni tyvärr missuppfattar mig.. :/ Det är inte en stång utan sneda handtag som sitter rätt smalt. Handtagen sitter i samma "maskin?" som en chins-bar mm. Kan försöka leta reda på någon bild när jag kommer hem från jobbet..

Har testat dessa sneda handtag ett par gånger och det har känts bra, inte alls några problem med att armbågar går i eller något sådant..
OnMyWay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 15:20   #1373
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Där jag tränar än så länge finns ingen rak stång vilket ju är uselt. Men tio i tio över är skönt, lite på samma sätt som en EZ-stång är behagligare att curla med. Kunde jag variera skulle jag göra det.

För övrigt är det egentligen chins om greppet är supinerat (handflatorna mot dig) och pullups med pronerat, men det har blivit lost in translation.

Senast redigerad av andeem den 2012-01-13 klockan 15:22.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 17:27   #1374
WOLFENSTEIN
Registered User
 
WOLFENSTEINs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 55
Thumbs up

Tack för den här tråden!!

Har tragglat mig igenom alla 92 sidor, läst samtliga inlägg (även om en hög % handlade om att lägga till övningar och om man verkligen måste börja så light) laddat hem pdf'er, bokmärkt youtube-länkar.

På måndag öppnar ett nytt fräscht gym och jag kommer återuppta min träning efter ca 11 års bulkande på tisdag.

Journal kommer, tack för hjälpen här och i framtiden, hoppas det början på något STORT
WOLFENSTEIN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 17:30   #1375
givduL
Registered User
 
givduLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Kristianstad
Inlägg: 127
Citat:
Ursprungligen postat av WOLFENSTEIN Visa inlägg
Tack för den här tråden!!

Har tragglat mig igenom alla 92 sidor, läst samtliga inlägg (även om en hög % handlade om att lägga till övningar och om man verkligen måste börja så light) laddat hem pdf'er, bokmärkt youtube-länkar.

På måndag öppnar ett nytt fräscht gym och jag kommer återuppta min träning efter ca 11 års bulkande på tisdag.

Journal kommer, tack för hjälpen här och i framtiden, hoppas det början på något STORT
Bra initiativ. Lycka till!
__________________
PB:: Böj: 127,5 kg 3x5, Bänk: 120 kg 1x1, Rodd: 82,5 kg 5x5, Press: 70 kg 3x5, Marklyft: 220 kg 1x1, Ryck: 50 kg (newbie)
givduL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 17:32   #1376
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av WOLFENSTEIN Visa inlägg
Tack för den här tråden!!

Har tragglat mig igenom alla 92 sidor, läst samtliga inlägg (även om en hög % handlade om att lägga till övningar och om man verkligen måste börja så light) laddat hem pdf'er, bokmärkt youtube-länkar.

På måndag öppnar ett nytt fräscht gym och jag kommer återuppta min träning efter ca 11 års bulkande på tisdag.

Journal kommer, tack för hjälpen här och i framtiden, hoppas det början på något STORT
11 års bulk är fan inte nådigt

Lycka till!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 18:12   #1377
WOLFENSTEIN
Registered User
 
WOLFENSTEINs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 55
Citat:
Ursprungligen postat av givduL Visa inlägg
Bra initiativ. Lycka till!
Tack! Taggad och laddad!!

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
11 års bulk är fan inte nådigt

Lycka till!
Fet är inte något man bara blir, it takes hard work and dedication!
Idag använde jag min mixer till något annat än margaritas för första gången, startade dagen med en kvarg-shake med recept inspirerat från forumet. Sockrad läsk och godis är nedlagt sen en tid tillbaka, måste bara få bukt med donken, pizzor, kebab osv.

Lätt att vara duktig i början, gäller att få långsiktighet.
Nu ska jag sluta posta min lifestory så inte tråden blir ännu längre och svårnavigerad för nästa person som vill lära sig om SL 5x5!!
WOLFENSTEIN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 19:19   #1378
joker560
kom igen nu, lätt!
 
joker560s avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av WOLFENSTEIN Visa inlägg
Tack! Taggad och laddad!!



Fet är inte något man bara blir, it takes hard work and dedication!
Idag använde jag min mixer till något annat än margaritas för första gången, startade dagen med en kvarg-shake med recept inspirerat från forumet. Sockrad läsk och godis är nedlagt sen en tid tillbaka, måste bara få bukt med donken, pizzor, kebab osv.

Lätt att vara duktig i början, gäller att få långsiktighet.
Nu ska jag sluta posta min lifestory så inte tråden blir ännu längre och svårnavigerad för nästa person som vill lära sig om SL 5x5!!
Lycka till! ...och gör inte som många andra att gå in och maxa i två veckor sen tycka att det va skitjobbigt och lägga ner allt för att det blev för stor omställning i vardagen.
joker560 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:06   #1379
WOLFENSTEIN
Registered User
 
WOLFENSTEINs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 55
Citat:
Ursprungligen postat av joker560 Visa inlägg
Lycka till! ...och gör inte som många andra att gå in och maxa i två veckor sen tycka att det va skitjobbigt och lägga ner allt för att det blev för stor omställning i vardagen.
Jag kanske har bulkat i 11 år men jag är liite äldre än så, så jag har faktist tränat under olika former i halva mitt liv

Tänkte börja med:

Mark: 40
Övriga: stången + en 5'a på varje sida.
(har det inte i mig att bara köra med stången)
WOLFENSTEIN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:10   #1380
Ponitus
Registered User
 
Ponituss avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 088
Bra glöd, wolfenstein. Kör hårt!
__________________
Ponitus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)