Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-27, 10:36   #12601
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Hör på den här förutsägelsen Jag kom på den själv, men måhända att tusen personer redan gissat samma.

Apple nästa steg efter wearables kommer vara VR spel med inspiration, för att inte säga kopierat, från "Ready Player One". Inte den sunkiga filmen utan boken. Det är ett koncept med otrolig potential. De kommer utveckla en typ av VR-glasögon som involverar AR, och de kommer vara tunna och lätta och inte blockera det vanliga synfältet. Och för att ge det hela en rivstart så kommer de, trumvirvel, köpa Nintendo.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 10:48   #12602
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Om jag köper Guld AVA och kronan försvagas mot dollarn samtidigt som guldpriset går upp så skulle dessa två rörelser kunna ta ut varandra och Guld AVA står i princip stilla?

Eller gäller det ovanstående snarare om jag som sitter i Sverige köper något guldinstrument som handlas i USD?
Ja, det gäller vad du än köper. Ja de skulle kunna ta ut varandra och Guld AVA står stilla.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 10:49   #12603
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Ja, det gäller vad du än köper. Ja de skulle kunna ta ut varandra och Guld AVA står stilla.
Tack! Har haft lite svårigheten att greppa det här med pålagd valutaexponering när det gäller investeringar men det börjar klarna.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 10:53   #12604
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Hör på den här förutsägelsen Jag kom på den själv, men måhända att tusen personer redan gissat samma.

Apple nästa steg efter wearables kommer vara VR spel med inspiration, för att inte säga kopierat, från "Ready Player One". Inte den sunkiga filmen utan boken. Det är ett koncept med otrolig potential. De kommer utveckla en typ av VR-glasögon som involverar AR, och de kommer vara tunna och lätta och inte blockera det vanliga synfältet. Och för att ge det hela en rivstart så kommer de, trumvirvel, köpa Nintendo.
Man kan tro att detta är parodi men det faktiskt så här de som är apple-frälsta tänker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 11:41   #12605
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Man kan tro att detta är parodi men det faktiskt så här de som är apple-frälsta tänker.
Har aldrig ägt en Apple-aktie och har en P30 Pro sedan ett år tillbaka
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 13:52   #12606
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
Hur tror ni vidare börsen står sig mot Corona?
Ser ju mörkt ut just nu, frågan är hur man ska agera, har mitt sparande på ISK konto med lite blandat aktier och fonder. Kommer fortsätta månadssparandet då man även köper billigt då det går ner. Men frågan om man ska säkra en del av kapitalet tillsvidare tills man ser hur Corana kommer påverka börsen på längre sikt.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 14:59   #12607
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Ser ju mörkt ut just nu, frågan är hur man ska agera, har mitt sparande på ISK konto med lite blandat aktier och fonder. Kommer fortsätta månadssparandet då man även köper billigt då det går ner. Men frågan om man ska säkra en del av kapitalet tillsvidare tills man ser hur Corana kommer påverka börsen på längre sikt.
På sikt spelar det ingen roll om du inte vill försöka träffa någon botten, dvs spekulation. Men du kan ju ha likvider redo när det börjar vända upp igen och snitta ner dig. Det är nog det klokaste.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 15:04   #12608
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Alternativt kan man blanka skiten ur SAS
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 17:26   #12609
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Jag säger samma sak, som när någon blev rik på Arcam i den här tråden för länge sedan. Tror vi hadel liknande diskussion i Fingerprint också. Oavsett hur mycket du tror på bolaget, ta hem lite vinst.

I min mening har Powercell gått ifrån ett intressant bolag, till en fet bubbla.

Jag hade liknande case tidigt i min investeringskarriär, min första 10-bagger osv. Det som gjorde att jag inte förlora alla vinster, var att jag sålde lite lite grann av mitt totala innehav rätt nära toppen. Just då kändes det korkat att sälja, då aktien gick upp typ 20-30% varje månad. Med facit i hand var det de överlägset bästa beslutet.

Har fortsatt så i alla år sen dess. Jag får inte dendär galna uppgången då ett innehav blir monster stort, pga av att aktien går upp 2-3x. Jag säljer lite påvägen upp.
Blir lite förolämpad över att du kallar mig "någon" och inte kommer ihåg mitt nick.
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 18:30   #12610
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Har aldrig ägt en Apple-aktie och har en P30 Pro sedan ett år tillbaka
Ett år är inte nog lång tid för att bli rehabiliterad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 19:42   #12611
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Bear med hävstång?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-28, 02:11   #12612
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Sålde 70% av innehavet av Powercell på 327:- och ännu en stor del vid 298:-. Har kvar 100st för nostalgins skull
Jaha det blev ju rättså bra! du kan köpa tillbaka på 190 nu och aktien lär falla mer idag.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-28, 02:14   #12613
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Daniiiel Visa inlägg
Blir lite förolämpad över att du kallar mig "någon" och inte kommer ihåg mitt nick.
Sorry, kom inte på namnet och orkade inte gräva fram det

Du är ju inte jätte-aktiv längre! Vad har du för aktier nu för tiden? Är fortfarande imponerad av ditt Arcam köp, jag va övertygad att de va en bubbla, men det var det inte!

Jag har faktiskt tjänat bra med pengar på Arcams teknologi, AK Medical listat i HK använder deras teknologi för att 3d printa nya höftkulor och liknande. Aktien har gått som en raket, sålde för tidigt dock (vilket jag oftast gör)
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-28, 07:12   #12614
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Jaha det blev ju rättså bra! du kan köpa tillbaka på 190 nu och aktien lär falla mer idag.
Ja, det blev onekligen ganska bra timing.

Senaste dagarna svider ju men får man panik här sitter man nog med pengar man inte ska ha på börsen öht. Jag passar på att sakta fylla på i de bolag jag tror på.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-28, 11:08   #12615
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Jag kör min huvudlösa strategi "När det går ner är det rea, köp, köp, köp." jag har ju aktier i bolag som jag tror på, finns ingen anledning att sälja bort dem för en dip hur stor den än blir. Efter regn blir det sol.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)