Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-10, 23:10   #4306
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Nu börjar det bli ganska vanligt med 8GB ram i tefloner, visst? Coolt. Och så finns det säkert nån med 16 också, 100% onödigt men ett tecken på att vi nått singulariteten.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:43   #4307
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Har en Huawei P30 pro som jag är nöjd med på alla sätt och vis. En fundering som dykt upp, om man skulle få telefonen stulen eller tappa den, finns det någon app då för att typ lokalisera/spärra telefonen? Försöker tänka efter före. Har även hört om någon funktion där telefonen tar ett foto om någon obehörig försöker låsa upp telefonen.

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:14   #4308
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Samsung S20/+/Ultra !
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 12:07   #4309
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Samsung S20/+/Ultra !
Xiaomi Mi 10 Pro verkar mer intressant för den europeiska marknaden iaf, imo.
Om den släpps här någon gång det vill säga.

Vet dock inte riktigt vad man skall med 5G-strömtörstande kretsar i sin mobil till. 5G kommer inte på över 1 år & då endast till icke Sverige, typ Stockholm.
Tur flygplansläge finns på telefoner. Haft flygplansläge på i över 1 månad på min lur. Spar batteri. Går att slå på WiFi efter att det slagits på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-22 klockan 12:12.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:55   #4310
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Har en Huawei P30 pro som jag är nöjd med på alla sätt och vis. En fundering som dykt upp, om man skulle få telefonen stulen eller tappa den, finns det någon app då för att typ lokalisera/spärra telefonen? Försöker tänka efter före. Har även hört om någon funktion där telefonen tar ett foto om någon obehörig försöker låsa upp telefonen.

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?
Kan ju remote wipea den. Räcker så.

Hur tänkte du annars?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:33   #4311
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Har en Huawei P30 pro som jag är nöjd med på alla sätt och vis. En fundering som dykt upp, om man skulle få telefonen stulen eller tappa den, finns det någon app då för att typ lokalisera/spärra telefonen? Försöker tänka efter före. Har även hört om någon funktion där telefonen tar ett foto om någon obehörig försöker låsa upp telefonen.

Hur har ni "stöldsäkrat" era telefoner?
Cerberus app funkar bra för massa saker. Du kan fota med båda kamerorna, spela in ljud från miccen. Sätta på alarm som tjuter osv.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 11:34   #4312
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Rätt sugen på en P40 Pro som kommer snart. Endast för kameran. Får avvakta och se om den är tillräckligt bra och hur bra det kan fungera utan Google. Kommer nog i princip inte använda den till annat foto. Beror lite på pris också.

Finns det några vettiga alternativ med bra zoom och foto/filmning? Har inte koll på andra märken/modeller.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 11:37   #4313
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5220241
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 12:26   #4314
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ser bra ut men verkar ungefär som min P30 eller något bättre/sämre i vissa avseenden. Avvaktar nog P40 för att se hur den blir.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 17:36   #4315
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
3.3/5 stjärnor baserat på 1 omdöme?
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 23:56   #4316
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Mycket som hander nu, P40 och Oneplus 8

Dock vet jag inte hur lampligt det ar nu med ny telefon i och med Corona-viruset, kanner att jag missar viktiga moments med den halvdana kameran jag har i min OnePlus 5

Ang 5G sa har det faktiskt blivit ratt vanligt i London, manga operatorer erbjuder det nu utan extra kostnad, kanske kommer lagligt nu med 120 Hz telefonerna
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 12:28   #4317
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Mycket som hander nu, P40 och Oneplus 8

Dock vet jag inte hur lampligt det ar nu med ny telefon i och med Corona-viruset, kanner att jag missar viktiga moments med den halvdana kameran jag har i min OnePlus 5

Ang 5G sa har det faktiskt blivit ratt vanligt i London, manga operatorer erbjuder det nu utan extra kostnad, kanske kommer lagligt nu med 120 Hz telefonerna
äh, strunta i 5g, finns inget behov alls i en telefon.

Jag är sugen på att skaffa en mi note 10 till sambon.

Perfekt, önskar bara att den vore 5,2 eller 5,5 med kanske lite mindre batteri och sandstone finish så skulle den vara perfekt för mig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 12:54   #4318
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Jag behöver köpa ny mobil och har bestämt mig för att bojkotta Apple då back-kameran på min annars fullt fungerande iPhone 7 dog efter att jag gjort den senaste uppdateringen av iOS. Jag är övertygad om att detta är en medveten mjukvarubugg för att få mig att köpa en nyare iPhone för massa massa pengar. Men jag tänker icke stötta dessa k*ksugare mer.

Så, vilken Android ska man ha? Jag vill ha en hyfsad kamera och minne så att man får plats med rejält med bilder, i övrigt har jag inga specifika krav. Jo, inte för stor! Tycker iPhone 7 är lagom. Jag vill ha något driftsäkert och mainstream snarare än coolt och fancy. Funderar på nån lämplig Samsung?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 12:59   #4319
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag behöver köpa ny mobil och har bestämt mig för att bojkotta Apple då back-kameran på min annars fullt fungerande iPhone 7 dog efter att jag gjort den senaste uppdateringen av iOS. Jag är övertygad om att detta är en medveten mjukvarubugg för att få mig att köpa en nyare iPhone för massa massa pengar. Men jag tänker icke stötta dessa k*ksugare mer.

Så, vilken Android ska man ha? Jag vill ha en hyfsad kamera och minne så att man får plats med rejält med bilder, i övrigt har jag inga specifika krav. Jo, inte för stor! Tycker iPhone 7 är lagom. Jag vill ha något driftsäkert och mainstream snarare än coolt och fancy. Funderar på nån lämplig Samsung?
Nu vet jag inte vilken budget du tänkt och jag vet inte hur stor iPhone 7 är, men jag slår ett slag för Xiaomi. Otroligt mycket telefon för pengarna Mina två senaste telefoner har varit Xiaomi (Mi A1 + Mi A2) och jag lär nog aldrig byta till något annat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 14:28   #4320
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Heh, impulsiv som jag är gick jag in på Netonnet’s fysiska butik och spontanköpte en Huawei P30. Hellre övervakad av kinesiska staten än kn*llad av mjukvaruutvecklarna på Apple.

(Ursäkta språkbruket men jag är verkligen lack.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)