Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-22, 10:08   #91
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Eftersom det är några nybörjare med här så tänkte jag bara tipsa om att det är en fredagsmatch den här omgången så se till att färdigställa laget inför GW3 innan det är försent.

Har själv hoppat på Pukki-tåget och drar en liten chansning på mitten. Annars är jag ganska nöjd med laget fortfarande. Har en förhoppning om att kunna ha två gratisbyten under det långa landslagsuppehållet för att kunna parera eventuella skador.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 13:08   #92
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag är sjukt sugen på WC men vill samtidigt inte vara för ivrig. Jobbigt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 15:02   #93
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag är sjukt sugen på WC men vill samtidigt inte vara för ivrig. Jobbigt.
Det jobbiga med att dra WC är att man (jag) sitter och pillar med laget så sjukt mycket. Har i princip lagt ner mer tid på mitt WC än vad jag gjorde med planeringen inför mitt bröllop.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 15:14   #94
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Det jobbiga med att dra WC är att man (jag) sitter och pillar med laget så sjukt mycket. Har i princip lagt ner mer tid på mitt WC än vad jag gjorde med planeringen inför mitt bröllop.
Ja. Det är djup och skär ångest. Man är alltid typ 0,5 mille ifrån att få exakt det lag man vill ha...
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:20   #95
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jag såg att Mendy var tillbaka i träningen så jag vågar inte köra in Zinchenko i mitt WC. Vilken kombo tror ni genererar mer poäng:

Wan-Bissaka+Coleman

Eller

Laporte+Dunk
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:27   #96
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Första, men rätt jämnt. En City-spelare vill man ju dock ha. Jag har dragit WC nu! Rätt trygg med mina val.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:37   #97
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag har också varit sugen på Pukki. Han är ju rätt billig också. Men det känns ju som att han måste ha pekat redan. Eller så kommer han att vara lika bra hela året, precis som Vardy och Mahrez var det året Leichester vann, och alla trodde de skulle choka innan säsongen var över.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:55   #98
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Vad är det wildcard har för effekt? Hittade bara info om triple captain och bench boost.

EDIT: Nevermind. Jag hittade det.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-22 klockan 17:57.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 15:49   #99
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Phew. Det blev ett WC för mig också. Lyckades äntligen få plats för Martial och Wan-Bissaka i mitt lag. Tyvärr fick de Gea kliva åt sidan och min supersub Greenwood också.

Vet inte ifall jag kommer bli förbannad eller glad ifall Greenwood får spela från start i helgen , och gör ett hattrick...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 15:53   #100
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Innebär "Free Hit" att man kan köpa in två svindyra spelare en vecka och sälja två billiga spelare trots att man int har några pengar?

Om så är fallet så borde man göra detta så snabbt som möjligt för att få nytta av spealre man inte har råd med, eller tänker jag snett här?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:15   #101
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Innebär "Free Hit" att man kan köpa in två svindyra spelare en vecka och sälja två billiga spelare trots att man int har några pengar?

Om så är fallet så borde man göra detta så snabbt som möjligt för att få nytta av spealre man inte har råd med, eller tänker jag snett här?
Nej, du har fortfarande säljvärdet på hela ditt lag att förhålla dig till när du använder Free Hit.

Det som händer att att du får byta så många spelare du vill en vecka utan att plikta med minuspoäng för bytena. Men veckan efter så återgår laget till hur det var innan alla byten.

Sedan kan man bara spela ett 'chip' per vecka så om du redan använt ditt Wildcard så måste du vänta till nästa vecka för att spela Free Hit.

Ett tips är att hålla lite på din Free Hit för det kommer dyka upp tillfällen senare på säsongen när du verkligen vill använda den.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:54   #102
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Nej, du har fortfarande säljvärdet på hela ditt lag att förhålla dig till när du använder Free Hit.

Det som händer att att du får byta så många spelare du vill en vecka utan att plikta med minuspoäng för bytena. Men veckan efter så återgår laget till hur det var innan alla byten.

Sedan kan man bara spela ett 'chip' per vecka så om du redan använt ditt Wildcard så måste du vänta till nästa vecka för att spela Free Hit.

Ett tips är att hålla lite på din Free Hit för det kommer dyka upp tillfällen senare på säsongen när du verkligen vill använda den.
Är du säker på att du inte blandar ihop Free Hit med Wildcard nu?

För det som du beskriver ovan låter precis som WC, vilket jag precis utnyttjat. Det ska tydligen gå att göra en gång före jul och en gång till efter jul.

EDIT: Såg nu den lilla detaljen om att laget återgår till hur det var veckan innan efter omgången. så nu hajar jag skillnaden. Tack för info!

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-23 klockan 16:56.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 08:20   #103
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det går fortsatt skit i FPL men jag kan hantera det då det går FRUKTANSVÄRT bra i Allsvenskan Fantasy. Jag har ett sådant år där allt går min väg. Har hoppat på mer eller mindre varenda tåg i precis rätt tid, nu senast Haksabanovic som jag tog in och som bidrog direkt med två ass och ett mål. Har en rad sådana drag. Ligger nu 74:a i Sverige av totalt 30 000 spelare utan att ha sett en enda allsvensk match som IFK Norrköping inte spelar

Det är en jävla tur att jag har den fantasyn för FPL har verkligen gått käpprätt åt helvete.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 14:15   #104
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ja, tom jag ligger ju före dig.
Och det är inte så att det går särskilt bra för mig heller.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 15:06   #105
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ja, tom jag ligger ju före dig.
Och det är inte så att det går särskilt bra för mig heller.
Japp. Det är ju inte så många urusula omgångar till i rad som man har råd med innan man kan ge upp säsongen och bara slentrianbyta spelare då och då för att åtminstone inte komma på undre halvan i kompisligorna. Många brukar ju droppa av vartefter. Får hoppas att det vänder i helgen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)