Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-06, 16:57   #4966
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Hur gick snacket innan ni sprang? Diskuterade ni var på banan ni skulle springa eller sprang ni bara godtyckligt? Eller valde ni ytterspåret?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 17:04   #4967
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hur gick snacket innan ni sprang? Diskuterade ni var på banan ni skulle springa eller sprang ni bara godtyckligt? Eller valde ni ytterspåret?
Det var mest att det verkade skönare att springa lite mer i mitten så vi valde en bana att följa. Att båda lyckades få sånt hjärnsläpp är otroligt. Är väl mest mitt fel i.o.m. att jag hade gjort all "efterforskning"(antal varv, varvtider) samt är den som alltid bestämmer hur vi ska gå tillväga. Men Robin är inte oskyldig för det

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 18:05   #4968
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Haha.
Enklast för att se till att man är on track för tiden torde vara att klocka tvåhundringar? För 4-tempo ska alla gå på 48 sek. Att kolla kilometertid på klockan blir nog missvisande.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 18:18   #4969
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha.
Enklast för att se till att man är on track för tiden torde vara att klocka tvåhundringar? För 4-tempo ska alla gå på 48 sek. Att kolla kilometertid på klockan blir nog missvisande.
Ja, fast det blir lite väl ofta. Det är ju 12,5 varv så en klockning när man passerar mållinjen första gången(200 m) för att se om det ska gå långsammare eller snabbare och därefter klocka varje varv är nog melodin.

Vi gjorde som sagt fel men upptäckte att det var rätt gött att klocka som ovan för då betyder det att när du klockat varv 12 så går du in på sista varvet. Gillade att hålla koll på hur mycket det var kvar på det sättet.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 18:29   #4970
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Dags att slakta 15km perset snart?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 22:30   #4971
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Dags att slakta 15km perset snart?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Nja, inte så relevant just nu inför milen men perfekt att dra av inför årets mara senare i år!

6/2

FU-bänk
120x1
122,5x0 rätt nära
95x8
80x10

Knäböj
130x1
140x1
120x1

Benspark
3 set

Draken
21 reps

Tåhävningar
60 reps



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 12:47   #4972
thompaboy
Registered User
 
thompaboys avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 026
Starkt jobbat på 5k, oavsett om du nu var några sekunder över 20 Visade ju att det är ruskigt nära om inte annat. På tävling höjer du säkert dig nån procent till och då är det garanterat i hamn. Kanske är en klen tröst men min gps-klocka visade kortare sträcka när jag sprang på bana sist. Körde tusingar och hann en bit in i sista kurvan (sista halva varvet) innan klockan visade 1 km.
__________________
Journal

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 13:39   #4973
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av thompaboy Visa inlägg
Starkt jobbat på 5k, oavsett om du nu var några sekunder över 20 Visade ju att det är ruskigt nära om inte annat. På tävling höjer du säkert dig nån procent till och då är det garanterat i hamn. Kanske är en klen tröst men min gps-klocka visade kortare sträcka när jag sprang på bana sist. Körde tusingar och hann en bit in i sista kurvan (sista halva varvet) innan klockan visade 1 km.
Tack, det var dock inte SÅ starkt jobbat i.o.m. att det gick ganska bekvämt, sprang inte skiten ur mig Trodde ju att vi sprang enligt tidsschemat för sub 20, ingen lust att anstränga sig max då. Skulle jag inte lösa det på riktigt på tisdag så skulle jag bli rätt besviken.

Där ser man! Jag har räknat lite på det i.o.m. att det finns data på hur mycket längre varje ytterbana är jämfört med den inre. Min gissning är att vi sprang på runt 20:30. Men exakt prestation är som sagt oviktigt då vi ändå ska göra om det nästa vecka. Kommer att ha ett par bra pacers så finns inga ursäkter för att inte lyckas.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 14:19   #4974
SannedTempos
Registered User
 
SannedTemposs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 79
Intressant! Är du bra på att att ta ut dig ordentligt? Jag har märkt att flera av de som jag löptränar med inte riktigt kan vrida ur det sista. Som om de har någon sorts spärr/självbevarelsedrift Så efteråt har de ofta känslan att "kunde nog ha ökat lite till..."

Själv känner jag att jag vill ta revansch på Coopertestet nu när jag har löptränat lite mer. Sprang det senast för ca 20 år sedan under militärtjänstgöringen Vill ju gärna hinna 3 k på 12 minuter
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 15:02   #4975
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av SannedTempos Visa inlägg
Intressant! Är du bra på att att ta ut dig ordentligt? Jag har märkt att flera av de som jag löptränar med inte riktigt kan vrida ur det sista. Som om de har någon sorts spärr/självbevarelsedrift Så efteråt har de ofta känslan att "kunde nog ha ökat lite till..."

Själv känner jag att jag vill ta revansch på Coopertestet nu när jag har löptränat lite mer. Sprang det senast för ca 20 år sedan under militärtjänstgöringen Vill ju gärna hinna 3 k på 12 minuter
Jag anser mig inte vara bra på det men jag vet å andra sidan inte hur andra känner när de tar ut sig, är rätt självkritisk så kan vara jag som är hård mot mig själv. Men på en sådan grej som en maxning på fem km på träning så skulle jag säga att jag är sådär på det. Det betyder inte tillräckligt mycket för att jag ska palla göra en hundraprocentig insats. Jag har dock tagit ut mig max på tävling så jag har förmågan men det krävs att det är något speciellt.

Maxa 3K är ju ännu värre Det skulle jag aldrig göra frivilligt. Stort lycka till om du ger det en chans!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 21:57   #4976
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
7/2

Löpning
11 km, 7-tempo

Fick hunger- och matthetskänslor rätt tidigt och det blev en plåga där jag bara fokuserade på att ta mig igenom skiten. Körde pannlampa i skogen och det är alltid speciellt på ett bra sätt med hög musik i öronen. Rätt läckert med fullmåne också. Så skit - men inte bara skit.



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 22:26   #4977
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Fullmånelöpning är ju magiskt. Alltid något

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 13:09   #4978
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Fullmånelöpning är ju magiskt. Alltid något

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja, det var fint!

8/2

36 km, 6:05-tempo

Sprang fel. När klockan slog 22 km insåg jag att jag hade sprungit i en cirkel och var tillbaka där jag hade befunnit mig vid km nr ~12. Ska jag vara helt ärlig så var det det bästa som kunde ha skett för det gick emellanåt inte att springa i skogen och medeltempot var som värst nere på 6:26. Istället kunde jag via grus- och asfaltsväg ställa in siktet på att ta mig tillbaka till föräldrarna, där jag hade startat. Det här var nog mitt fräschaste riktigt långa långpass någonsin för jag kände helt ärligt inte av någon seghet i benen, jag bara flöt fram under avslutningen. Så summa summarum så var det en femplus-fellöpning.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 13:14   #4979
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Du börjar bli vass på långpassen. Marathon är ju ingen utmaning längre utan något du kan lösa varje vecka. Kul att du kan träna så bra utan att skada dig för allvarligt. Kommer bli riktigt bra om det kan hålla i sig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-08, 13:17   #4980
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du börjar bli vass på långpassen. Marathon är ju ingen utmaning längre utan något du kan lösa varje vecka. Kul att du kan träna så bra utan att skada dig för allvarligt. Kommer bli riktigt bra om det kan hålla i sig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja, du sätter huvudet på spiken. Så här kunde jag väl göra i fjol också men då hade det känts riskabelt - det gör det inte i år och det är så jävla kul.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)