Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-13, 18:36   #16
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Hur ofta får man byta ålderskänsla? Kan jag välja att vara en 67 årig man i några år för att mellan varven bli en 20årig kvinna och kunna nyttja deras duschrum och när jag känner för det vara under 2 och gå i gratis på nöjesfält?
Det finns något som heter Dissociative Identity Disorder. En person kan ha dussintals personligheter med olika åldrar och kön och kroppsproportioner, och de kan ta kontroll över personen inom loppet av ett par millisekunder. Så det verkar vara lite av en av-och-på-knapp som går att använda hur man vill, ja.

Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 18:37   #17
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Staten står nu för kostnaderna för s.k återkorrigering så det ska inte vara några problem att bli kvinna och sen man igen. Vet inte om det går att byta ytterligare gånger.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 19:59   #18
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Staten kan nog mycket väl införa "dynamisk ålder" men då givetvis enbart på statens villkor. Exempelvis om du är över 65 och ska vara pensionär - nja, då klassar vi dig nog hellre som 55 och arbetsför. Är du ung och arbetslös.. ja då klassar vi dig som student så syns du inte i statistiken.

Politikerna får nog hoppas att de inte hinner uppleva att pensionsbubblan spricker och folk märker att trots att de betalat in pengar hela livet så är ladorna plötsligt tomma. Det kommer bli ett sällan skådat spektakel.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 20:02   #19
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Tycker det borde tillåtas. Är snart i 40 årsåldern men mentalt är jag ca 29 år.
Wow, vilken skillnad snart 40 men känner dig som 29.... hur bör snart 40 kännas och hur bör 29 kännas? Efter 25 är man typ vuxen och sen är man väl det till 60 typ då man börjar bli äldre, tvivlar på att känslan diffar enormt däremellan.
Sen kan man väl säga att när man var liten då trodde man att man en dag skulle bli vuxen, med vuxet tänkande och vuxna värderingar, men i själva verket är man i det stora hela exakt likadan när man är 7 som när man är 40 och så lär det väl vara när man är 70-80-90 också. Personligheten stöps tidigt, om den inte t.o.m är medfödd.
Jag kan förstå att man känner sig oerfaren om man är 40 och inte gjort så mycket i livet, inte rest mycket, inte haft många sexpartners, haft ett och samma jobb sen man slutade skolan, inte skaffat egen familj osv. Eller tvärtom att man känner sig sliten för att man varit med om för mycket.
Men - om man är 40 och vill gå på dagis och bajsa i blöja, eller om man är 20 och vill bo på ålderdomshem och bajsa på sig där också - Då lider man av mental sjukdom och det är något helt annat.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 20:02   #20
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag identifierar mig som moderator. Tråd låst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 20:09   #21
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Wow, vilken skillnad snart 40 men känner dig som 29.... hur bör snart 40 kännas och hur bör 29 kännas? Efter 25 är man typ vuxen och sen är man väl det till 60 typ då man börjar bli äldre, tvivlar på att känslan diffar enormt däremellan.
Sen kan man väl säga att när man var liten då trodde man att man en dag skulle bli vuxen, med vuxet tänkande och vuxna värderingar, men i själva verket är man i det stora hela exakt likadan när man är 7 som när man är 40 och så lär det väl vara när man är 70-80-90 också. Personligheten stöps tidigt, om den inte t.o.m är medfödd.
Jag kan förstå att man känner sig oerfaren om man är 40 och inte gjort så mycket i livet, inte rest mycket, inte haft många sexpartners, haft ett och samma jobb sen man slutade skolan, inte skaffat egen familj osv. Eller tvärtom att man känner sig sliten för att man varit med om för mycket.
Men - om man är 40 och vill gå på dagis och bajsa i blöja, eller om man är 20 och vill bo på ålderdomshem och bajsa på sig där också - Då lider man av mental sjukdom och det är något helt annat.
Känner mig verkligen oerfaren och den förlorade tiden går inte att ta igen. Det är något som grämer mig. Vet inte riktigt om det finns någon lösning på det.

Tror mest det är vad som spökar för de flesta. Inte att man vill ha blöja och bajsa på sig igen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 20:14   #22
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Inget nytt att man känner sig mentalt som 25åring även fast man börjar närma sig 40+.



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 23:59   #23
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag identifierar mig som moderator. Tråd låst.
Jag tycker det måste diskuteras. När diskussionen stängs ner så beslutas det strax rfter åt oss över huvudet. Då har man snart transor i kvinnofängelse och damidrott, och det är ett hatbrott att klaga på det. Vill vi ha samma med transagers?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 12:07   #24
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
https://youtu.be/I1y7HrD8UpI

Inte bara vuxenbebisar. Här är en som identifierar sig som äldre på skoj. Skall leta upp mer senare, helst av någon som inte driver om jag har tid

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2020-08-14 klockan 12:09.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 15:29   #25
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Tror ni det funkar att utge sig för att vara yngre än man är i sociala sammanhang ?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 15:42   #26
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Kanske det mest kända exemplet är Stefonknee Wolscht.

https://www.youtube.com/watch?v=ZagseNXTCBk

Väldigt tillrättalagt, med de mest depraverade delarna onämnda, producerat av den 6 årige flickan själv. Fast för mig behöver det inte bli mer depraverat då även den tillrättalagda bilden utan de sexuella bitarna är skrämmande nog.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 20:38   #27
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Hur känner man sig som en specifik ålder?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-14, 20:40   #28
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Hur känner man sig som en specifik ålder?
Hur känner man sig som ett kön?

Tänk om det är därför vi har fått upticken i vanlighet. Att ynglingarna har fått för sig att det ska kännas som att vara man eller kvinna på något speciellt sätt, typ som när man är kall eller så?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 15:53   #29
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Med tillräckligt avancerad transhumanism så kanske man är 120 men känner sig som 35. Andra som inte har lika mycket råd med life-hacksen kanske känner sig som 65.

Kronologisk ålder är bara en siffra, vi får uppvärdera den biologiska.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)