Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-28, 00:38   #16
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Men med tanke på dina cykelrutiner så är kanske inte en racer det bästa valet.

MTB:n Commencal Combi får du för 5 loppor på Cykloteket.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:42   #17
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Då blir jag tyvärr tvungen att ringa snuten. Jag är cykelrättsaktivist.


Allvarligt. Du ska nog inte satsa på cykel som främsta träningsform.

om klimatet i Sverige inte sög så förjävla hårt skulle ja nog kunna tänka mig att cykla utomhus det e betydligt roligare.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:46   #18
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Avantin tyckte jag såg rätt trevlig ut(och ITALIENSK! ).

Du minns nog min längd rätt, ~173cm. Hur hög ram ska man ha då(inräkna viss... ehm, "bekvämlighetsmarginal" )?

Lyckas jag få bättre ekonomi ska jag nog överväga att köpa en ny cykel. Om det är sådana överpriser på blocket borde väl en såndäringa Trek bli mycket cykel för pengarna(varpå man säkert också får hjälp att ställa in allt så det passar). Min förra cykel kostade däromkring(dock var det en mtb) och det är ju inte så att jag byter cykel ofta.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:47   #19
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
om klimatet i Sverige inte sög så förjävla hårt skulle ja nog kunna tänka mig att cykla utomhus det e betydligt roligare.
Va fan...Det finns ju massor av soliga dagar. Säkert 10-15 stycken per år. Du får se till att cykla längre de dagarna i stället.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:50   #20
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Avantin tyckte jag såg rätt trevlig ut(och ITALIENSK! ).

Du minns nog min längd rätt, ~173cm. Hur hög ram ska man ha då(inräkna viss... ehm, "bekvämlighetsmarginal" )?

Lyckas jag få bättre ekonomi ska jag nog överväga att köpa en ny cykel. Om det är sådana överpriser på blocket borde väl en såndäringa Trek bli mycket cykel för pengarna(varpå man säkert också får hjälp att ställa in allt så det passar). Min förra cykel kostade däromkring(dock var det en mtb) och det är ju inte så att jag byter cykel ofta.
Ouf...Det är mycket som avgör ramstorlek. Kika runt lite på nätet så hittar du riktigt bra räknare (som tar hänsyn till alla möjliga mått). Orkar inte Googla eftersom jag ska krypa ner i sängen nu.

"Nackdelen" med att köpa en racer är att det lätt drar iväg när man fastnar. Cykelkläder, skor, pump osv. Helt plötsligt har man bränt lika mycket som cykeln kostade.

Analysera målet med att äga en cykel och anpassa köpet därefter!
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 00:53   #21
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Men med tanke på dina cykelrutiner så är kanske inte en racer det bästa valet.

MTB:n Commencal Combi får du för 5 loppor på Cykloteket.
Tung MTB med feta, dubbade, högfriktionsdäck(fel sorst friktion ), mot en smäcker räser med smala lättrullade däck?

Okej, går väl att kränga lite vettigare däck på en MTB, men det känns ändå som att en sådan hör hemma i terräng, vilket jag inte gör.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 01:07   #22
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Låter som ett vettigt råd annars. Målet är väl lite extra motion och för att ta mig runt lite här i krokarna på sommaren. Jag kommer ju inte vaxa kroppen och köpa tights för att nå så lågt luftmotstånd som möjligt, risken finns dock att jag finner ett visst nöje i själva cyklandet(fast det skulle jag aldrig erkänna). Sen blir det förstås roligare med en cykel som är... tja, roligare att cykla på. Det mest avgörande lär dock vara hur mycket pengar jag har att leka med.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 01:19   #23
e150d
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Örebro
Inlägg: 167
Kul med lite cykel !

jag cyklar på

MTB

Trek 8000

Racer

Nån italiensk som jag köpte begagnad ingen aning om vad det är egentligen grymmt skön iaf. Får hit den i helgen och kan lämna rapport om vad det är.

Kommer att cykla Hjälmaren runt iår eventuellt även vätternrundan, finnmarksturen och adenture race i Kristinehamn.

2007 ska bli ett konditionens år styrketräning får kliva åt sidan.
__________________
Släktfejden !

En kamp om ära och förnedring !

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=66301
e150d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 07:00   #24
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tung MTB med feta, dubbade, högfriktionsdäck(fel sorst friktion ), mot en smäcker räser med smala lättrullade däck?

Okej, går väl att kränga lite vettigare däck på en MTB, men det känns ändå som att en sådan hör hemma i terräng, vilket jag inte gör.
Så stor skillnad i fart blir det inte. Den klart viktigaste faktorn är vad som sitter på sadeln. Man får ju såklart bättre rull med slätare däck och monterar du sådana på MTB:n blir ännu mindre skillnad.

Annars finns det ju cyclocross som ett vettig variant (svårare att hitta billig beggad dock).
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 07:33   #25
Laan
Registered User
 
Laans avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 848
Sitter tyvärr endast på tre cyklar för tillfället, och bara en av dem är träningscyklar.. en scott som har xt rakt igenom och skivor lite carbon osv.

Tänkte i år sälja de två andra, och köpa en touringhojj, och nästa år en helcarbon orbea racer!
Laan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 08:41   #26
Jompan
Egenanpassad
 
Jompans avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 540
Har en racer. Spezialed... hum den kanske har några fler specifikationer. Kan försöka ta foto så ni får se min skönhet.
Den har tagit sig runt vättern en gång och ska ta sig runt vättern i år igen.

Även om det är mycket människor på vättern så kan man nog köra ganska mycket själv också, behöver inte trängas i klunga för det, även om det är en upplevelse i sig.

Farsan skaffa sig nyss en cykel som han fäst på nån mojäng så han kan träna inomhus... det häftiga med det hela är att den är kopplad till ett dataprogam så han cyklar tror det är olika etapper på touren. Låter sjukt kul, blir det uppförsbacke så ökar motståndet på cykeln och enligt utlåtande känns det högst verkligt. Längtar hem till nästa besök så man får prova... Lite kul att tävla mot honom också, då hans gamla tider lagras så man kan ju hela tiden antingen tävla mot sig själv eller andra.
Jompan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 08:45   #27
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av e150d Visa inlägg
Kul med lite cykel !

jag cyklar på

MTB

Trek 8000

Racer

Nån italiensk som jag köpte begagnad ingen aning om vad det är egentligen grymmt skön iaf. Får hit den i helgen och kan lämna rapport om vad det är.

Kommer att cykla Hjälmaren runt iår eventuellt även vätternrundan, finnmarksturen och adenture race i Kristinehamn.

2007 ska bli ett konditionens år styrketräning får kliva åt sidan.
Lol. Har du köpt en cykel utan att veta vad det är? Klart vågat.

Hjälmaren runt har jag hört en del gott om. Inte lika hypat som Vättern. Har du kört den förut?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 08:48   #28
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av Laan Visa inlägg
Sitter tyvärr endast på tre cyklar för tillfället, och bara en av dem är träningscyklar.. en scott som har xt rakt igenom och skivor lite carbon osv.

Tänkte i år sälja de två andra, och köpa en touringhojj, och nästa år en helcarbon orbea racer!
Ouf. Orbea är ren cykelporr. Dock har jag hört lite att det är en "hata eller älska"-cykel (man ska ju i och för sig ta folks utlåtanden med en del salt). Har du provkört den eller blivit förblindad av dess skönhet?

Ska du cykelsemestra? Därav Touring?

MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 08:49   #29
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Någon som har testat SRAM:s växelsystem?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-28, 08:51   #30
AFanatic
Registered User
 
AFanatics avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 10 242
Har en Kona, en hardtail som jag funderar på att sälja. Har inte varit skogstokig på flera år. Lite synd för det är förbannat kul.
__________________
Journalen
AFanatic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)