Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-16, 13:32   #46
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
"Oförmågan att inte bete sig som"
Det fick jag läsa flera gånger innan jag förstod vad som var plus och minus.
Jag har mer än en gång idag skrivit saker jag knappt förstår - Får nog minska mängden kaffe...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 13:32   #47
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Att banta ned sig från att en gång ha varit megafet kanske inte hjälper så mycket. En gång fet alltid fet.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 13:33   #48
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror den största orsaken till att personer dör i Corona är att de inte får vård. Kan ha vart samma här. "Stanna hemma. Kom inte hit". Får man gissningsvis höra i luren om man ens kommer fram. Orkar man prata i telefon så andas man ju tänker 1177-telefonisten eller 112-operatören. En timme senare gör man inte det.

1177 Fö. Går det ens att komma fram? Jag har givetvis inte försökt.
Varför tror du att folk inte får vård? Är det någon i Sverige som dött av corona pga avsaknad av vård? Jag har inte sett såna rapporter iaf.

Adam låg enligt rapporter i respirator i en vecka innan han gick bort. Så han har ju antagligen fått all vård han kunnat få?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 13:39   #49
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Att banta ned sig från att en gång ha varit megafet kanske inte hjälper så mycket. En gång fet alltid fet.
Huruvida det hjälper mot just covid19 har jag såklart noll koll på. Men visst brukar det väl sägas att man blir av med riskfaktorerna för hjärt och kärlsjukdom ifall man blir av med övervikten?

Sen att man har lättare för att få tillbaka bonusfläsket ifall man en gång varit överviktig är ju kanske en annan fråga, om det nu var det du tänkte på?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 13:57   #50
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Som sagt, högt blodtryck verkar vara den största riskfaktorn och det syns inte utanpå. Men med den fetman han en gång bar på är det ju knappast osannolikt att han hade just högt blodtryck.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:00   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Mycket snack här om att man kan dö av Corona om lungorna inte orkar ta in syre. Betyder det att man minskar risken av att dö i skiten om man skaffar bättre aerob kapacitet = kör mycket cardio?

För övrigt sällar jag mig till de som tyckte att Adam verkade jäkligt geniun och trevlig, väldigt smart också. Säga vad man vill huruvida han var rolig eller ej, han verkade vara oförställd och leva livet fullt ut. Vila i frid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:04   #52
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mycket snack här om att man kan dö av Corona om lungorna inte orkar ta in syre. Betyder det att man minskar risken av att dö i skiten om man skaffar bättre aerob kapacitet = kör mycket cardio?

För övrigt sällar jag mig till de som tyckte att Adam verkade jäkligt geniun och trevlig, väldigt smart också. Säga vad man vill huruvida han var rolig eller ej, han verkade vara oförställd och leva livet fullt ut. Vila i frid.
Konditionsträning gör inte så mycket för lungorna. Det är hjärta, blodkärl och muskler som påverkas. Så troligen har bra kondis inte så stor påverkan skulle jag tro.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:05   #53
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mycket snack här om att man kan dö av Corona om lungorna inte orkar ta in syre. Betyder det att man minskar risken av att dö i skiten om man skaffar bättre aerob kapacitet = kör mycket cardio?
Min kunskap är jävligt begränsad då det jag läser är jävligt begränsat, men vad jag har hört så snackas det om att de röda blodkropparna eventuellt attackeras (eller liknande) och det är därför kroppen inte syresätts. Om det är så så tror jag svaret på din fråga är nej. Likaså tror jag i så fall inte heller respiratorer hjälper.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:12   #54
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror den största orsaken till att personer dör i Corona är att de inte får vård. Kan ha vart samma här. "Stanna hemma. Kom inte hit". Får man gissningsvis höra i luren om man ens kommer fram. Orkar man prata i telefon så andas man ju tänker 1177-telefonisten eller 112-operatören. En timme senare gör man inte det.

1177 Fö. Går det ens att komma fram? Jag har givetvis inte försökt.
Jag tror att du har fel.
Givetvis uppsöker man vård, och får vård, om man har corona-symptom.

"Stanna hemma. Kom inte hit" tycker jag generellt är en jättebra riktlinje/instruktion. Skulle de istället säga välkommen hit så skulle vårpersonalen ha så fullt upp att hantera alla hypokondriker och alla med vanliga förkylningar så då skulle möjligheterna för dem som verkligen behöver vård bli ännu sämre.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:13   #55
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Huruvida det hjälper mot just covid19 har jag såklart noll koll på. Men visst brukar det väl sägas att man blir av med riskfaktorerna för hjärt och kärlsjukdom ifall man blir av med övervikten?

Sen att man har lättare för att få tillbaka bonusfläsket ifall man en gång varit överviktig är ju kanske en annan fråga, om det nu var det du tänkte på?
Jag syftar inte bara på fettcellerna utan även på långvariga epigenetiska förändringar i tex levern.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:14   #56
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Då vi är på ett träningsforum så krävs denna vinkel:
Doping då? Epo? Blod-doping? Bara att hälla i sig med färskt oförstört blod i omloppet... Skulle vi kunna rädda säg kungen om han drabbades genom att vidta sådana extraordinära åtgärder. Bara fylla upp!

Kan bli lite segt ifall lungorna är totalförstörda också dock.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:17   #57
Sasquatch
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mycket snack här om att man kan dö av Corona om lungorna inte orkar ta in syre. Betyder det att man minskar risken av att dö i skiten om man skaffar bättre aerob kapacitet = kör mycket cardio?
Höghöjdsträning eller annan hypoxisk träning kanske.
Sasquatch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:23   #58
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Jag syftar inte bara på fettcellerna utan även på långvariga epigenetiska förändringar i tex levern.
Vad innebär detta i praktiken då? Det låter som nåt som kan ha med diabetes att göra. Hjälper viktnedgång bara att reversera vissa negativa hälsotillstånd alltså eller finns det inga klara samband mellan detta och risk för diverse sjukdomar efter man blivit smal?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:24   #59
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Hörde någon läkare uttala sig om vad man faktiskt dog av i slutändan. Det lät som att det är hjärtat som inte orkar med till slut. Detta med personer som ligger i respirator då. Så ett starkt hjärta lär väl knappast skada.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 14:26   #60
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Då vi är på ett träningsforum så krävs denna vinkel:
Doping då? Epo? Blod-doping? Bara att hälla i sig med färskt oförstört blod i omloppet... Skulle vi kunna rädda säg kungen om han drabbades genom att vidta sådana extraordinära åtgärder. Bara fylla upp!

Kan bli lite segt ifall lungorna är totalförstörda också dock.
Det finns väl ett antal apparater (vet inte namnet på dem) där man syresätter blodet utanför kroppen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)