Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-14, 13:42   #1
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Kolozzeum-tråden om Tiger King (förmodligen fylld av spoilers)

Nån mer än jag som sett Tiger King? Jag tyckte den var underbar. Så störda typer. Men den väckte en del funderingar:

Är metamfetamin så starkt att man blir bög av det? Carola Baskin mördade hon son exman? Vem smorde in Joe Exotics skor med fiskolja? Vem alla de branden? Hur i helvete lyckas man gå så mycket på benen att bägge måste amputeras? Vad fattas den transsexuella mer än Könsdysfori...vad driver någon att skriva ut sig från sjukhuset nyamputerad för att gå tillbaks till jobbet? Hur har hundratals människor råd att voluntäraarbeta 60h/vecka hos Baskin, den insatsen omöjliggjör ju att arbeta normalt...vad lever dessa människor av?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 13:48   #2
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Synopsis om serien, tack. Sett videos av Joe Exotic från när han ville bli president, och han verkade helt klart vara woke.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 13:52   #3
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Synopsis om serien, tack. Sett videos av Joe Exotic från när han ville bli president, och han verkade helt klart vara woke.
The Tiger King, also known as “Joe Exotic” is gay man (we think) with a bleached mullet (that’s stringy) who allegedly used to struggle with meth (used to?), is married to multiple toothless men (for real, just a tooth or two is visible), owns a zoo with hundreds of tigers that he breeds (shame), has his own internet television show (totally jealous), is apparently also a country singer (honestly, not that bad), ran for President (and then governor), is trying to get a reality show (who isn’t?), sometimes walks with a cane (for reasons that are never explained), has a super odd eyebrow hoop ring (that distracts me in every scene), carries one gun around his waist (as you do), and randomly shoots at people on his property (for sport).
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 13:54   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Synopsis om serien, tack. Sett videos av Joe Exotic från när han ville bli president, och han verkade helt klart vara woke.
Handlar om människor som arbetar på olika zoo. Det är polyamori, homosexualitet, vapen, djurplågeri, mord och folk som vill sabba för konkurrensen på helt sjuka sätt. Giftormar med posten osv. Dessa har nästan inte haft någon insyn från samhället och i stort skapat sitt eget samhälle där en person har vart kung/drottning och tyrann.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 14:12   #5
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nån mer än jag som sett Tiger King? Jag tyckte den var underbar. Så störda typer. Men den väckte en del funderingar:

Är metamfetamin så starkt att man blir bög av det?
Ja, det plus tigerungar.
Citat:
Carola Baskin mördade hon son exman?
Japp, hon behövde/ville ha pengarna. Kände nog på sig att gubben planerade att sticka.
Citat:
Vem smorde in Joe Exotics skor med fiskolja?
Han som tog över zoot, bedragaren med alla brudar.
Citat:
Vem anlade branden?
Joe själv.
Citat:
Hur i helvete lyckas man gå så mycket på benen att bägge måste amputeras?
Det fick jag aldrig något grepp om. Antog att han skadats i någon olycka.
Citat:
Vad fattas den transsexuella mer än Könsdysfori...vad driver någon att skriva ut sig från sjukhuset nyamputerad för att gå tillbaks till jobbet?
Hjärntvättad.
Citat:
Hur har hundratals människor råd att voluntäraarbeta 60h/vecka hos Baskin, den insatsen omöjliggjör ju att arbeta normalt...vad lever dessa människor av?
Bra fråga. Såg ut som lite speciella människor. Möjligtvis en rik andra hälft?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 14:18   #6
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Handlar om människor som arbetar på olika zoo. Det är polyamori, homosexualitet, vapen, djurplågeri, mord och folk som vill sabba för konkurrensen på helt sjuka sätt. Giftormar med posten osv. Dessa har nästan inte haft någon insyn från samhället och i stort skapat sitt eget samhälle där en person har vart kung/drottning och tyrann.
Det var ju en annan serie på Netflix tidigare om ett par snubbar som hade ett dog-shelter och de var också bögar. Nu tror jag ju inte att bögar är överrepresenterade bland folk som håller sig med stora mängder djur som biter hårt utan snarare att sexuellt avvikande personer är överrepresenterade i den underhållning vi matas med. Weird is the new normal.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 14:24   #7
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
I princip alla som jobbar på det där zoo:et verkar lida av stockholmssyndromet.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 14:35   #8
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Sköt Travis sig själv av misstag eller var det självmord? Det verkade lite oklart.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:01   #9
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Vadfan, har folk blivit galna i Tigerkungen? Har polare som plågar mig genom att skicka klipp hela tiden.

Den där skiten ger oss inavlade banjospelare dåligt rykte.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:01   #10
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Är metamfetamin så starkt att man blir bög av det?
Nej. Det är så starkt så att man gör bögiga aktiviteter utan att vara bög. Men det går inte att byta sexuell läggning.

Jag hörde en intervju med bögen Tony Irwin och hur han tidigare i livet varit i garderoben och gift med en kvinna. Han beskrev akten att ha sex med kvinnan som att "våldta sig själv". Dvs en sexakt han gjorde trots att han inte ville, för han tvingade sig själv till det.

Gissningsvis var det likadant för de här två stackars straighta makarna till Joe. För övrigt tror jag det är samma sak för många "bisexuella" kvinnor i porrbranschen när de har sex med andra kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vad fattas den transsexuella mer än Könsdysfori...vad driver någon att skriva ut sig från sjukhuset nyamputerad för att gå tillbaks till jobbet?
Var hen trans? Jag trodde att det bara var en butchig kvinna, möjligen flata.

Angående varför hen började jobba igen som nyamputerad så var det väl lojalitet kombinerat med att det inte är någon poäng att sitta hemma när såret väl är läkt.

Den stora frågan, tycker jag, är varför hen valde alternativet "amputation" när alternativet "bevarad arm med två års fysioterapi" fanns. Jag hade lätt offrat två år av mitt liv för att rädda en fucking arm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:03   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Doc Antles zoo verkade också lite "speciellt". Skicka en 19årig anställd till plastikkirurgen för bröstförstoring, företaget betalar... wtf? Eller deras 16 timmars arbetsdagar 365 dagar om året, för helvete vart är facket? Det där borde utvecklats mer.

En annan sak jag reagerade starkt på var Travis begravning, när Joe skulle hålla tal om sin döde make och drog en anekdot om när Travis gned pungen mot Joes ansikte för att störa honom när han arbetade. Vadfan? Det är ju ett begravningstal över en död make...varför ta upp en sån sak, just där, i den situationen, i ett begravningstal? Det är så sjukt opassande, men ingen verkade reagera över det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:05   #12
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Var hen trans? Jag trodde att det bara var en butchig kvinna, möjligen flata.

Angående varför hen började jobba igen som nyamputerad så var det väl lojalitet kombinerat med att det inte är någon poäng att sitta hemma när såret väl är läkt.

Den stora frågan, tycker jag, är varför hen valde alternativet "amputation" när alternativet "bevarad arm med två års fysioterapi" fanns. Jag hade lätt offrat två år av mitt liv för att rädda en fucking arm.
Han är man, det klargjordes tydligt i uppföljningsavsnittet som släpptes i veckan. Fysisk kvinna, men det är underordnat i dessa tider.

Jag hade också kämpat på med segdragen rehabilitering för att få behålla handen, men inte alla tänker så. En räddad lem kommer alltid att göra ont och kommer aldrig att bli lika bra som innan så jag kan förstå hur vissa väljer amputation och eventuell protes istället för att göra sig besväret.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:09   #13
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det är så sjukt opassande, men ingen verkade reagera över det.
Att Joe inte brydde sig så särskilt mycket om hur man förväntas agera som en normal person i en normal situation framgick ju tydligt i varje avsnitt? Eller så brydde han sig men visste inte hur man gör
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:12   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joe kom ut som bög som 13-åring vilket fick hans pappa att tvinga honom att lova att inte gå på hans begravning, följt av att Joe försökte ta livet av sig. Inte konstigt att han är lite fuckad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 15:16   #15
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Tror ni Trump kommer benåda honom?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)