Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-20, 11:03   #91
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag förstår den. Jag menar att utbildade personer ser att en person är socialt efterbliven/autistisk väldigt fort. Därför behövs det inge större utredning egentligen. Vad de gör är att passa på att driva med personen. Det är riktigt kul för vissa inom vården. Tyvärr.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 11:38   #92
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
31% of children with ASD have an intellectual disability (intelligence quotient [IQ] <70) with significant challenges in daily function, 25% are in the borderline range (IQ 71–85).
Verkar som att forskarna glömde bort att beakta att en IQ inom dessa spann är vanligt förekommande bland många folkslag världen över. Dessa intervall är således rasistiska.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 11:41   #93
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Ja så kan det kanske vara, men vad har det med min redovisning av tiden det tog för mitt barns utredning att göra?

Själva diskussionen var ju om utredningen tog flera år eller någon vecka....
EagleEye skriver elaka saker på internet riktat mot andra människor.
Det mesta verkar vara försök att provocera, trakassera, eller få andra att må dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag förstår den. Jag menar att utbildade personer ser att en person är socialt efterbliven/autistisk väldigt fort. Därför behövs det inge större utredning egentligen. Vad de gör är att passa på att driva med personen. Det är riktigt kul för vissa inom vården. Tyvärr.
Tror du verkligen att personer som har makten att bokstavligen utradera en hel person - deras viktigaste minnen av kärlek, familj, gemenskap... (och troligen ta ifrån dom förmågan att skriva och utföra ADL samt traumatisera dom för livet) skulle roas av så låggradiga trakasserier? Jag är skeptisk.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)