Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-06, 01:13   #991
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Har även jag lagt märke till att du får pikar med jämna mellanrum gällande din träning/fysik.
Alla svarar inte lika bra på styrketräning. Sedan säger 'alla' med bra anlag för styrketräning att dåliga gener inte finns. Såklart.
Efter det jag läst tycker jag många ofta förminskar dig & dina kunskaper.
Skulle själv blivit jävligt förbannad om någon skrivit så som folk skrivit till dig, till mig.
Klart som helvete att resultaten hade kunnat bli bättre, det kan det ju alltid bli. Men att se människor skriva att du tränar fel, är bekväm, skyller ifrån dig.. etc, gör mig helt jävla dum i huvudet.

Tycker det är en kul journal som jag önskar skulle fortsätta.. men jag förstår dig helt & hållet om du inte har någon lust med skiten längre.

// En arg person som håller sig bakom kulisserna, & som tycker du har bra tuttar.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 01:46   #992
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Styrka är irrelevant, ingen har någon aning om varför du inte är starkare, vad du har för förutsättning eller vad du har för mål.
Styrka är absolut relevant om man tränar för styrka :p Jag har iof lagt alla kort på borden också, har haft ett tydligt mål under 2017 (pressa kroppsvikten), skrivit varför jag inte är/blir starkare (har snarare blivit rätt mkt svagare pga skador)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 07:48   #993
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har bestämt mig för att lägga ner journalskrivandet på obestämd tid, för jag tycker det är så jobbigt när folk läser min journal och påstår att jag inte tränar hårt, aldrig går utanför min bekvämlighetszon, inte tränar seriöst, inte försöker öka, osv. Mår dåligt i dagar efter såna kommentarer. Känner mig ungefär som en invandrare som pluggat svenska stenhårt i 10 år och sedan får höra att det är tydligt att jag aldrig ansträngt mig för att lära mig svenska.
Trist att höra. Journalen ska ju hjälpa och inte stjälpa. Jag brukar kika in här ibland. Tycker det är en välskriven och trevlig journal.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 07:58   #994
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Din journal får mig att skratta när jag är lite nere. Ville bara säga det. Fortsätt vara rolig!

Tack!
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:26   #995
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Enda journalen jag någonsin läst samt skrivit i.

Jag tycker du köttar på bra Dio och tränar och kämpar som du ska.
Att sedan resultaten av allt arbete inte kommer är ju tyvär tråkigt.

Jag har träningskamrater som står stilla i resultaten även fast vi tränar lika mycket och samma upplägg. Skillnaden är att jag viktdopat mig hela tiden och blivit avsevärt starkare av det hela vägen. Det är ju inte för alla att gå upp 10 kg per år tills man ser ut som en fet julegris. Men det gjorde ökningarna på gymmet konsekvent. Men även den metoden når sin vägs ände till slut.

Har inte så mycket råd egentligen Henrik. Du är en av de jag uppskattar på forumet när jag läser trådar.

Hade vi bott i samma stad hade jag gladligen tränat med dig. Det ger mycket att alltid ha någon att prata med eller möta upp på gymmet och driva varandra framåt.

Har haft den lyxen att träna med vänner och nya bekanta i över 6 år nu och vi har pushat varandra i våra mål.

Eller ja, jag pushar iaf de andra. De bara tjockmobbar mig för att de är avis på min tjockisstyrka, spelar ingen roll om jag gör 190 kg ouppvärmt i knäböj eller sätter nytt högrepspb i någon övning så får jag alltid höra hur fet jag är och att jag tränat 3 månader länger än dem. Visserligen ger jag tillbaka. Friendly gym bantering

Fortsätt med det du gör Dio, låt inte några kommentarer från folk som tror sig veta saker få dig bli nedstämd.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 10:51   #996
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Styrka är absolut relevant om man tränar för styrka :p Jag har iof lagt alla kort på borden också, har haft ett tydligt mål under 2017 (pressa kroppsvikten), skrivit varför jag inte är/blir starkare (har snarare blivit rätt mkt svagare pga skador)
Om du tränar för att tävla i styrka ja, annars är ju styrka irrelevant i högsta grad. Stark i jämförelse med vem och vad? Andra i din ålder? Farmor? Tjejer?

Nä jag har aldrig förstått det där riktigt.

Dio jag tycker du ska fortsätta din journal fast ta bort inriktningen att det ska handla så mycket om hur stark du är och hur mycket du tar i.

Döp om journalen till "Hönspappa lyfter skrot och skyfflar skit" eller något annat betydligt mer avslappnat.

Och fundera lite över varför det stör dig så mycket att andra säger att du inte tar i?

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-01-06 klockan 10:53.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:37   #997
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Eller ja, jag pushar iaf de andra. De bara tjockmobbar mig för att de är avis på min tjockisstyrka, spelar ingen roll om jag gör 190 kg ouppvärmt i knäböj eller sätter nytt högrepspb i någon övning så får jag alltid höra hur fet jag är och att jag tränat 3 månader länger än dem. Visserligen ger jag tillbaka. Friendly gym bantering .
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:17   #998
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tack för de fina kommentarerna! Jag känner mig lite lugnare nu och ska nog fortsätta skriva journal nu igen. (Jag skrev ju trots allt att jag skulle sluta "på obestämd tid", obestämd tid kan vara bara en dag).

Lägligt nog har jag dock blivit förkyld, så jag har inte tränat än sedan senaste passet som jag skrev ner i journalen.

Har börjat känna mig otaggad för 3-1-3 som jag tänkte hoppa tillbaka till först. Tror jag ska fortsätta med två halvkroppspass istället... Men omarrangera det lite.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:19   #999
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Är fortfarande lite för förkyld för att våga träna. Förkylningen sitter på halsen. Är det detta mina haters på forumet kallar "fel attityd"? Hehe.

Hade en dejt i förrgår, och vi lärde känna varandra i biblisk mening. Igår och idag hade/har jag träningsvärk i ljumskarna. Intressant. I vanliga fall brukar dylika aktiviteter leda till träningsvärk i raka bukmuskulaturen, men inte ljumskarna. Undrar om jag av detta kan dra slutsatser av senaste tidens träning. Jag har tränat magen bra, men inte inte insidan av låren?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:22   #1000
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är fortfarande lite för förkyld för att våga träna. Förkylningen sitter på halsen. Är det detta mina haters på forumet kallar "fel attityd"? Hehe.

Hade en dejt i förrgår, och vi lärde känna varandra i biblisk mening. Igår och idag hade/har jag träningsvärk i ljumskarna. Intressant. I vanliga fall brukar dylika aktiviteter leda till träningsvärk i raka bukmuskulaturen, men inte ljumskarna. Undrar om jag av detta kan dra slutsatser av senaste tidens träning. Jag har tränat magen bra, men inte inte insidan av låren?
Helt rätt att vila!

Var det någon avancerat ställning som framkallade träningsvärken i ljumskarna?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:49   #1001
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Helt rätt att vila!

Var det någon avancerat ställning som framkallade träningsvärken i ljumskarna?
Ja, när jag tänker efter var det nog det. Jag prövade att lyfta upp henne under akten. Tänkte "borde passa på att träna biceps samtidigt".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:57   #1002
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, när jag tänker efter var det nog det. Jag prövade att lyfta upp henne under akten. Tänkte "borde passa på att träna biceps samtidigt".
Riktigt opti
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 13:25   #1003
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tar alltid i när jag tränar. Journalens titel är en drift med alla de som förut påstod att mina resultat är dåliga för att jag aldrig tar i. Trots att jag bestämt bedyrade att jag visst tar i så var de benhårda - "nej Dio, du tar aldrig i, det är därför du inte får gainz". Det var verkligen helt bisarrt hur säkra folk var på sin sak. En eller två tog mitt parti och skrev "men hallå, VI kan väl inte veta hur mycket Dio tar i?", men den absoluta majoriteten vägrade vika sig. Som taget ur en komedi.

Sen la jag upp EN video där jag gjorde en tung knäböj, sedan dess har INGEN sagt att mina dåliga resultat beror på att jag inte tar i. Hade jag vetat att en simpel video kunde få tyst på de som anklagade mig för lögn så hade jag lagt upp en tre år tidigare.
Var det inte över ett år sen nu du lade upp den där redan klassiska videon när du grindar en halv minut i bänkpress. Därmed ter det sig lite märkligt att du nu plötsligt får för dig att lägga ner journalen trots att ingen på jättelänge har anklagat dig för att inte kämpa tillräckligt när du väl tränar.

Kan det inte bara vara så att du själv känner dig väldigt missnöjd med dina träningsresultat eftersom du verkar jämföra dig mycket med andra? Och att det därför känns hopplöst ibland att föra journal?

Om det sen räknas så är ju sanningen att du verkar helt normalstark för din storlek överlag och starkare än majoriteten i bänkpress. Du har markat 160 och det har jag också. Du har bänkat 120 på ca 80 kg kv. medan mitt rekord är 105 på 98 kg kv. Jag knäböjer 165 utan bälte och du har tagit 115. Vi har båda våra starkare lyft men är inga stora talanger. Däremot är vi knappast onormalt svaga i något avseende heller.

Så jag hoppas att du lyckas rycka upp dig från tankarna att ha ihjäl din journal och fortsätter att kötta på som vanligt. Om jag får föreslå något så skulle du faktiskt kunna testa en brosplit. Kan inte minnas att du har tränat enligt en sådan. Själv tycker jag det funkar bättre än att träna med hög frekvens och kroppen hinner dessutom läka ordentligt mellan passen om man lätt drar på sig känningar.

Vi är alla här för att pusha varandra. Jag ser ingen som hånar.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 14:38   #1004
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Var det inte över ett år sen nu du lade upp den där redan klassiska videon när du grindar en halv minut i bänkpress. Därmed ter det sig lite märkligt att du nu plötsligt får för dig att lägga ner journalen trots att ingen på jättelänge har anklagat dig för att inte kämpa tillräckligt när du väl tränar.

Kan det inte bara vara så att du själv känner dig väldigt missnöjd med dina träningsresultat eftersom du verkar jämföra dig mycket med andra? Och att det därför känns hopplöst ibland att föra journal?

Om det sen räknas så är ju sanningen att du verkar helt normalstark för din storlek överlag och starkare än majoriteten i bänkpress. Du har markat 160 och det har jag också. Du har bänkat 120 på ca 80 kg kv. medan mitt rekord är 105 på 98 kg kv. Jag knäböjer 165 utan bälte och du har tagit 115. Vi har båda våra starkare lyft men är inga stora talanger. Däremot är vi knappast onormalt svaga i något avseende heller.

Så jag hoppas att du lyckas rycka upp dig från tankarna att ha ihjäl din journal och fortsätter att kötta på som vanligt. Om jag får föreslå något så skulle du faktiskt kunna testa en brosplit. Kan inte minnas att du har tränat enligt en sådan. Själv tycker jag det funkar bättre än att träna med hög frekvens och kroppen hinner dessutom läka ordentligt mellan passen om man lätt drar på sig känningar.

Vi är alla här för att pusha varandra. Jag ser ingen som hånar.
Jag ska ju börja skriva igen, skrev jag ju.

Angående dissar osv beskrev SHH det bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 16:06   #1005
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hur gick det med knän och rörlighet i ljumskarna? Kom du fram till nåt där eller lade du ner projektet?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)