Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-02, 15:51   #976
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hjälpte en vän flytta igen.

Skruva ur en skruv ur en vägg
2 set

Flytta en schäslong
2 set.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 19:02   #977
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, kanske det. Med mina träningsresultat har jag ingen rätt att uttala mig!
Haha
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Morgonvikt 77,7, ungefär som jag trodde.
Jag fick för mig att du vägde 10, därav min smiley till 71. Vägde precis in mig till en bit över 90 och 71 kändes som en skämtsiffra. 71 blev lite mer rimligt med din utgångspunkt. Min önskan vore 81. Nu känns det långt borta.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 21:50   #978
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Skiter i att skriva arbetsseten i fetstil. Iaf idag, kände mig för lite vilka vikter jag skulle köra på.

Hantelshrugs
12,5 kg 15 reps
15 kg 15 reps
20 kg 15 reps
20 kg 15 reps
25 kg 5 reps

Latsdrag med V-handtag
18 kg 36 reps
32 kg 15 reps
41 kg 15 reps
50 kg 8 reps. Fick lite ont i en axel och vågade inte köra mer.

Reprodd från hög trissa
18 kg 12 reps
32 kg 20 reps
41 kg 12 reps
50 kg 9 reps
45,5 kg 8 reps.
Får köra med 41 kg.

Yatesrodd (breda stångrodd, 45° lutning på ryggen, pronerat grepp)
20 kg 15 reps
40 kg 15 reps
50 kg 11 reps, avbröt pga ont i vänsteraxeln.

Ryggresningar
0 kg 15 reps
5 kg 15 reps
5 kg 15 reps
Fick extrem kontakt i skinkorna av den här. Eftersom jag inte får bra kontakt i någon annan muskel någonsin så förutspår jag att jag snart kommer få en proportionerligt enorm röv.

Vridande hantelcurl
2 kg 32 reps
5 kg 15 reps
5 kg 15 reps
Gjorde fett ont i armbågarna först, men under uppvärmningssetet försvann det. 5 kg var en lagom vikt, fick kämpa rejält på sista repsen.

Hantelcurl på lutande bänk
4 kg 7 reps
8 kg 15 reps
10 kg 6 reps
9 kg 8 reps

Bamsecurl
9 kg 15 reps
9 kg 15 reps
Precis lagom vikt

Tog en proteindrink, sen körde jag crosstrainer. Körde 6 minuter, sen fick jag ont i vänster knä. Bytte till roddmaskin. Gjorde lite småont i vänster axel från och till, så jag la av efter 5 minuter. Promenerade sen en omväg på ca 40 minuter hem. Fick återigen lite småont i knäna medan jag promenerade. Konstigt, jag brukar aldrig få ont i knäna av promenader. Höfter och rygg ibland, men inte knän.

Hade tänkt köra lite cardio nu medan jag försöker gå ner i vikt. Är inte så brydd över att det gör lite ont här och där, det brukar det göra innan jag blir van. För sju år sen var jag igång och simmade tre dagar i veckan några månader. De första simpassen klarade jag bara 10 minuter innan jag fick ont i axlarna. Successivt jobbade jag upp det så jag kunde simma en hel timme.

Rätt okej diet idag, 6/10. Av sociala skäl blev jag tvungen att äta 2 bullar, men jag har ätit ganska nyttigt i övrigt.


Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Jag fick för mig att du vägde 10, därav min smiley till 71. Vägde precis in mig till en bit över 90 och 71 kändes som en skämtsiffra. 71 blev lite mer rimligt med din utgångspunkt. Min önskan vore 81. Nu känns det långt borta.
Antar att du menar 100 och inte 10?

Mitt träningsmål 2018 är att ha 12 % kroppsfett. Tror jag hade det tidigt i somras, har för mig jag vägde 72,5 då:



Jag har rätt lätt att gå ner i vikt om jag bara får laga min mat själv. Mitt största problem är att jag är dålig på att ta lagom mängd mat på tallriken, sen är jag tvungen att överäta för att äta upp allt jag har tagit till mig. Så nu när det är jullov och jag bor hos föräldrarna så överäter jag varje dag. Är jag i min lägenhet så sätter jag bara in den halvätna tallriken i kylen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 19:51   #979
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har bestämt mig för att lägga ner journalskrivandet på obestämd tid, för jag tycker det är så jobbigt när folk läser min journal och påstår att jag inte tränar hårt, aldrig går utanför min bekvämlighetszon, inte tränar seriöst, inte försöker öka, osv. Mår dåligt i dagar efter såna kommentarer. Känner mig ungefär som en invandrare som pluggat svenska stenhårt i 10 år och sedan får höra att det är tydligt att jag aldrig ansträngt mig för att lära mig svenska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 06:55   #980
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har bestämt mig för att lägga ner journalskrivandet på obestämd tid, för jag tycker det är så jobbigt när folk läser min journal och påstår att jag inte tränar hårt, aldrig går utanför min bekvämlighetszon, inte tränar seriöst, inte försöker öka, osv. Mår dåligt i dagar efter såna kommentarer. Känner mig ungefär som en invandrare som pluggat svenska stenhårt i 10 år och sedan får höra att det är tydligt att jag aldrig ansträngt mig för att lära mig svenska.
Spännande. Själv önskar jag att jag tränade så hårt som du gör.
I övrigt så är all träning som inte syftar på elit i någon form oseriös. Att träna regelbundet för hälsa/funktion och/eller utseende vansinnigt mycket bättre än att inte träna alls.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 12:06   #981
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ryggresningar
0 kg 15 reps
5 kg 15 reps
5 kg 15 reps
Fick extrem kontakt i skinkorna av den här. Eftersom jag inte får bra kontakt i någon annan muskel någonsin så förutspår jag att jag snart kommer få en proportionerligt enorm röv.
Det är den övning jag får mest skinkpump av! Vill du ha mer skinkaktivering kan du ha fötterna brett och utåtvinklat.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mitt träningsmål 2018 är att ha 12 % kroppsfett. Tror jag hade det tidigt i somras, har för mig jag vägde 72,5 då:
Ja, det är i närheten av 12 %!

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har bestämt mig för att lägga ner journalskrivandet på obestämd tid, för jag tycker det är så jobbigt när folk läser min journal och påstår att jag inte tränar hårt, aldrig går utanför min bekvämlighetszon, inte tränar seriöst, inte försöker öka, osv. Mår dåligt i dagar efter såna kommentarer. Känner mig ungefär som en invandrare som pluggat svenska stenhårt i 10 år och sedan får höra att det är tydligt att jag aldrig ansträngt mig för att lära mig svenska.


Du har gjort framsteg i din knäböj! Du gjorde en tråd 2015(?) och posta halvböjar på 100 kg, 2 reps. Nu 110 kg ass-to-grass.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 13:20   #982
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har bestämt mig för att lägga ner journalskrivandet på obestämd tid, för jag tycker det är så jobbigt när folk läser min journal och påstår att jag inte tränar hårt, aldrig går utanför min bekvämlighetszon, inte tränar seriöst, inte försöker öka, osv. Mår dåligt i dagar efter såna kommentarer. Känner mig ungefär som en invandrare som pluggat svenska stenhårt i 10 år och sedan får höra att det är tydligt att jag aldrig ansträngt mig för att lära mig svenska.
Din journal är en utav väldigt få jag tittar in på väldigt ofta. Skriver sällan då jag mer tkr om att vara utav en åskådare. Anledningen att jag läser här ofta (läser inte ens min egen) är att jag tkr det är den ärligaste och härligaste journalen här. Den är generellt väldigt genuint.


För vad är värt så tkr jag du tränar väldigt hårt. Har kommenterat tidigare om hur maffig volym du har och jag tkr det är genomgående för din träning på senare tid (har ingen susning om hur/vad/var du tränat tidigare).

Det är lätt att dras ner utav negativa kommentarer - mitt bästa råd är att ignorerar de. Citera/svara inte på de kommentarer som uteslutande har en tendens att bara påstå saker som uppenbarligen inte är sanna. Lättare sagt än gjort - men ge det ett försök.

Jag hoppas du fortsätter skriva här! Annars hoppas jag du kmr tillbaka ASAP.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 14:32   #983
markusswe
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 16
Synd att du ska lägga ner journalen. Kommenterar typ aldrig men den är skoj att följa. Lyssna inte så mycket på alla gnällspikar, du vet väl bäst själv hur mycket du tar i.

Hoppas du tänker om!
markusswe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 20:07   #984
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634


Vänligen fortsätt med journalskrivandet,det är ju kul att följa den
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:02   #985
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ni kan få en bild på när jag gosar med en höna.



Det kliade lite i näsan sen, tror jag börjar bli allergisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:07   #986
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Varför bryr du dig så mycket om i fall andra tycker du kör tungt eller inte?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:11   #987
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Det är därför jag är glad att ingen läser min journal, jag är svag som stryk just nu, kan knappt träna nåt pga skador heller :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:15   #988
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Varför bryr du dig så mycket om i fall andra tycker du kör tungt eller inte?
När någon skriver "det märks i din journal att du inte försöker bli större/starkare" så blir det lätt att jag går runt i ett par dar och blir lite smått nere och försöker komma på en comeback som är pricksäker, som pekar ut det absurda i påståendet men utan att jag blir elak, och samtidigt inte är för snäll så det verkar som att jag viker mig. Och sen när jag väl börjar diskutera saken så svarar personen aldrig på mina frågor, utan smiter alltid, vilket gör mig ännu surare. Det är inte värt det, en journal ska väl peppa en.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:34   #989
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Du kan ju alltid välja att se det som mental träning,att öva på att välja vad som är värt att lyssna på och vad som bara är distraktion.
Kör bara kör! Vafan du producerar ju resultat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 23:43   #990
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Det är därför jag är glad att ingen läser min journal, jag är svag som stryk just nu, kan knappt träna nåt pga skador heller :P
Styrka är irrelevant, ingen har någon aning om varför du inte är starkare, vad du har för förutsättning eller vad du har för mål.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)