Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-12, 03:34   #1741
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
v32. Lördag.

stretching, hemmavid, 1 tim....ok...

I morse, så gick jag till bryggarn å skulle hämta fika, igen......
kl var typ efter 07:00 på morgonen. Då såg jag att pressen var borta på min moppe, utanför köks-fönstret....va faaan....sen såg jag 2st killar stå på gatan, och försöka få igång/kicka igång, en moppe.....

Nää, nu djävlar!!.....så på med sandalerna å nycklar, och kuta ut!!....genom porten...kom en bit, typ 2 meter, innan de såg mig, och precis får de igång moppen, jag springer efter dem, skriker på dem, och de drar järnet iväg!!....

Sen kunde jag konstatera att min press över moppen var borta, och kollade/inspekterade...vad de hade försökt göra....men inget brutet på moppen.....

Sen var det också så, att jag på fredags morgonen, på väg till jobbet, konstaterade att bil inte ville starta, sa bara , klick klick!!....jaha!!......dags nu då......har varit medveten om att batt varit dåligt, ett tag nu, några vintrar har det varit på håret, att den startat.......

Så det föll sig så att jag meka ur batt, på bil, och tog hem batt, och satte det på laddning.....

Men jag lämnade bilen, olåst, på gatan utanför, går inte att låsa utan el, eller i vart fall inte få upp skuffen, pga trasig vanliga nyckelgrejen.....bara el funkar.

Och hade lämnat min budo-Nord väska, full med verktyg, i skuffen...
Tänkte på det innan natten, borde gå ut och ta in väskan kanske?.....men vart inte så.....

Så jag tittar, på gatan ligger det en P-lapp och skräpar!!....neeej...har de varit inne i bilen också!!.....shiiit också......Kunde snabbt konstatera att de hade rivit runt i kupeén, och allt var huller om buller, med papper osv....

Neeej!!!....tänker jag....skuffen!!!.....så jag går bak till skuff, och lyfter på skuff-huven.....Jaha......väska med alla verktyg borta!!...shiiit också.....

Medans jag gör detta, ropar jag tjuvar!!! i kvarteret, högt ropar jag!!!.....
Och ut kommer det några, så småningom......en tjej kommer ut, för de har bilen framför mig!!.....ska jag ringa polisen, säger hon!!.....ja gör du det, säger jag......medans jag står där och snackar, så lyfter jag på sandlåde-locket, på sandlådan vi har på gatan, och däri ligger min väska med verktyg...yipppieee.........

Sätter den vid min port, strax utanför, och ser då 1st intergral-hjälm, på gräsmattan+ lite verktyg, och några sorts stänger, med gummipluppar på?......

Har försökt utröna, vad detta är?......tror det är stänger som håller kåpor på plats, på någon märke på moppe!!!.....

Sen så börjar jag att inspektera bilen, inuti........det har då gått en 10-15 minuter......

Då kommer de tillbaka!!.....på moppen....yungsters, längs gatan, men jag ser detta för sent!!!......Men börjar att jaga dem igen, men en Valross, kan inte springa så fort och länge......lol.......

Ropar efter den, kom igen då !!!......osv......men de drar sin kos!!.....nedför gatan.....de ville väl ha tillbaka sin hjälm osv.....

För jag hör...första gången jag jagar dem!!......att ena killen skriker, när han kastar sig upp på sin polares moppe, bakpå......min hjälm!!!!.......och så drog de iväg!!.......

De ville väl ha tillbaka den......lol......+ verktygen å stagen!!.......lol....
Men detta, beslagtog jag.....he he he ........

Summa summarum!!......

1st moppe-press borta, visserligen märkt, så den tror jag inte de vågar att använda!!.....

Och jag:.....fick....: 1st integral-hjälm, verktyg, lite stänger utav något slag.......

Tjaaa......vem vann på detta då?..........lol.........

Har idag, Lördag, varit och köpt nytt batteri, och monterat osv, samt städat ur bilen, det behövdes, i alla fall, massa parkeringslappar och annat shiiit i bilen, såg jag nu!!!.......

Sen så åkte jag ned till klubben=kräftskiva.....fick en gammal press, att ha på moppen!!.......sen så märkte jag upp den, sprejade på ordet LARM!!!..........lol......man vet ju aldrig....de kanske går på det!!.....lol.....IQ.....verkar trots allt vara lite begränsad.........Hepp...

PS: Funderar faktiskt på, att sätta på sig lite utrustning, knivhandskar, Väst, och ta ett baseball racket i ULA, och åka runt lite i kvarteret, nu såhär på morgonen kl efter 04:00.......hmmm......Men det har regnat ute nu, så kanske de inte åker runt idag?.....Hepp...
Men i så fall vart jag tvungen att ta svarta sopsäckar och silvertejpa, i skuffen först........Jao jao........så det kan bli......lol
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....

Senast redigerad av bighulken den 2018-08-12 klockan 03:42.
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 06:11   #1742
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V32, Lördag. morgon.

Yiipeeejeeejjjj!!!..........Hittade moppe-pressen på baksida utav huset nyss!!.....kl 06:00 typ, kollade ut, med öppet fönster, på baksidan utav huset, där har vi ett mattpiskställ osv......där har det legat en matta länge nu!!......

under den tycker jag att jag skymtar något silvrigt!!!......Så går ut, och kollar, jajamen!!...min moppe-press är det, med ...märkning....Nice.......blir å åka tillbaka till biltema idag då, och lämna tillbaka ny press som jag köpte för 200:-..spänn!!......Om jag nu ska göra det?......finns ju alltid annat att köpa där......lol.....
Annars så står det träning på schemat, idag, tung med CAT!!...... Nu är det tjuvarna som looosat mest, denna gång, i alla fall!!!.......lol......De blev utav med , integral-hjälm, verktyg, stag till kåpor på moppe, och lite adrenalin fick de nog allt!!!.........he he he .......när jag jagade dem!!!..........Jao jao.......Haft tur 2ggr nu!!......Förra gången för 6 månader sedan, eller mer, så snodde de moppen, men hittade den 50 meter bort, i buskaget.....bara justera styret osv, sen funkade den bra igen............och så denna gång då.

.........Men nu har jag plockat fram lite grejer, Västen, baseballträ i ALU, och knivhandskar, har redan gamla arbetsskor=kängor med stålhätta.....ska nog sätta munkjacka, och någon skarf, kanske........för att kunna dölja mig.......Sen bör jag ta mina svarta sopsäckar, och limma ihop dem med silvertejp, som jag har, så att de passar i skuffen på bilen.......och att kunna tejpa fast dem högt upp, pga spill osv........Sen så finns det gött om kätting i båtklubben, ...och vatten finns det gott om i skärgården....lol........

Men hoppas givetvis att slippa detta!!!..........Med vänlig hälsning/............
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 10:57   #1743
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V32. Söndag.

jobb-gym.
wu: cuffs-sidlyft-push downs.
Bänk:
20x20
10x60
5x100
2x130
2x150
CAT:
3x180
2x200
2x200
2x200
Stå milipress: 8x20-8x50-8x70.

Tricca/bicca i SS:

Push downs:3x8r=210 ibs+10kg.
Skivstångscurl: 3x8r=50kg.

Drag ö huvud, rep: 3x8r=190 ibs.
Alt.hantelcurl:3x8r=20kg:s.
1.5 tim + sauna å tänj=2 tim....ok.
Bra pass var det......
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 23:30   #1744
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Måndag.

Lite stretching idag.......1 tim.

Såg att en utav mina döttrar, är med på nån sorts tävling, på Tellie!!??....

Tror jag det är, i alla fall, eller om det är förnedrings tv, det låter jag vara osagt.......
Docusåpa program, kanske?.....hmmmm....vi får väl se då......fram utöver, vad det är för något.....Hepp.......
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 11:56   #1745
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Tisdag.

wu: cuffs-sidlyft-Push downs.

Bänk:
20x20
10x60
10x90
5x120
arb. set:
5x5r@8.5.

Milipress stående: 3 set.

Tricca/bicca i SS.
push downs:3x8r=210 ibs+10kg.
Skivstångscurl:3x6r=50kg

Drag ö huvud, rep: 3x8r=190 ibs
Alt. hantelcurl: 3x6r=20kg:s

sen sauna å skööönt....
1.5+sauna=2 tim.

Formen verkar att komma!!......Helt enl. planerna.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 18:42   #1746
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Tisdag kväll.

Jepp, tänkte att jag ska göra det som känns bäst , i mina tankar!!!..

Tänkte likadant i Fredags kväll, men gjorde inte som så.....vilket kunde ha straffat sig, men nu gjorde det inte det, denna gång.....

Såå, knallade ned och skruvade utav framhjulet på moppen nyss!!.....och bakhjulet sitter fastlåst i ställning.....Kanske man får ha kvar moppen !!...

Skrivit fel dag på tidigare inlägg också....Ska vara Söndag morgon där....
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 12:11   #1747
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Onsdag.

Kompl. pass....

Rygg-Ben-vader.

Latsdrag bakom: 3x8r=79
Framför:3x8r=79
Smal rodd: 3x8r=79
Bred rodd: 3x8r=79

Benspark/Bencurl i SS:
6x10r=79kg

Stå Vader: 6x15r.
1tim+ sauna=1.5 tim.
Bra pass, allt kändes lätt, kanske dags att öka på vikterna!!!.....
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 10:57   #1748
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Torsdag.

Wu: cuffs-sidolyft-push downs.

Bänk:
20x20
10x60
10x90
5x120
Arb. set:
6x2r=140kg m stopp.
Litet vilo-pass idag, skööönt ibland med lätta vikter..
Milipress stående: 3 set.

Push downs:3x8r=210 ibs+10kg i SS med
Skivstångscurl: 3x6r=50kg.

sauna.....å tänj...skööönt.....
1.5 tim+sauna=2 tim.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-17, 04:08   #1749
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Fredag.

Lite stretching hemmavid, på morgon-quisten....

Ben (insida, utsida. baksida)-ländrygg-gluteus.

Och sedan lite Pectoralis, tricca, Bicca.....
Framsida mot soffa- höftböjarna.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 05:44   #1750
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Lördag.

Lite stretching....=1 tim. Börjar bli lite vig igen!!......skööönt, men måste värma upp först!....inte som när man var ungdom, kunde gå ned i spagat/split utan värmning.......lol......Fast!!...ska erkänna!!........vägde bara hälften av vad jag gör idag!!.......hi hi hi........längd:190cm....samma som idag...

Jepp, igår vart det ut med båten, Förbi Fjäderholmarna och rakt över till Nyckelviken,.....sen den vanliga Raggarrundan då= Djurgårdskanalen, under bron å förbi Grönan, å sen stäva hemåt i sakta kluckande vågor......he he he ....

Idag vete faan, vad det blir?.......
Men i morgon blir det träning på EP, med tröja, är planen, i alla fall!!....
Kanske ned till klubben , en sväng, kolla vad gubbarna gör osv, kanske kolla Mobilkranen lite, inför den stundade upptagningen, utav båtar i September......

Annars så verkar formen komma, och med den styrkan.........Hoppas jag!!!.....

Vart lite mekande igår, när jag för första gången skulle ha på framhjulet igen, lite ovanans makt!!.....Jaha!...var det en distansring där osv.....Men löste sig bra!!.....Sedan när jag hade vart i båtis, ta utav hjulet igen då....på moppen......Det är väl fasiken, att man måste göra så, i staden!!!.....sthlm...För att ungdomar/tonåringar, är ute och snor!!......

Jao jao, men så är det!!........med icke personligt ansvar, över ens barn-alster!!.......

Men!!...tippar på kropps-vikten....155kg muckler, just nu, i alla fall......vi får väl se efter invägningen, i September........hepp.......Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 15:31   #1751
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V33. Söndag..

Puust!!!.....

Jao, drog till EP idag, roligt att träffa folket igen, även fast det var ett oväsen hela tiden med alla som tränade osv.....
Har blivit lite ljudkänslig, tror jag iom jobbet och gymet där, där jag oftast är ensam, eller 1-3 pers som tränar.....

Wu: cuffs-sidolyft-push downs, rep. Sen var man svettig innan man börjat att träna........lol......varmt var det!!.....= mkt folk, så småningom, som kom hela tiden....

Bänk wu:
20x20
10x70
5x100
2x130
2x150
2x150
Sen var jag svettig!!.....fick gå ut lite i trapphuset(kallare där)....
Sen tillbaka då, och övertala någon, att hjälpa med tröjan....lol....

Har glömt hur man gjorde, nästan, hur märkningen var osv....men gick bra till slut.
Men fasen vad den satt tight nu!!!.....tröjan, och bältet gick knappt att stänga!!.....sista hålet lyckades vi , få igen bältet på.....phuu.....

Jepp sen var det bara krypa till korset då....
Körde på kl6 idag.....lätta vikter, kändes det som!!:....

Lasta på ganska lätt, första set, för att se var man ligger osv....
1x210kg, flög upp!!.....nästan så stången flög ur greppet, uppåt då.....lol....

Sen vart det 230kg, och det flög upp det också......lol.....
Sen vart det ett par tyngre set, fail på första, slog i ställningen.....som vanligt,,,fel jag gjort de senaste tävlingarna, men korrigerade detta blixtsnabbt, idag, flyttade kroppa, bort ifrån ställning.

Då gick det bättre!!....den jag gjorde fail på tidigare, kom upp den med!!...utan några större ansträngningar!!....

Sen fick det räcka.....sååå varmt!!......

Sen åkte jag till jobb-gym, och körde komplement=tricca....och sen den underbara sauna å lite tänj.......

Nöjd med första passet med tröja, kan bli bra detta, kanske?......
Samt att jag måste ha gått upp mkt i vikt också, iom att jag nästan inte fick på bältet längre!!.....lol......

Men jag ser ju ut som 7-svåra år!!...på triccan och armarna, ryggen, och lite överallt, där tröjan tryckt på!!......
Jao jao, smällar man får ta med utrustning!!.....

2 tim på EP, 1 tim på jobb-gym+sauna=4 tim idag då........
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 16:51   #1752
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Starkt pressat i värmen. Skjorta på sommaren är varmt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 13:47   #1753
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Starkt pressat i värmen. Skjorta på sommaren är varmt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack......
Jepp, otroligt varmt var det!!.....
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 13:49   #1754
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V34. Måndag.

Kompl träning, på jobb-gym.

Rygg-Ben-Vader. 1 tim+ sauna.....ok.
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 18:02   #1755
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
V34. Onsdag.

wu: cuffs-sidlyft-push downs.

Bänk wu:
20x20
10x90
10x90
5x120
4x140
arb. set: 4x4r@8.5 typ....

Trodde inte på att jag skulle orka detta idag, men intalade mig och peppade å svor lite, sen funkade det!!....

Alltså måste jag jobba lite med det mentala inför tävling, känner jag....

Sista set var det lättaste!!......jao jao där ser man, hur det kan gå!!....

Antagligen formen på väg också!!.....som sig bör......Men men, än kan det hända mkt!!.......

Sen blev det kompl träning.
Axlar: milipress: 3 set.
tricca/bicca i SS.....som vanligt......

Men!!.....Har blivit mkt starkare i tricca nu, nu räcker inte mag till längre!!.....utan måste habrovinka å hålla på, med att hänga på vikter osv....
Förvisso possitivt, men jäkligt jobbigt också.....men possitivt jobbigt.....lol....
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)