Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-02, 11:07   #11566
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Kan inte säga annat än att den ser ointressant ut. Titta åtminstone efter skärmar med IPS- eller VA-paneler.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 11:48   #11567
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Kan inte säga annat än att den ser ointressant ut. Titta åtminstone efter skärmar med IPS- eller VA-paneler.
Men spelar det någon roll när man vill ha en skärm som mest kommer användas till att läsa textdokument på?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 15:54   #11568
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Mjae, bättre betraktningsvinklar skadar ju inte. Vad man behöver är ju en svår fråga också, men med tanke på att du kommer från en (förmodligen) rätt jäkla risig laptop-skärm skulle nog rent av de absolut billigaste alternativen vara en ordentlig uppgradering.

Har man inte världens tajtaste budget kan det gott vara värt att lägga en dryg femhunka extra på något som man kommer använda dagligen i 4-5 år kanske.


Edit: Tilläggas bör att om du verkligen vill göra ett så bra köp som möjligt så är det enda raka att läsa igenom "professionella" recensioner. Användaromdömen är helt meningslöst när det gäller bildskärmar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.

Senast redigerad av Olegh den 2013-02-02 klockan 15:58.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 16:12   #11569
Dennis93
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 314
Det blev en http://www.lg.com/se/bildskarmar/lg-IPS277L Tänkte först att 27" skulle bli för stort men det funka bra, riktigt nice att kolla film på också speciellt med de bättre betraktningsvinklarna IPS ger.
__________________
Hakuna Matata
Dennis93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 22:43   #11570
storPines
Registered User
 
storPiness avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 59
Någon här som har ett ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=748566#reviews

Tips på minnen att köpa till detta kort?
storPines är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 23:07   #11571
storPines
Registered User
 
storPiness avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 59
hittade vilka minnen som stöds...
Någon som har detta morderkort? nöjd?
storPines är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-04, 20:06   #11572
HippSomHapp
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: hotell
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Adblock plus i firefox kan gömma divs (vet inte hur det är i dom andra). Tryck Ctrl+shift+f3 och markera sedan diven du vill ta bort.

Dock så tycker jag du borde snarare ta bort det som orsakar att du får den snarare än att gömma det då det knappast bara är reklam som lägger sig i alla applikationer, utan jag misstänker att din dator helt enkelt infekterats av något.
Jepp, det är någon sorts adware (minst) som ligger och kör. Har kört flera olika antivirus men inte fått någon träff ... skumt som fan.

Googlar jag hittar jag några tyska och polska sidor, men jag verkar inte hitta någon gemensam lösning. Får nog fan blåsa datorn.

Biljäveln krånglar också.
__________________
Jag går inte alltid till gymmet. Men när jag går, åker jag bil.
HippSomHapp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 13:40   #11573
Ape3
Registered User
 
Ape3s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 217
Nätverksproblem
1. Har kopplat 4G USB sticka i den stationära datorn. Denna uppkoppling tillåter andra datorer att gå ut på nätet.

2. Från stationära har jag kabel dragen till D-link DIR-655 som delar ut gratis trådlöst till resten av mitt enkla hem.

-> Problem: På det trådlösa står en AppleTV eller Iphone och de har nätåtkomst för att senare inte ha det (handlar om timmar eller över natten).

Ofta får jag igång så DIR-655 släpper igenom trafik men jag vet inte vad som gör att den inte släpper igenom hela tiden. Enheterna på trådlösa får IP och DIR-655 har alltid kontakt med stationära datorn. Finns det ett energisparläge på DIR-655 eller vad håller den på med när den inte släpper igenom trafik?

Möjlig lösning: De gånger jag får igång så DIR-655 släpper igenom trafik är när jag dels startar om den eller slutar tillåta 4G delningen (för att tillåta delningen direkt igen).

Behöver D-linken startas om efter en viss tid? Varför? Ibland hjälper det inte att bara starta om. Varför fungerar det efter att ha startat om delningen av 4G?


Köp inte Telenor 4G för övrigt. Riktigt dåligt avtal.
Ape3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 17:06   #11574
D-Crawler
Registered User
 
D-Crawlers avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 853
Kanske inte ska ligga under datorhjälp men chansar.

Står i valet och kvalet mellan en Macbook pro 13" Retina alternativt en Acer S3-391-73534G12add.

Jag ska i princip endast ha datorn för skolarbete + allmänt surfande. Någon film då och då. Vilken hade ni valt? Kan få MacBooken för 12,1k med Mecenat rabatt. Är specifikationsskillnaderna tillräckligt motiverande för prisskillnaden på 4k? Väldig beslutsångest..
D-Crawler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 18:42   #11575
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Förr tyckte jag inte att priset motiverades av hårdvara osv, men är nu inne på min tredje MacBook och skulle aldrig i livet få för mig att byta tillbaks. Do it! Det är sjukt värt det. Min exflickvän har en fem år gammal MacBook som fortfarande funkar bra, och det finns väl ingen här som sitter med en fungerande fem år gammal PC/Windows-dator?
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 18:49   #11576
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Förr tyckte jag inte att priset motiverades av hårdvara osv, men är nu inne på min tredje MacBook och skulle aldrig i livet få för mig att byta tillbaks. Do it! Det är sjukt värt det. Min exflickvän har en fem år gammal MacBook som fortfarande funkar bra, och det finns väl ingen här som sitter med en fungerande fem år gammal PC/Windows-dator?
Jo, ett flertal.
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 18:54   #11577
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM Visa inlägg
Jo, ett flertal.
Bärbara dvs. Jag känner iaf ingen.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 19:55   #11578
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 284
Det är ingen skillnad på hårdvaran i en Mac eller PC. Eller pratar du uteslutande om bärbara?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 20:36   #11579
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
välj någon pc ist finns billigare som är bättre satsa påsony eller fujitsu siemens så gör du kloka val
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 20:55   #11580
MtotheM
Vilar på gymmet
 
MtotheMs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 200
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Bärbara dvs. Jag känner iaf ingen.
Jaha, då har jag väl 2st hemma, av 2st ägda. Inga problem med dessa.

Hårdvaran är inte precis unik i Mac.
__________________
[Journal!][Ålder: 23] [Längd: 186cm] [Vikt: 105±5] ||| [PBn] [Knäböj: 260] [Bänk m. stopp: 180] [Mark: 325]
Styrkelyft @ UpsalaTK - PM:a vid intresse!
MtotheM är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)