Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-19, 17:43   #211
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Hur är thor fitness bumpers? De ser ju fina ut. Passar de bra på eleiko stång?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 11:24   #212
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Bmwtwinturbo Visa inlägg
Vad tror ni om denna? http://www.gorillasports.se/sv/produ...at-Dips-ROBUST verkar något smal för max bredd i bänk möjligen? Men den går ju bredda isf. Alternativet är en billig powercage. Vilket tycker ni är bäst? Tänker mig 50% hemmaträning och 50% på klubben. Kanske bänk/böj hemma och mark på gymmet. Hur är lagren på rouge stången? Mest som sl eller ol?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag hade valt en bur framför en ställning med armar alla dagar i veckan för hemma bruk.

Om du tittat på Ohio Power Bar så har den bronslager inte kullager, vilket är precis det du vill ha för SL. Jag har inte sett den stången IRL men den har fått väldigt goda omdömen från flera användare om man läser lite recensioner på nätet. Av det jag läst mig till så tycks den ligga väldigt nära en Eleiko SL-stång gällande lager, lettring, styvhet o.s.v.

Skulle vara kul att testa.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 11:38   #213
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Jag köpte en demostång från eleiko och thor bumpers. Säljaren lovade att de har fin tolerans på vikten. +/-2%

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-30, 19:03   #214
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Ni som har köpt begagnade vikter, ungefär vad kostar vikter idag? Jag har upptäckt att jag inte hängt med på begagnat marknaden.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-04, 22:51   #215
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ni som har köpt begagnade vikter, ungefär vad kostar vikter idag? Jag har upptäckt att jag inte hängt med på begagnat marknaden.
Beror på vikter. Stor skillnad på Eleiko och liknande jämfört med random okalibrerade. Järn eller OL?
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 13:50   #216
pe11e
Registered User
 
pe11es avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sverige
Inlägg: 2 007
Någon som har tips på var man kan komma över billiga/gratis kättingar eller grövre kedjor ?
__________________
Träningsjournal

INSTAGRAM @pernordling
pe11e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 20:48   #217
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Gymmis Visa inlägg
Beror på vikter. Stor skillnad på Eleiko och liknande jämfört med random okalibrerade. Järn eller OL?
Sent svar men äldre eleiko 50 kg både gummi och järn, en del skolvikter också från Eleiko samt en hel hög med "skräp"-vikter med en blandning av olika märken och 50/25 mm.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 21:45   #218
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Recension av Eleiko XF Bar, 20 kg

Min bror tävlade i söndags på DM i Eskilstuna.
Jag hade inga träningskläder med mig men tog en tur runt om i lokalen. Vilket gym!
Körde lite bänkpress med den här stången. Ingen jag tränat med men jag gillade markeringarna och greppet var bra.
Funkar säkert utmärkt att köra frivändningar med också.

Skapad för högreps men fungerade prima att göra ett nytt 1rm på. Iallafall för mig.
http://www.lyftarshopen.se/eleiko-xf-bar-20-kg.html Eleiko XF Bar, 20 kg
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 006.jpg (116.1 KB, 21 visningar)
Filtyp: jpg 007.jpg (123.4 KB, 22 visningar)
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 11:33   #219
Taragon
Registered User
 
Taragons avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 481
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Min bror tävlade i söndags på DM i Eskilstuna.
Jag hade inga träningskläder med mig men tog en tur runt om i lokalen. Vilket gym!
Körde lite bänkpress med den här stången. Ingen jag tränat med men jag gillade markeringarna och greppet var bra.
Funkar säkert utmärkt att köra frivändningar med också.

Skapad för högreps men fungerade prima att göra ett nytt 1rm på. Iallafall för mig.
http://www.lyftarshopen.se/eleiko-xf-bar-20-kg.html Eleiko XF Bar, 20 kg
En sån har jag i mitt hemmagym. Mycket prisvärd stång som är riktigt bra både för SL och OL.
Taragon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 13:39   #220
Hallberg
Registered User
 
Hallbergs avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Hjorted (Västervik)
Inlägg: 228
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Min bror tävlade i söndags på DM i Eskilstuna.
Jag hade inga träningskläder med mig men tog en tur runt om i lokalen. Vilket gym!
Körde lite bänkpress med den här stången. Ingen jag tränat med men jag gillade markeringarna och greppet var bra.
Funkar säkert utmärkt att köra frivändningar med också.

Skapad för högreps men fungerade prima att göra ett nytt 1rm på. Iallafall för mig.
http://www.lyftarshopen.se/eleiko-xf-bar-20-kg.html Eleiko XF Bar, 20 kg
Jag har en sån också. Den funkar utmärkt att köra även lågreps med. Prisvärt alternativ till Eleikos andra stänger och vill man köra lite frivändningar också är den ju klart bättre än att ha en SL-stång. Jag gillar att ha räffling i mitten när jag kör böj, vilket denna inte har. Så vill man ha det ska man kanske kika på andra stänger. Jag har den till bänkpress, vändningar och pressar ö huvudet, till böj och mark har jag en Eleiko SL-stång (så jag får den räffling jag vill ha... ;-) )
Hallberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 17:58   #221
påven
Registered User
 
påvens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Huskvarna
Inlägg: 1 056
Citat:
Ursprungligen postat av Bmwtwinturbo Visa inlägg
Vad tror ni om denna? http://www.gorillasports.se/sv/produ...at-Dips-ROBUST verkar något smal för max bredd i bänk möjligen? Men den går ju bredda isf. Alternativet är en billig powercage. Vilket tycker ni är bäst? Tänker mig 50% hemmaträning och 50% på klubben. Kanske bänk/böj hemma och mark på gymmet. Hur är lagren på rouge stången? Mest som sl eller ol?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Köpte du ställningen? Jag funderar också på den då jag tycker måtten är bra till mitt väldigt begränsade utrymme.

Här är en bild på min lilla mansgrotta, trångt men fullt tillräckligt för mina behov, använder just nu träboxar som säkerhet vid bänk och knäböj. Det tar dock för mycket plats så därför funderar jag på en ställning som länkades i inlägget ovan. Tar gärna emot tips på andra ställningar också, en bur är tyvärr uteslutet pga utrymmesskäl
__________________
The right of strength is the right to take it all.
påven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 18:04   #222
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Nej den verkade för smal. Köpte ett rack ist
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-30, 18:20   #223
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av påven Visa inlägg
Köpte du ställningen? Jag funderar också på den då jag tycker måtten är bra till mitt väldigt begränsade utrymme.

Här är en bild på min lilla mansgrotta, trångt men fullt tillräckligt för mina behov, använder just nu träboxar som säkerhet vid bänk och knäböj. Det tar dock för mycket plats så därför funderar jag på en ställning som länkades i inlägget ovan. Tar gärna emot tips på andra ställningar också, en bur är tyvärr uteslutet pga utrymmesskäl
Träbockar som du fäller ihop efter användning kan vara ett alternativ, se bara till att göra dem tillräckligt långa. En "u-balk" av trä att lägga ovanpå funkar för att reglera höjden (om det krävs).
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-02, 00:24   #224
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av påven Visa inlägg
Köpte du ställningen? Jag funderar också på den då jag tycker måtten är bra till mitt väldigt begränsade utrymme.

Här är en bild på min lilla mansgrotta, trångt men fullt tillräckligt för mina behov, använder just nu träboxar som säkerhet vid bänk och knäböj. Det tar dock för mycket plats så därför funderar jag på en ställning som länkades i inlägget ovan. Tar gärna emot tips på andra ställningar också, en bur är tyvärr uteslutet pga utrymmesskäl
Bur är faktiskt utmärkt om man har ont om utrymme. "Allt" går att köra i buren. Om du har en ställning som länkades till ovan så tar den ganska mycket plats. I buren drar du bort säkerhetsstängerna så kan du köra mark, roddar o.s.v. i buren. Finns burar med bra tillbehör t.ex dips ställning. Totalt sett kan man spara plats med en bur jämfört med att ha många olika lösa saker som ska förvaras.

Mitt tips är att ta fram tumstocken och mäta golvyta, takhöjd och sedan surfa runt och jämföra olika burar och hur de kan passa/anpassas in i ditt gym.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 16:28   #225
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
en kanske dum fråga, men om man vill att bänken ska hålla IPF-mått, hur mäter jag då?
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)