Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-05, 13:12   #2626
www33
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Jag tycker det går bra att svepa allt-i-ett. Dricka saltvatten vid sidan om är nog inte så mycket bättre i alla fall. Men, smaken är olika. Prova och ge feedback.


Blir att köra några dagar allt i ett och sen testa några dagar med saltet separat och se hur det går ihop! Tack for snabbt svar!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
www33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 10:31   #2627
www33
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 5
Uppdatering

Kört 6 dagar varav 3 med salt i shaken och salt separat vid sidan. Efter utvärdering känns det som att salt i shaken funkar bäst.

Dag 5 är hittills den värsta dagen på grund av dålig sömn mellan dag fyra och fem. Dag 6 är jag tillbaka till vanlig energinivå. Och hittills går det förvånansvärt bra. Man vänjer sig helt enkelt. Men vågar påstå att allt i ett shaken smakar sämre och sämre. Har helt gått över till att svepa det nu istället för att dricka det långsamt.
www33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 08:27   #2628
sibe
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 131
Jag kör för första gången VLCD och är inne på dag 4 av 6 (skulle egentligen kört en vecka men missade en tillställning som jag inte kan utebli från, därför en dag mindre).

Mitt upplägg ser ut enligt följande:

På vilodag "äter" jag
(+/- 15 minuter)
06.00 10g EAA
07.00 32g Kasein
11.00 10g EAA
12.00 32g Kasein
16:00 10g EAA
17.00 32g Kasein
21.00 10g EAA
22.00 32g Kasein

Måndag, onsdag, lördag träning enligt nedan upplägg.

Bencurl 2-3set (tungt 6-8 rep), plus 1 MYO-set
Bencurl 2-3 set (tungt 6-8 rep), plus 1 MYO-set
Bröstpress 1-2 set (tungt 5-8 rep), plus 1 MYO-set
Chins/Latsdrag 1 MYO-set
Maskinrodd 1 MYO-set
Tricep 1 MYO-set
Bicep 1 MYO-set
Mage 3-5 set (som vanligt typ 10-12 rep)

På träningsdag "äter" jag
(+/- 15 minuter)
06.00 10g EAA
06.50 32g Kasein
11:45 10g EAA
Träna
13.00 10 g EAA
14:15 32g Kasein
17.00 32g Kasein
22.00 32g Kasein

I varje kasein drink så har jag i en halv tesked bakpulver, en tesked krossade psylliumfrön, lite salt och till första resp sista drinken så tar jag magnesium, zink och extra salt.

Mina upplevelser har hittills varit följande:

Jag upplevde första dagen som riktigt riktigt jobbigt att inte få äta något. Skall även tilläggas att jag var bakfull samt spenderade stora delar av dagen i en bil med vänner som åt massa skräpmat samt godis (Inga namn nämnda - Raschmus).

Efter söndagen så har det gått förhållandevis bra men igår eftermiddag och kväll (tisdag) var första dagen jag märkte att min energi var riktigt låg, mitt humör svängde som fan, irriterad och allmänt låg.

Jag har ett kontorsjobb, dvs att jag sitter still många timmar om dagen och märker att det ofta svartnar för ögonen och susar till ordentligt i skallen när man reser sig från skrivbordet.

Min sömn har varit fantastiskt dålig då jag normalt sover väldigt bra. Men de senaste två dagarna har jag lagt mig ca 22.30, somnat först efter midnatt någon gång och vaknat mellan 04.30-05.00.

Trots ovanstående så måste jag ändå säga att det går förhållandevis bra, och "lättare" än jag trott. Jag var inställd på att det skulle vara ett rent helvete och att jag skulle må mycket sämre än jag gör.
JA - jag börjar bli riktigt jävla trött på mitt bananchockad kasein och mitt EAA med smak av "cola" (smakar röv).
JA - Jag fantiserar om mat, scrollar igenom varenda matkonto på instagram och dreglar till 'Halv åtta hos mig' på kvällarna.
JA - Det är inget kul alls med detta, förutom att ställa sig på vågen på morgonen.

Som någon skrev tidigare i tråden, det är ingen diet för en som saknar pannben och psyke då det är jobbigt och påfrestande.

Så har väl ingen direkt poäng mer än att jag ville dela med mig av mitt schema samt berätta lite om mitt mående och personliga status.

TIPS: Skall ni köra detta så köp flera olika smaker. Jag kör endast bananchoklad samt cola smak på EAA och det står mig redan upp i halsen. Skall ni bara välja en så hade jag kört på en mer neutral smak som tex Vanilj.

Sist men inte minst så skall jag ge en eloge till Raschmus som har hjälpt mig med schemat och introducerat mig för detta helvete

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus Visa inlägg
Tack för svar! Är nu inne på dag 5 (95,5kg till 91,0kg = -4,5kg)

Hur hade ni gjort efter avslutad VLCD första dagarna? Försöka äta helt normalt på balans eller minskat någonting, typ fett (ni som kan hur kroppen fungerar, om man exempelvis enklare lägger på sig fett efter avslutad VLCD eller något)
Vet att Rasmus här ovan efter avslutad diet hade för avsikt att äta allt och lite till men fick i sig två rostmackor till frukost och en hamburgare på kvällen och sen var sprängmätt. Jag undrar därför vad folk har för erfarenheter efter avslutad VLCD, hur bör man tänka?

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Jag tycker det går bra att svepa allt-i-ett. Dricka saltvatten vid sidan om är nog inte så mycket bättre i alla fall. Men, smaken är olika. Prova och ge feedback.
Efter första dagen så kör jag ytterst lite salt i kaseinet då jag höll på att kräkas när jag blandade allt i ett. Kanske är känslig och men annan smak så tror jag det hade passat bättre, men i min bananchoklad så gör det sig inte alls. Jag tar saltet vid sidan om.
__________________
Journal
sibe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 17:33   #2629
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Tack för din rapport. Alltid roligt att höra.
Tips; komplettera med EAA vid 17 alt 22 drinken på träningsdagar. Du hehöver dessutom inte vänta 1 tim mellan EAA och kasein.

Det låter som du har lite lågt blodtryck. Lösningen är oftast att öka på saltet.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:23   #2630
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Dag 5 för mig idag, det var ett par år sedan senaste vändan. Denna gången är hungern ett nästan obefintligt problem konstigt nog. Oerhörd letargi istället som ärligt talat känns värre än den maniska hungern jag associerar med denna dieten. Sover 4-5 timmar sen vaknar och sedan sover 8 timmar till. Som att kroppen kompenserar för bristen på mat med sömn.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:35   #2631
sibe
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 131
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Tack för din rapport. Alltid roligt att höra.
Tips; komplettera med EAA vid 17 alt 22 drinken på träningsdagar. Du hehöver dessutom inte vänta 1 tim mellan EAA och kasein.

Det låter som du har lite lågt blodtryck. Lösningen är oftast att öka på saltet.
Tack för tips! Gårdagens träningspass va grymt strävigt, riktigt dålig energi, fantastiskt svag och bara tråkigt rakt igenom.

Nattens sömn va också högst tvivelaktigt, somnade strax efter midnatt och gick upp 03.25 efter att ha vridit mig i en halvtimma.. Dvs att den totala sömnen de senaste tre nätterna ligger på totalt ca 11 timmar +/- 30min-ich. Fem timmar i tisdags, tre i onsdags och tre inatt.
Med den lilla sömnen i bagaget är jag trots allt oförtjänt pigg. Det känns som, eller inbillar mig, att jag får en ordentlig boost av EAA:n.

Glömde även nämna, i förra posten, att jag som "förberedelse" klippte kolhydrater och socker helt en vecka innan jag började. Ingen vetenskaplig studie jag kan hänvisa till, bara att det kändes som ett rimligt sätt att förbereda sig något i alla fall.

Det som börjar bli mest påtagligt och påfrestande är inte hunger eller matsuget (även om jag i natt drömde om en kebabpizza). Utan det är snarare en jäkligt underlig känsla av otillfredsställelse, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men man har en väldigt märklig känsla av att vara väldigt otillfredsställd på ett underligt sätt jag aldrig upplevt innan. Kanske därav att ens humör och energi är lika skakigt som ett asplöv.

Har tänkt mig att fortsätta med ett väldigt begränsat kolhydrats intag när jag börjat äta igen. Men bör man köra en ordentlig laddning nu direkt efter avslutad VLCD innan man stryper kolhydraterna igen eller går det lika bra att bara ladda på rikligt med fett och protein i kosten?
__________________
Journal
sibe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 10:03   #2632
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Citat:
Ursprungligen postat av sibe Visa inlägg
Tack för tips! Gårdagens träningspass va grymt strävigt, riktigt dålig energi, fantastiskt svag och bara tråkigt rakt igenom.

Nattens sömn va också högst tvivelaktigt, somnade strax efter midnatt och gick upp 03.25 efter att ha vridit mig i en halvtimma.. Dvs att den totala sömnen de senaste tre nätterna ligger på totalt ca 11 timmar +/- 30min-ich. Fem timmar i tisdags, tre i onsdags och tre inatt.
Med den lilla sömnen i bagaget är jag trots allt oförtjänt pigg. Det känns som, eller inbillar mig, att jag får en ordentlig boost av EAA:n.

Glömde även nämna, i förra posten, att jag som "förberedelse" klippte kolhydrater och socker helt en vecka innan jag började. Ingen vetenskaplig studie jag kan hänvisa till, bara att det kändes som ett rimligt sätt att förbereda sig något i alla fall.

Det som börjar bli mest påtagligt och påfrestande är inte hunger eller matsuget (även om jag i natt drömde om en kebabpizza). Utan det är snarare en jäkligt underlig känsla av otillfredsställelse, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men man har en väldigt märklig känsla av att vara väldigt otillfredsställd på ett underligt sätt jag aldrig upplevt innan. Kanske därav att ens humör och energi är lika skakigt som ett asplöv.

Har tänkt mig att fortsätta med ett väldigt begränsat kolhydrats intag när jag börjat äta igen. Men bör man köra en ordentlig laddning nu direkt efter avslutad VLCD innan man stryper kolhydraterna igen eller går det lika bra att bara ladda på rikligt med fett och protein i kosten?
Bäst är att Ola eller någon annan kompetent svarar men min raggaruppfattning är att dina glykogendepåer är totalt tömda och de fylls absolut bäst på av kolhydrater. Så åtminstone första dagen hade jag laddat på ordentligt med kolhydrater.

För egen del hade jag noll aptit så fick hjälpa till mig 6-8 liter Carlsberg Hof för att få i mig tillräckligt...

...rätt trevlig refeed.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 10:11   #2633
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Jag tänkte köra detta en vecka vid slutspurten av dieten. Har kört det en gång innan.

Det som var jobbigast var inte hungern utan det faktum att man blir handikappad socialt. Av erfarenhet tror jag de två tre första dagarna går bra utan problem.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 22:39   #2634
RidingHard
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 11
Lyssnar på avsnittet i skrivande stund och bläddrar här!
Tänkte att jag slår ett pling till Ola nästa vecka om man verkligen kör på detta.

Men undrar här om någon känner till en blog som följer en sån här diet, gärna ifrån en något kraftigare överviktigs perspektiv över längre period? Så man får en bättre överblick.
Eller om någon har liknande erfarenheter pma gärna

Senast redigerad av RidingHard den 2019-09-06 klockan 22:48.
RidingHard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 11:17   #2635
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Citat:
Ursprungligen postat av RidingHard Visa inlägg
Lyssnar på avsnittet i skrivande stund och bläddrar här!
Tänkte att jag slår ett pling till Ola nästa vecka om man verkligen kör på detta.

Men undrar här om någon känner till en blog som följer en sån här diet, gärna ifrån en något kraftigare överviktigs perspektiv över längre period? Så man får en bättre överblick.
Eller om någon har liknande erfarenheter pma gärna
Någon blogg vet jag inte men ämnet består av en lång diskussion bland många som har beprövat metoden. Läs igenom och låt det motivera dig.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 11:53   #2636
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Jag har kört dieten sedan i tisdags och ska köra det totalt t.om måndag, dvs exakt 7 dagar. Jag återkommer med en summering när det är över.

Dock är jag osäker på vad jag ska äta på tisdag. Jag funderar på mycket kolhydrater! Sedan på onsdag igen kör jag på ett vanligt underskott där min vanliga diet fortsätter.

Förslag?
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 09:56   #2637
Johanzzon
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 8
För 3 år sedan var jag nöjd med min kropp och vikt (90kg), sen blev jag sambo och vi alla vet hur det slutar. Min kropp har blivit lidande och kläderna passar inte längre, när vågen stod på 112.6kg för 11 dagar sen efter en helg med mycket skräpmat så bestämde jag mig på att ta tag i detta. Då jag inte förberett min kropp med att dra ner successivt på varken matvolym eller kolhydrater valde jag att börja med en mjukstart. Började en torsdag (24/10) och hade första målet på att "fasta" enl. detta upplägg i 48 timmar och sedan börja kommande måndagen och hålla i till fredag morgon.

Torsdagen gick utan problem men efter fredagens träningspass så var resterande timmar ett helvete som slutade med att jag slängde i mig en pizza efter 49 timmars "fasta". Blev en till pizza och även mcdonalds under helgen, inte ok så bestämde att ta tag i det rejält och planera framtiden mer noggrant.

Är inne på dag 4 nu på raken och mår ärligt talat bra utan några hungerkänslor, visst de var jobbigt några timmar efter gårdagens träningspass men slängde in en extra shake på det så var det helt lugnt.

Datum Vikt Diff
2019-10-20 112,6
2019-10-23 110 -2,6
2019-10-25 108,5 -4,1
2019-10-27 109 -3,6
2019-10-28 108,6 -4
2019-10-29 107,2 -5,4
2019-10-30 106,2 -6,4
2019-10-31 105,2 -7,4

Mitt mål är se vågen stå på 90kg vilket jag beräknas nå 12/12 med mina uträkningar, mina uträkningar är dock baserade på att jag äter i balans på fredagar-söndagar. Förhoppningsvis kommer jag kunna kapa en dag med balans och ersätta den med "fasta" längre fram.

Kommer rapportera löpande men är nöjd med gått ner 7.4kg sen söndagen jag vägde 112,6, vilket är det mesta jag vägt någonsin. Men för att va ärlig med mig själv så har jag bara gått ner 4,7kg sen jag började med denna VLCD.
Johanzzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 14:12   #2638
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Johanzzon Visa inlägg
För 3 år sedan var jag nöjd med min kropp och vikt (90kg), sen blev jag sambo och vi alla vet hur det slutar. Min kropp har blivit lidande och kläderna passar inte längre, när vågen stod på 112.6kg för 11 dagar sen efter en helg med mycket skräpmat så bestämde jag mig på att ta tag i detta. Då jag inte förberett min kropp med att dra ner successivt på varken matvolym eller kolhydrater valde jag att börja med en mjukstart. Började en torsdag (24/10) och hade första målet på att "fasta" enl. detta upplägg i 48 timmar och sedan börja kommande måndagen och hålla i till fredag morgon.

Torsdagen gick utan problem men efter fredagens träningspass så var resterande timmar ett helvete som slutade med att jag slängde i mig en pizza efter 49 timmars "fasta". Blev en till pizza och även mcdonalds under helgen, inte ok så bestämde att ta tag i det rejält och planera framtiden mer noggrant.

Är inne på dag 4 nu på raken och mår ärligt talat bra utan några hungerkänslor, visst de var jobbigt några timmar efter gårdagens träningspass men slängde in en extra shake på det så var det helt lugnt.

Datum Vikt Diff
2019-10-20112,6
2019-10-23110 -2,6
2019-10-25108,5-4,1
2019-10-27109 -3,6
2019-10-28108,6-4
2019-10-29107,2-5,4
2019-10-30106,2-6,4
2019-10-31105,2-7,4

Mitt mål är se vågen stå på 90kg vilket jag beräknas nå 12/12 med mina uträkningar, mina uträkningar är dock baserade på att jag äter i balans på fredagar-söndagar. Förhoppningsvis kommer jag kunna kapa en dag med balans och ersätta den med "fasta" längre fram.

Kommer rapportera löpande men är nöjd med gått ner 7.4kg sen söndagen jag vägde 112,6, vilket är det mesta jag vägt någonsin. Men för att va ärlig med mig själv så har jag bara gått ner 4,7kg sen jag började med denna VLCD.
Jädrar. Bantar-Björn vänder sig i graven. Hur många shakes per dag kör du? Exakta innehåll?
Jag kör på morgonen och sedan vanligt. Blev dock taggad att köra frukost-lunch-shakes när jag läser om ditt kilotapp. Söker själv blott minska med 3-4kg men det går trögt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-06, 11:12   #2639
Johanzzon
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Jädrar. Bantar-Björn vänder sig i graven. Hur många shakes per dag kör du? Exakta innehåll?
Jag kör på morgonen och sedan vanligt. Blev dock taggad att köra frukost-lunch-shakes när jag läser om ditt kilotapp. Söker själv blott minska med 3-4kg men det går trögt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Jädrar. Bantar-Björn vänder sig i graven. Hur många shakes per dag kör du? Exakta innehåll?
Jag kör på morgonen och sedan vanligt. Blev dock taggad att köra frukost-lunch-shakes när jag läser om ditt kilotapp. Söker själv blott minska med 3-4kg men det går trögt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Man tappar extremt mycket i vätska i början så bli inte lurad av den snabba viktminskningen i början, men jag mår faktiskt bättre nu psykiskt än tidigare. Jag har läst på en hel del kring fasta eller stort underskott som detta är. Det gör att kroppen behöver ta energi från fett och andra celler, det häftiga är att kroppen väljer de dåliga celler och skadade celler först. Så man rensar upp kroppen från massa skit. Någon kan säkert utveckla det betydligt mycket bättre än vad jag kan. Har även märkt att en envis inflammation jag haft i handleden senaste 3 åren är som bortblåst redan.

Jag kör enl. detta schema: https://imgur.com/4xJlfhy
Dricker även rätt mycket Te och kaffe under dagen. Men följer inte tiderna slaviskt och kan även ta en extra shake vid behov för att jag ska orka med mitt arbete med. Man kan även ta EAA och Kasein/Vassle samtidigt men rätt skönt att få en timme mellan för att stilla hungern. Vissa tar även psylliumfrön för att få i sig fiber och underlätta för tarmarna, men har inte känt det behovet än.

Nu var jag iväg 2 dagar på konferens med arbetet så har inte kört detta måndag/tisdag denna vecka. Även helgerna så blir det en gemensam måltid med tjejen eller vänner, dock inga kolhydrater utan håller mig till proteinkällor. Vill inte bli socialt handikappad som många skrivit att de blivit. Jag kör lite med förnuft, det sitter rätt mycket i bakhuvudet att göra kloka val. Magsäcken har krympt så mycket redan så jag äter mig lätt mätt på en sallad eller en liten köttbit.

Mitt mål med detta är att få en "reset" på kroppens vanor så som intagsvolym och rena kroppen. När jag har kört detta så kommer min magsäck ha krympt rejält och förhoppningsvis allt sötsug borta. Att göra en reset är enkelt, det viktigaste kommer sen när man ska bygga upp nya vanor och rutiner.

Jag har även skrivit en prognos på min viktnedgång som triggar mig att hålla igång detta.

Senaste siffrorna:
2019-11-01 107,7 -4,9
2019-11-02 105,7 -6,9
2019-11-03 105,2 -7,4
2019-11-04 104,6 -8
2019-11-05 Ingen tillgång till våg
2019-11-06 105,4 -7,2
Johanzzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 08:09   #2640
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Johanzzon Visa inlägg
Man tappar extremt mycket i vätska i början så bli inte lurad av den snabba viktminskningen i början, men jag mår faktiskt bättre nu psykiskt än tidigare. Jag har läst på en hel del kring fasta eller stort underskott som detta är. Det gör att kroppen behöver ta energi från fett och andra celler, det häftiga är att kroppen väljer de dåliga celler och skadade celler först. Så man rensar upp kroppen från massa skit. Någon kan säkert utveckla det betydligt mycket bättre än vad jag kan. Har även märkt att en envis inflammation jag haft i handleden senaste 3 åren är som bortblåst redan.



Jag kör enl. detta schema: https://imgur.com/4xJlfhy

Dricker även rätt mycket Te och kaffe under dagen. Men följer inte tiderna slaviskt och kan även ta en extra shake vid behov för att jag ska orka med mitt arbete med. Man kan även ta EAA och Kasein/Vassle samtidigt men rätt skönt att få en timme mellan för att stilla hungern. Vissa tar även psylliumfrön för att få i sig fiber och underlätta för tarmarna, men har inte känt det behovet än.



Nu var jag iväg 2 dagar på konferens med arbetet så har inte kört detta måndag/tisdag denna vecka. Även helgerna så blir det en gemensam måltid med tjejen eller vänner, dock inga kolhydrater utan håller mig till proteinkällor. Vill inte bli socialt handikappad som många skrivit att de blivit. Jag kör lite med förnuft, det sitter rätt mycket i bakhuvudet att göra kloka val. Magsäcken har krympt så mycket redan så jag äter mig lätt mätt på en sallad eller en liten köttbit.



Mitt mål med detta är att få en "reset" på kroppens vanor så som intagsvolym och rena kroppen. När jag har kört detta så kommer min magsäck ha krympt rejält och förhoppningsvis allt sötsug borta. Att göra en reset är enkelt, det viktigaste kommer sen när man ska bygga upp nya vanor och rutiner.



Jag har även skrivit en prognos på min viktnedgång som triggar mig att hålla igång detta.



Senaste siffrorna:

2019-11-01107,7-4,9

2019-11-02105,7-6,9

2019-11-03105,2-7,4

2019-11-04104,6-8

2019-11-05Ingen tillgång till våg

2019-11-06105,4-7,2
Tack för info. Intressant att se hur du gör. Jag började ett liknande upplägg för några dagar sedan. Har dock slut på EAA så jag kör cirka 28g ärtprotein (slutat mestadels med animaliskt och soja) var tredje timme och äter middag på kvällen. Även lite smått av grönsaker, olivolja samt fiskleverolja till frukost för att få vitaminer etc.

Som du säger är det rätt gött liv!

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)