Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-21, 11:06   #61
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det är ju inte frågan om endast vad man vill idag. Man blr väl ta i beaktande vad man eventuellt vill om 5 år. Gå tillbaka till det gamla=må dåligt 2 dagar i veckan pga bakis, skammen efter att ha supit bort 2500 på en kväll. Kära ner sig och dejta en tid tills det skiter sig och börja om igen. Andra alternativet är att leva ett lugnt liv och försöka hitta nåt som verkligen intresserar och utöka sitt sociala liv
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 11:10   #62
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Har du barn eller är rent av ointresserad att sprida dina gener vidare? Isåfall kanske du har någon neuropsykiatrisk diagnos för märkt att många sådana personer är antingen frivilligt eller ofrivilligt barnlösa..
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 11:13   #63
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Min bedömning är att du identifierar dig korrekt...
Det glädjer mig, Melker. Vi transager-personer utsätts annars för väldigt mycket hat och okunskap i samhället.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 11:16   #64
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Barn kommer jag ej längre skaffa. 50% av ekononiska orsaker 50% för att jag ej har energi
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:05   #65
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Just själva sökandet efter en identitet och ett behov av att hitta ett par attribut att beskriva sig själv med "Vem är jag?" tror jag leder till olycka.

Särskilt när de där attributen inte (längre) stämmer.


Det där kan nog tydligast ses i tonåren, på personer som "Var någon" i högstadiet men sedan inte är den personen i gymnasiet. Som vuxen kan det där återupprepas i livet vid förändringar. Bli arbetslös är väl rätt typiskt. Ju mer man identifierat sig med sitt yrke ju värre blir det.

Jag tror denna ångest i livet kan mildras genom att sluta försöka definiera sig själv. Du är inte ditt yrke, din utbildning, din ideologi, din religion, vad du tränar, tävlar i, har för hobbys, ditt utseende eller dina intellektuella kvaliteer. Du är inte en kort och koncis lista med dina viktigaste attribut.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:12   #66
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Just själva sökandet efter en identitet och ett behov av att hitta ett par attribut att beskriva sig själv med "Vem är jag?" tror jag leder till olycka.

Särskilt när de där attributen inte (längre) stämmer.


Det där kan nog tydligast ses i tonåren, på personer som "Var någon" i högstadiet men sedan inte är den personen i gymnasiet. Som vuxen kan det där återupprepas i livet vid förändringar. Bli arbetslös är väl rätt typiskt. Ju mer man identifierat sig med sitt yrke ju värre blir det.

Jag tror denna ångest i livet kan mildras genom att sluta försöka definiera sig själv. Du är inte ditt yrke, din utbildning, din ideologi, din religion, vad du tränar, tävlar i, har för hobbys, ditt utseende eller dina intellektuella kvaliteer. Du är inte en kort och koncis lista med dina viktigaste attribut.
Identiteten måste hänga ihop med kontexten annars är du ett tomt skal...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:17   #67
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
I många fall verkar sökandet efter identitet härstamma från en vilja att reducera sig själv till ett fåtal attribut för att skapa ett mentalt hisspitch om vem man är, en abstraktion av sin person. Men när man genomgår den här abstraktionen försvinner det lilla som faktiskt gör dig till den du är.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:27   #68
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag vill också identifiera mig som yngre. Missat många år p.g.a sjukdom. Vet inte hur samhället ser på det. Vill kapa cirka sju år.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:29   #69
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Barn kommer jag ej längre skaffa. 50% av ekononiska orsaker 50% för att jag ej har energi
Inga barn?
Seriöst, vad är då ens poängen med att ha en flickvän och en kvinna som gnatar och gnäller på disken och toalocket, vänder upp och ner på ens saker, mens, PMS och som bajsar i ens närhet?
Och om hon nu vill ha barn så desto tidigare du gör slut desto bättre, så hon har tid att hitta en ny. Vore ju själviskt att slösa hennes fertila år på dig.

Och dessutom samma gamla sex år ut och år in. Inte undra på att livslusten sugit ur musten ur dig.

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag vill också identifiera mig som yngre. Missat många år p.g.a sjukdom. Vet inte hur samhället ser på det. Vill kapa cirka sju år.
I feel your pain, brother. Men då är du transager. Gemensamt för transager är att åldersidentiteten inte stämmer överens med det juridiska könet, det vill säga det födelsedatum/ålder du tilldelas när du föds.

Det handlar om att föra sin egen kamp och aldrig låta någon annan göra det åt dig förrän samhället börjar acceptera oss.
Åldersidentiteten är den ålder du identifierar dig som och det finns många sätt att identifiera sin ålder. Det är du själv som bestämmer vilka siffror du vill använda om dig själv och hur du definierar DIN ålder.

Senast redigerad av BrunoC den 2020-07-21 klockan 12:34.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:44   #70
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag vill också identifiera mig som yngre. Missat många år p.g.a sjukdom. Vet inte hur samhället ser på det. Vill kapa cirka sju år.
Det går. Se på Stefonknee Wolscht. Både transager och transsexuell. Hon har blivit adopterad och får leva som 6årig flicka.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:46   #71
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Inga barn?
Seriöst, vad är då ens poängen med att ha en flickvän och en kvinna som gnatar och gnäller på disken och toalocket, vänder upp och ner på ens saker, mens, PMS och som bajsar i ens närhet?
Och om hon nu vill ha barn så desto tidigare du gör slut desto bättre, så hon har tid att hitta en ny. Vore ju själviskt att slösa hennes fertila år på dig.

Och dessutom samma gamla sex år ut och år in. Inte undra på att livslusten sugit ur musten ur dig.
Har man tillräckligt bra kvalitéer så kan man istället hitta en flickvän man trivs att vara med. Problemet löst.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 12:48   #72
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Just själva sökandet efter en identitet och ett behov av att hitta ett par attribut att beskriva sig själv med "Vem är jag?" tror jag leder till olycka.

Särskilt när de där attributen inte (längre) stämmer.


Det där kan nog tydligast ses i tonåren, på personer som "Var någon" i högstadiet men sedan inte är den personen i gymnasiet. Som vuxen kan det där återupprepas i livet vid förändringar. Bli arbetslös är väl rätt typiskt. Ju mer man identifierat sig med sitt yrke ju värre blir det.

Jag tror denna ångest i livet kan mildras genom att sluta försöka definiera sig själv. Du är inte ditt yrke, din utbildning, din ideologi, din religion, vad du tränar, tävlar i, har för hobbys, ditt utseende eller dina intellektuella kvaliteer. Du är inte en kort och koncis lista med dina viktigaste attribut.
I unga år så förändras man. Han som pissade i gymnastiksalen kan vara dagisfröken idag. Jag har iaf ett behov att sticka ut ur mängden. T.ex om jag känner mig klen så vill jag ej gå ut ens. Folk bedömmer dig efter vad du gör och hur du ser ut till en stor del.

Bruno: hon har inte nåt måste med barn och jag har gjort klart vad jag vill. Grejen är den att hon är bra. Hittar jag en ny så tvivlar jag att denna är bättre och då kommer barnfrågan upp igen
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 14:10   #73
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
I unga år så förändras man. Han som pissade i gymnastiksalen kan vara dagisfröken idag. Jag har iaf ett behov att sticka ut ur mängden. T.ex om jag känner mig klen så vill jag ej gå ut ens. Folk bedömmer dig efter vad du gör och hur du ser ut till en stor del.

n
Problemet uppstår för att du har ett behov av en identitet. Lösningen är kanske inte att hitta en identitet, utan att sluta söka efter en identitet.

Ok, förlåt nu låter jag som en skolkurator på LSD. Men din vilsenhet går att bota genom att bara fortsätta vara vilsen. Jag har inte rökt hasch, jag kan bara inte uttrycka det annat än flummigt
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 14:25   #74
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Problemet uppstår för att du har ett behov av en identitet. Lösningen är kanske inte att hitta en identitet, utan att sluta söka efter en identitet.

Ok, förlåt nu låter jag som en skolkurator på LSD. Men din vilsenhet går att bota genom att bara fortsätta vara vilsen. Jag har inte rökt hasch, jag kan bara inte uttrycka det annat än flummigt
Jag ser att det finns 3 olika slags människor.

1. De som skiter i princip allt. Jobbar med vad får och gör vad de gör.

2. De normala som egentligen inte har några mål men lever ett normalt liv utan större dramatik. Typ radhus, 2 barn, fru och nån hobby

3. De som satsar hårt på en eller flera saker. De jobbar hårt, festar hårt, vill bli bäst eller åtminstone bra på det de gillar.


Jag är nånstans mellan 2 och 3. Det att man ska nöja sig finns inte. Jag vill inte vara normal. Varje gång jag bytt jobb så tar det 6 mån innan jag börjar kolla efter nytt bara för att jag vill komma upp i hiarkin. Jag skulle helst vara nr 2 som har ett utifrån sett ett ok liv på stabil grund.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-21, 14:29   #75
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag ser att det finns 3 olika slags människor.

1. De som skiter i princip allt. Jobbar med vad får och gör vad de gör.

2. De normala som egentligen inte har några mål men lever ett normalt liv utan större dramatik. Typ radhus, 2 barn, fru och nån hobby

3. De som satsar hårt på en eller flera saker. De jobbar hårt, festar hårt, vill bli bäst eller åtminstone bra på det de gillar.


Jag är nånstans mellan 2 och 3. Det att man ska nöja sig finns inte. Jag vill inte vara normal. Varje gång jag bytt jobb så tar det 6 mån innan jag börjar kolla efter nytt bara för att jag vill komma upp i hiarkin. Jag skulle helst vara nr 2 som har ett utifrån sett ett ok liv på stabil grund.
Försök bli 1,25 på den skalan. Då slipper du ångesten eller lär dig omfamna den.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)