Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-20, 19:36   #31
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Alkoholen är inte så jävla kul när man vaknar upp utan minne och undrar vad man gjort under minnesluckan och hur många vänner som kommer sluta hälsa på en på stan pga det man gjorde. Supermodellerna är roliga ungefär tre modeller in, sedan blir man kär och helt förkrossad i ett halvår för att modell nummer tre inte vill träffas längre. Höns däremot, de är pålitliga. Mina höns kommer komma springande så fort de ser mig sålänge jag slänger ut en näve havre åt dem emellanåt. De bryr sig inte om vare sig mitt utseende, min personlighet, allt dåligt jag någonsin gjort i livet, eller mina åsikter. En betydligt mer pålitlig källa till lycka än supermodeller och alkohol.
Kärar du ner dig så beror det ju på dig själv och att du fortfarande har beta-tendenserar kvar i din personlighet som hämmar dig i livet.

Och har du skitnödiga vänner som skulle döma dig och säga upp bekantskapen för någon skön och rolig grej du gjorde under fyllan så borde du radera deras nummer och ur ditt liv i alla fall och hänga med sådana som mig istället.


Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Bruno: haha luktar lite sarkasm men du har rätt. Jag slutade för att jag tänkte att nu kan jag satsa mera på hobbyn och slipper spendera pengar på the partylife.
Har du någonsin sett någon playboy som ser olycklig ut? Ser Dan Bilzerian ut att vara deprimerad och som att han tröttnat på det liv han lever?

Nej, så du vill naturligtvis försöka emulera det livet så gott du kan. Män har i större delen av människans historia levt för att erövra och dominera andra män, ta deras kvinnor och impregnera dem och bygga imperium. Då är det klart att du inte är skapad för ett stillsamt liv med EN ENDA kvinna, som du tröttnat på att dunka på för länge sen och spendera varje fredag med att kolla på Lets Dance med chipspåsar och se hon gå upp 5 kilo för varje kilo som du lägger på dig.

Lägg ner allt det där och lev efter vad dina instinkter säger till dig att göra istället och det är inte ett lugnt stillsamt svensson-liv.

Ska för övrigt ta en krökrunda runt Europa i september. Har du bara gjort slut med bruden så kan du få haka på.

Senast redigerad av BrunoC den 2020-07-20 klockan 19:41.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 19:39   #32
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenatja Visa inlägg
Du måste fokusera på vad du VILL göra och inte vad du måste göra. Så länge det du VILL göra är inom hälsosamma gränser för dig och andra. Lyssna på dig själv och sluta göra saker bara för du borde eller någon annan vill det. Sluta jaga efter det, ta tid att reflektera, lära känna dig själv och börja fokusera kring vad du faktist vill. Tar tid att hitta sig själv, tror många inte egentligen känner sig själva, utan hela deras identitet är uppbyggd kring deras arbete, vänner och sociala liv osv. Stäng in dig i din lägenhet ensam i 2 veckor, utan någon influens utifrån. Hitta ett mål med livet, våga drömma och jobba mot din dröm.
Jag levde i 5 år på mina egna vilkor

Jobbade,tränade, jobbade 50 timmar i veckan, ibland mer, dehtade under vevkorna,festade varje helg. Det var kul men vet ej om min kropp skule hålla eller så skulle psyket brista.

Jag har gått till psykolog och man fick ju höra att man ju duger som vän, partner osv. men om man inte duger till sig själv så har det noll betydelse. Det svåra är att ginna rimliga mål som verkligen är motiverande
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 19:44   #33
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Jag sade upp mig för en vecka sedan just p.g.a. känslan att vilja ha ut mer av livet. Det naturliga för "folk" i min situation hade väl varit att skaffa unge nr 2, vara föräldraledig 1,5 år, komma tillbaka till jobbet och sikta på att bli mellanchef samt ägna sig åt typ heminredning på den minimala fritid som blir över. Jag hade dock antagligen gått under av en sådan tillvaro.

Nu ska jag bli fattig, normbrytande egenföretagare istället men hellre det än desillusionerad, nedgången och olycklig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 19:48   #34
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Kärar du ner dig så beror det ju på dig själv och att du fortfarande har beta-tendenserar kvar i din personlighet som hämmar dig i livet.

Och har du skitnödiga vänner som skulle döma dig och säga upp bekantskapen för någon skön och rolig grej du gjorde under fyllan så borde du radera deras nummer och ur ditt liv i alla fall och hänga med sådana som mig istället.




Har du någonsin sett någon playboy som ser olycklig ut? Ser Dan Bilzerian ut att vara deprimerad och som att han tröttnat på det liv han lever?

Nej, så du vill naturligtvis försöka emulera det livet så gott du kan. Män har i större delen av människans historia levt för att erövra och dominera andra män, ta deras kvinnor och impregnera dem och bygga imperium. Då är det klart att du inte är skapad för ett stillsamt liv med EN ENDA kvinna, som du tröttnat på att dunka på för länge sen och spendera varje fredag med att kolla på Lets Dance med chipspåsar och se hon gå upp 5 kilo för varje kilo som du lägger på dig.

Lägg ner allt det där och lev efter vad dina instinkter säger till dig att göra istället och det är inte ett lugnt stillsamt svensson-liv.

Ska för övrigt ta en krökrunda runt Europa i september. Har du bara gjort slut med bruden så kan du få haka på.
Hehe vem skulle inte byta liv med honom. Grejen är den Bruno att det kommer en dag doktorn säger att nuvfestas det inte längre eller du vaknar upp svettig och svullen och inser attt du festat bort en stor del av ditt liv och jagat brudar med samma intensitet en 10 årig tjockis proppar i sig choklad på en rundtur i godisfabriken. Jag säger inte du har fel men jag vill inte se den dagen
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 19:57   #35
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Gjorde jag. Kul leksak men inte nåt jag brinner för. Började fiska men nej
Testst lite olika sporter , fastnade för pistolskytte men det ger inte nån identitet jämfört med tränandet.
Är väl bara fortsätta testa saker tills nått sätter sig.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:06   #36
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Börja med något som är förbannat svårt! Utmaning och frustration kan ge både mening och KASAM. Jag började med Brasiliansk Jiu Jitsu för ca 9 månader sedan (vid 51 års ålder). Oerhört svårt, frustrerande och galet roligt!
Hoppas du blir mer tillfreds - vad du än tar dig för.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:13   #37
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Börja med något som är förbannat svårt! Utmaning och frustration kan ge både mening och KASAM. Jag började med Brasiliansk Jiu Jitsu för ca 9 månader sedan (vid 51 års ålder). Oerhört svårt, frustrerande och galet roligt!
Hoppas du blir mer tillfreds - vad du än tar dig för.
+1

Själv började jag med fågelskådning. Svårt, utmanade och roligt. Mycket natur, resor, möten, upplevelser och en konstant utmaning. Och fåglar är ju helt fantastiska varelser.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:16   #38
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
+1

Själv började jag med fågelskådning. Svårt, utmanade och roligt. Mycket natur, resor, möten, upplevelser och en konstant utmaning. Och fåglar är ju helt fantastiska varelser.
Där ser ni.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:30   #39
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Identitet..? Känns som något modernt vänsterflum.

Varför ska du ha en identitet? Man går till arbetet och stämplar i klockan, sen går man hem och tar en bärs eller två och kollar på rapport och beklagar sig till frugan om dagens ungdomar, invandring och genuspedagogik. På helgen kanske du snickrar en altan, pratar med grannen om ni klipper gräset samtidigt (om han inte är vänsterpartist eller liknande) osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:33   #40
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Där ser ni.
Sothönor är intressanta. De är så jäkla sura och är på allt och alla. Häromdagen såg jag en sothöna som bokstavligen stod och stampade på en stackars snatterand. En helt galen fight. Snatteranden flög iväg med ljudliga kvackanden. Sothönan vann.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:41   #41
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Sothönor är intressanta. De är så jäkla sura och är på allt och alla. Häromdagen såg jag en sothöna som bokstavligen stod och stampade på en stackars snatterand. En helt galen fight. Snatteranden flög iväg med ljudliga kvackanden. Sothönan vann.
Intressant. Är inte så haj på svenska fåglar, men börjar få lite koll; hönsen agerade som lite av en gateway drug. Mina favoriter just nu är koltrastar, för de brukar vara så tama. Rätt vad det är står det en två meter ifrån en och glor på en med näbben full av mask.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:45   #42
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Intressant. Är inte så haj på svenska fåglar, men börjar få lite koll; hönsen agerade som lite av en gateway drug. Mina favoriter just nu är koltrastar, för de brukar vara så tama. Rätt vad det är står det en två meter ifrån en och glor på en med näbben full av mask.
Är det inte dem som skiter överallt?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:49   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Är det inte dem som skiter överallt?
Oj, typ alla fåglar skiter väl överallt? Har inte tänkt på det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 20:52   #44
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Oj, typ alla fåglar skiter väl överallt? Har inte tänkt på det.
Min mormor älskade fåglar men hatade trasten.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 21:00   #45
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Intressant. Är inte så haj på svenska fåglar, men börjar få lite koll; hönsen agerade som lite av en gateway drug. Mina favoriter just nu är koltrastar, för de brukar vara så tama. Rätt vad det är står det en två meter ifrån en och glor på en med näbben full av mask.
Koltrasten är riktigt smart och sjunger fantastiskt. Att den är så vanlig gör dock att folk ofta ignorerar den. Min favorit är Tornseglaren. Den lever sitt liv i luften. Den sover i luften, parar sig i luften och kan flyga i flera år utan att sätta en fot på marken. Sen tror alla att det är en svala, men faktum är att den är mer släkt med kolibris än svalor. Den ser ut som en boomerang när den flyger. Hur coolt är inte det?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)