Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-10, 19:36   #4096
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Tycker nog allt det är ganska hyfsade siffror, hur många ens här på kolo slår det?

Ganska ovidkommande att hans partner råkar vara en av världens bästa lyftare i sin klass.

Och i jämfört med Sarah som jag jämförde med så är han extremt mycket starkare
Enda som var "bra" siffra var väl böjen men den är ju inget att hänga i granen direkt med tanke på att han inte är ren. Och då blir hans andra två lyft rätt patetiska när man tar med det i beräkningen. Med tanke på att de lever för det där samt sina gym samt att han tävlat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 19:42   #4097
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Enda som var "bra" siffra var väl böjen men den är ju inget att hänga i granen direkt med tanke på att han inte är ren. Och då blir hans andra två lyft rätt patetiska när man tar med det i beräkningen. Med tanke på att de lever för det där samt sina gym samt att han tävlat.
Jag tror han tävlar i ett förbund där de böjer med lindor. Därav att böjen står ut. Raw motsvarar det väl en pallplacering på SM kanske så knappast dåligt men ingenting spektakulärt. Att det skulle vara patetiskt är ju bara larvigt dock, och jag tror inte han lever för att ha så hög styrkelyftstotal som möjligt.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 20:17   #4098
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Enda som var "bra" siffra var väl böjen men den är ju inget att hänga i granen direkt med tanke på att han inte är ren. Och då blir hans andra två lyft rätt patetiska när man tar med det i beräkningen. Med tanke på att de lever för det där samt sina gym samt att han tävlat.
Där har vi olika åsikter, och återigen så var det i kontrast till Sarah. Även om Larry Wheels är mycket starkare så är även School boy antagligen förbannat mycket bättre i armbrytning än Sarah.

Mina pengar ligger utan tvivel på School boy.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 21:27   #4099
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Med kreditkortsregeln?

Sen undrar jag varför du får spö av en nybörjare som Rikard? För två års träning måste väl ändå räknas som en nybörjare som knappt blivit varm i kläderna?

Antingen är Rikard ett underbarn eller så är det du som är talanglös. Jag tror på det första, men jag kan ha fel.
Med djup sättning. Något djupare än parallell.

Gällande matchen mot Rikard så la jag mig för att jag tyckte synd om honom. Det är min story och den håller jag mig till.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 21:32   #4100
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...2&postcount=26

Smulter mot knappt 70kg flerfaldig mästare.
Och för att sätta det i ytterligare kontext... jag har ingen aning om vem Leif Ojala är. Har aldrig hört talas om honom. Jag är villig att påstå att han skulle vara komiskt utklassad av en brytare som Mindaugas.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 21:38   #4101
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Alltså gällande snubben som körde mot Sarah. Anledningen till att han spöade Sarah är inte för att han tar 180 kg i bänk. Anledningen att han spöade Sarah är för att han såg ut att ha en rejäl handled och underarm som Sarah inte kunde göra ett skit med. Den underarmen har han inte fått pga hans bänk. Den har han fått via något annat, antingen något annat han tränar eller via jobb eller genetik. Jag lovar att en stor andel av alla män som ”bara” bänkar 180 kan Sarah vinna över på ett armbrytarbord.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 22:53   #4102
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Alltså gällande snubben som körde mot Sarah. Anledningen till att han spöade Sarah är inte för att han tar 180 kg i bänk. Anledningen att han spöade Sarah är för att han såg ut att ha en rejäl handled och underarm som Sarah inte kunde göra ett skit med. Den underarmen har han inte fått pga hans bänk. Den har han fått via något annat, antingen något annat han tränar eller via jobb eller genetik. Jag lovar att en stor andel av alla män som ”bara” bänkar 180 kan Sarah vinna över på ett armbrytarbord.
Ah. Mig skulle hon krossat i sömnen efter 2 flaskor rödtjut.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 01:13   #4103
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43


Menar ni att i detta klipp att Alex medvetet sätter sig i en dålig position och inte riktigt försöker mot Larry? Och då menar jag dom första matcherna inte när dom tränar/testar skit i slutet

Stora snubben efter Alex verkar dock rätt duktig och sjukt stor.

Senast redigerad av mottat den 2020-08-11 klockan 01:15.
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 06:47   #4104
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Gay sport.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 08:20   #4105
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg


Menar ni att i detta klipp att Alex medvetet sätter sig i en dålig position och inte riktigt försöker mot Larry? Och då menar jag dom första matcherna inte när dom tränar/testar skit i slutet

Stora snubben efter Alex verkar dock rätt duktig och sjukt stor.
Detta är bryt som vi brukar kalla för ”bryt på sidoborden”. Egentligen ska man inte läsa in något som sker på sidoborden. Men nu när vi ändå gör det så måste vi tänka på omständigheterna samt hur de bryter.

Detta är alltså under LA fit expo. Alex har tävlat antingen precis innan eller dagen innan. Testa att tävlingsbryta med era kompisar i någon timme och se sen hur mycket kraft ni har kvar timmarna efter, eller ännu värre, dagen efter när man utöver träningsvärk kanske också har lite småinflammerade muskelfästen och leder. Jag vet inte om Larry tävlade innan, men jag antar att han inte gjorde det eftersom då hade vi garanterat få se det. Så Alex bryter med nedsatt förmåga, exakt hur nedsatt är svårt att veta.

I första starten i klippet låter Alex Larry initiera innan han själv gör det. Larry går in lite handledsböj och Alex som försöker toprolla vill alltså vika bak Larrys handled men lyckas inte. Larry pinnar Alex. Pinnen var legitim men fördelen Larry fick från start hade han inte fått i en riktig tävlingsstart. Alex är en good guy och vill inte ***** sig och panga genom Larry direkt från start när de bryter för skojs skull på ett sidobord. På ett tävlingsbord hade det varit skillnad. Andra starten är typ likadan, fast nu lyckas faktiskt Alex räta ut Larrys handled. Dock så glider Alex för långt bak på armbågskudden och ”domaren” ser det och dömer foul och direkt vinst till Larry. Alex släpper trycket och låter Larry pinna honom. Senare i klippet när Larry själv har fått bryta lite mer, så blir han plötsligt chanslös trots att Alex fortfarande låter honom starta. Alex håller alltså Larry, han försöker inte pinna honom. Eftersom Alex tävlade innan så är deras brytning i slutet mer representativ för hur de skulle prestera fresh mot fresh.

När jag såg detta så tänkte jag. Jaha, Larry var inte så stark som jag trodde. Jag kan med största sannolikhet ta honom, iaf i dagsläget.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 08:24   #4106
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ah. Mig skulle hon krossat i sömnen efter 2 flaskor rödtjut.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Nej det hade hon inte. Börja bryt arm!
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 09:05   #4107
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Och för att sätta det i ytterligare kontext... jag har ingen aning om vem Leif Ojala är. Har aldrig hört talas om honom. Jag är villig att påstå att han skulle vara komiskt utklassad av en brytare som Mindaugas.
Jag har ingen aning heller, men han vinner iaf över honom på mer eller mindre ren styrka.
Någonstans går ju gränsen vad man kan stå emot.

Hur skulle det förresten vara att bryta mot tex Andrew the Gigant? Har inte sett några riktiga jättar på toppen.


Ang utmattning så bröt jag och min otränade brorson lite på skoj en kväll tills vi var hyffsat trötta.
Han fick efter det problem med underarmarna i nästan ett halvår. De började sticka och domna av så fort han ansträngde sig.
Så viss eftertanke bör nog ges innan man bryter istad.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 23:11   #4108
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Galet stark för att inte ha "tränat".

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-08-11 klockan 23:16.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 09:38   #4109
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
En snubbe som aldrig har tränat!? Enligt kolos logik ska ju detta vara omöjligt!
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 10:05   #4110
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Snubben är ju grövre än 99% av alla som påstår sig träna också. Sjuka gener eller falsk marknadsföring?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)