Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-11-20, 05:11   #16
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Vilken skulle du rekommendera en som redan kört den första varianten ett antal gånger?
Du måste ju testa den andra varianten för att jämföra. Jag kan inte säga vilken som är bäst.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 13:26   #17
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Du måste ju testa den andra varianten för att jämföra. Jag kan inte säga vilken som är bäst.
Givetvis. Tänkte bara om du rekommenderade någon före den andra. Blir nog att köra första varianten någon vecka för att sedan gå över på den nya.
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 17:04   #18
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Jag har kört 20g vassleprotein+30g kaseinprotein 4 gånger om dagen +mineralsalt, vitaminer/mineraler, omega3, kreatin yadayadayada... med utmärkta resultat. Faktiskt bättre än Olas "första" VLCD. Tyckte hungern blev bättre på detta vis och man slapp skaka shakes hela tiden .
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 19:54   #19
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Jag har kört 20g vassleprotein+30g kaseinprotein 4 gånger om dagen +mineralsalt, vitaminer/mineraler, omega3, kreatin yadayadayada... med utmärkta resultat. Faktiskt bättre än Olas "första" VLCD. Tyckte hungern blev bättre på detta vis och man slapp skaka shakes hela tiden .
Det var så jag gjorde fast eaa + kasein enligt "första" dieten på morgonen och resterande 3 shakes 20 gram vassle + 20 gram kasein. Uplevde precis samma fördelar som du
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 10:08   #20
Alex1891
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 34
Ni som har testat, Hur länge har ni kört på detta upplägg? Disciplinen måste ju vara på topp för att klara av detta 7 dagar i sträck.
Alex1891 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 15:03   #21
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Hur stor skillnad/hur viktigt skulle ni säga att HMB är på en sådan här diet?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 19:56   #22
ATJL
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 714
Funderar på att lägga in ungefär den här varianten två dagar/vecka som en slags "upphottad" version av 5:2 dieten. Blir isf enklast möjliga med 20g vassle/20g kasein drinkar.

Vad tycks om det?
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 03:12   #23
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Hur stor skillnad/hur viktigt skulle ni säga att HMB är på en sådan här diet?
Svårt att säga. Hård diet och nytt träningsprogram/ökad volym är tillfällen då HMB kanske gör nytta. Däremot så är effekten av leucin nästan den samma (troligtvis), så tillsammans med EAA+högprotein så kanske det inte gör någon skillnad.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 03:15   #24
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av ATJL Visa inlägg
Funderar på att lägga in ungefär den här varianten två dagar/vecka som en slags "upphottad" version av 5:2 dieten. Blir isf enklast möjliga med 20g vassle/20g kasein drinkar.

Vad tycks om det?
Jag har själv kört ungefär en 4:3 diet med detta upplägg. Funkar inte jättebra för mig eftersom jag har väldigt lätt att äta igen underskottet.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 21:59   #25
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Svårt att säga. Hård diet och nytt träningsprogram/ökad volym är tillfällen då HMB kanske gör nytta. Däremot så är effekten av leucin nästan den samma (troligtvis), så tillsammans med EAA+högprotein så kanske det inte gör någon skillnad.
Okej, klickat hem HMB nu iaf för att testa under denna VLCD svängen. Kan man läsa hur du tränade under den perioden? Vet att du körde helkropp var tredje dag men tänkte lite mer ingående?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 02:39   #26
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Vet att du körde helkropp var tredje dag men tänkte lite mer ingående?
Ungefär enligt nedan. Kan tänka mig att jag då och då körde bencurl samt en extra triceps- och ryggövning också.

Helkroppspass
2-3 set Knäböj
1 Myo-set Benspark
1 Myo-set Vadpress
1 Myo-set Dips
1 Myo-set Axelpress
1 Myo-set Chins
1 Myo-set Bicepscurl
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 07:01   #27
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1891 Visa inlägg
Ni som har testat, Hur länge har ni kört på detta upplägg? Disciplinen måste ju vara på topp för att klara av detta 7 dagar i sträck.
Inte alls. Du behöver snarare ha dålig disciplin för att inte klara VLCD i så lite som 7 dagar. Du har ju bestämt dig, då finns det inga alternativ. Man tänker inte på det tillslut, det bara rullar på. Det är som att bestämma vad som helst. Har du ett möte att gå på imorgon klockan 9 så är det väl självklart att du går på det? Lika självklart är det att dricka EAA klockan 7 och kasein klockan 8 om du bestämt dig liksom.

Det är först när du är lite halvbestämd och funderar varje dag på ifall du inte ska börja äta istället som du kommer att börja äta och avbryta dieten.

Bestäm dig, ha dina refeeds och var målmedveten och tänk på att det är självvalt.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 10:01   #28
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Ungefär enligt nedan. Kan tänka mig att jag då och då körde bencurl samt en extra triceps- och ryggövning också.

Helkroppspass
2-3 set Knäböj
1 Myo-set Benspark
1 Myo-set Vadpress
1 Myo-set Dips
1 Myo-set Axelpress
1 Myo-set Chins
1 Myo-set Bicepscurl
Helt annorlunda emot hur jag kört de andra gångerna jag kört VLCD. Blir nog att testa det också, mest kört de tre stora under dessa perioder. Någon anledning till att du inte körde bänk och mark?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 10:25   #29
krubkungen
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 609
Finns det någon universal kroppsfett nivå man bör ligga på för att prova VLCD? I det högre spannet?
Tex mig själv, ligger på 10% BF, kan jag dra nytta av VLCD för att droppa ner till 8%, eller lämpar det sig bättre i mitt fall att forsätta med klassisk approach?


Sent from my iPhone using Tapatalk
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 12:02   #30
REDaction
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen Visa inlägg
Finns det någon universal kroppsfett nivå man bör ligga på för att prova VLCD? I det högre spannet?
Tex mig själv, ligger på 10% BF, kan jag dra nytta av VLCD för att droppa ner till 8%, eller lämpar det sig bättre i mitt fall att forsätta med klassisk approach?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag skulle nog säga att du har större nytta av det åtminstone om du ligger på högre bf än 10 %. Vore jag du skulle jag som mest kickstarta en deff med 2-3 dagar vlcd.
REDaction är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)