Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-27, 10:02   #4261
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Nytt mobilköp stundar snart... är "bråket" mellan Huawei och Google (banned i Google store?) nått att bekymra sig över?
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-28, 09:27   #4262
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Följdfråga: någon som har Huawei Mate 20 Pro? Något ni inte är nöjda med?
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-28, 09:34   #4263
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Jag har storebror, Mate 20 X, och nej, den är alldeles utmärkt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-28, 10:40   #4264
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har storebror, Mate 20 X, och nej, den är alldeles utmärkt.
Den verkar gedigen. Hoppas på nån BF-rea, men annars kör jag nog på den ändå.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-04, 08:24   #4265
peliqan
Registered User
 
peliqans avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 255
Ute efter en ny mobil. Väldigt dåligt insatt i marknaden men letar efter en så snabb som möjligt, bra kamera och helst inte större skärm än typ 6,1". Tittat lite på Huawei P30 och Samsung Galaxy s10 eller A50 för är mest inne på Android men hur står sig tex Iphone 8 mot dessa?
peliqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-04, 08:45   #4266
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av peliqan Visa inlägg
Ute efter en ny mobil. Väldigt dåligt insatt i marknaden men letar efter en så snabb som möjligt, bra kamera och helst inte större skärm än typ 6,1". Tittat lite på Huawei P30 och Samsung Galaxy s10 eller A50 för är mest inne på Android men hur står sig tex Iphone 8 mot dessa?
IPhone åldras ju med dignitet när det gäller användarupplevelse men gällande rå prestanda är allt bättre med p30 och s10

Men kommer du ifrån iPhone hade jag köpt en xiaomi note 10 eller mi9t pro.

Dom härmar iPhones ios rätt mycket så då kommer du känna dig mer hemma ifall du ska byta från ios till Android

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 07:17   #4267
peliqan
Registered User
 
peliqans avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 255
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
IPhone åldras ju med dignitet när det gäller användarupplevelse men gällande rå prestanda är allt bättre med p30 och s10

Men kommer du ifrån iPhone hade jag köpt en xiaomi note 10 eller mi9t pro.

Dom härmar iPhones ios rätt mycket så då kommer du känna dig mer hemma ifall du ska byta från ios till Android

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Har haft Android så vill gärna fortsätta med det! Är mest inne på Oneplus 7 just nu, känns som den har fått väldigt positiva recensioner.
peliqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 08:13   #4268
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av peliqan Visa inlägg
Har haft Android så vill gärna fortsätta med det! Är mest inne på Oneplus 7 just nu, känns som den har fått väldigt positiva recensioner.
Har en sån och den är inte i närheten av min förra iPhone. Buggig/instabil, auto-brightness är muppig, sämre skärm, gestures funkar sämre, finns inga bra skärmtangentbord, byggkvaliteten är inte den samma, prestandan är mycket sämre.

Det positiva är 90Hz skärm, priset och en kamera som fungerar över förväntan. Batteritiden och att den laddar snabbt är också trevligt.

Jag hade dock föreslagit iPhone X/Xs.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 08:47   #4269
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av peliqan Visa inlägg
Har haft Android så vill gärna fortsätta med det! Är mest inne på Oneplus 7 just nu, känns som den har fått väldigt positiva recensioner.
Det är en väldigt bra budgetmobil men det är inte kungen av budgetmobiler längre, det är k20 PRO.

Men ska du upp i samma prisklass som Iphone så hade jag köpt en premiumtelefon från Huawei eller Samsung. Nästa generations modeller kommer ha 90 till 120hz så jag hade väntat på nästa lineup
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 09:59   #4270
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Har en sån och den är inte i närheten av min förra iPhone. Buggig/instabil, auto-brightness är muppig, sämre skärm, gestures funkar sämre, finns inga bra skärmtangentbord, byggkvaliteten är inte den samma, prestandan är mycket sämre.

Det positiva är 90Hz skärm, priset och en kamera som fungerar över förväntan. Batteritiden och att den laddar snabbt är också trevligt.

Jag hade dock föreslagit iPhone X/Xs.
SwiftKey

Min OnePlus 5T har fungerat utmärkt länge. Mindre problem än en iPhone. Kommer nog gå på OnePlus igen såvida deras priser inte fortsätter stiga.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 10:33   #4271
peliqan
Registered User
 
peliqans avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 255
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Det är en väldigt bra budgetmobil men det är inte kungen av budgetmobiler längre, det är k20 PRO.

Men ska du upp i samma prisklass som Iphone så hade jag köpt en premiumtelefon från Huawei eller Samsung. Nästa generations modeller kommer ha 90 till 120hz så jag hade väntat på nästa lineup
Redmi k20 pro? Finns den i Sverige?

Med premiuimtelefon, vilka modeller tänker du på då?
peliqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 10:49   #4272
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Känns väldigt dumdristigt att köpa en Huawei. Rätt som det är så blir det vajsing med google och inga fler uppdateringar och vips så ingen mer mobilbank, swish, bankid, kollektivtrafik etc.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 11:26   #4273
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av peliqan Visa inlägg
Redmi k20 pro? Finns den i Sverige?

Med premiuimtelefon, vilka modeller tänker du på då?
Huawei p30 pro eller note

Samsung s10 eller note.


Finns den säkert men du kan få den på alieepress för typ 2800kr
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 11:27   #4274
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Själv kör man på en gammal Sony Ericsson Walkman Flip-Phone fram tills/inväntandes på Galaxy S11+(?). Första stora hoppet på länge rent specsmässigt. 108MP kamera vs 16MP(?), LPDDR5 vs LPDDR4x(?), 5G(W/e) vs 4G, 20:9 vs 19:9, Hög(bra) refreshrate på skärmen vs 60hz(OnePlus skärmen som Samsung tillverkar suger, Samsung valde att vänta med hög-refresh-rate tills de var redo med mobilskärms-techen till sina egna lurar, vilket är 2020). Bättre OLED-skärm än iphone, lol.(Just nu sitter det väl samma Samsung-tillverkade OLED i iphone som Samsung, lite självutplånande utav dem som märke sisådär).

Funderade först på Note 10 Plus men det var nog den största besvikelsen någonsin. 100% identisk med S10+. Pennan är väl cool för den som inte vet att det finns en timer-inställning på kameran, men jag kan varken rita eller skriva bokstäver som andra kolbaserade varelser känner igen(för att inte tala om AI). S11 blir det.

Min S6 edge+ sprack direkt första gången jag tappade den utomhus på en grusväg, så det blir Telenor 12-mån-låsa-in-kunden-via-byte-varje-år-scamen-aka-leasing tillsammans med deras 120 kr/mån lämna in mobilen i valfritt skick-försäkring.

Fick även inbränningar utav tangentbordet på skärmen med min S6 Edge+ väldigt fort. Kostar 2500kr(?) för att byta in en mobil var 12:e månad med inbränningar hos Telenor utan försäkring.

Är man student/55+ är det ju Comviq som gäller. Är man student med mobilt bredband eller har mobilt bredband så är det ju Tele2 som gäller(Tele2>Telenor som standard-vuxen) Jag har Fiber från Telenor så får 1st uppgradering(50kr?) utav mobil-datamängden som "kombo-kund". Samt om stadsnätet lägger ned/får avbrott så skall Telenor då tydligen kompensera genom att slå på obegränsat för mobiltelefonen. Köper man telefon kontant kan man ju lika gärna köra på budget abonnemangen beroende på operatörsnäts teckningen där man bor? Hallon/Vimla/Osv.

Just jah, Telenor 12-mån-mobil-leasing är bara knappt "värt det" som Android-användare. Iphone har ju faktiskt ett någorlunda andrahandsvärde om jag minns korrekt iaf, så där lär man "tjäna" ännu mindre på utbyte till nya modellen varje år där Telenor kränger ens gamla modell vidare istället för att helt enkelt göra det själv istället.
Hade jag haft Iphone hade jag istället bytt mellan Telenor/Tele2 varje år om jag alltid velat ha nyaste modellen(bindningstids fria operatörer?) & sålt den gamla mobilen själv. idk idk.


Sorry för spam av mobilinköpstankar, prokrastinerar att flyta.

EDIT@Är i vanliga fall stort fan utav prisvärda Huawei telefoner(Xiaomi är väl mer prisvärda men sämre kamera för foton jämförelsevis?), men det är videoinspelningen som är det viktigaste för mig denna gång för mobilinköp. Kirinkretsarna är inte lika bra för det jämfört med Exynoss(Tror dock Snapdragon också duger nu för tiden).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2019-12-05 klockan 11:36.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 11:29   #4275
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Känns väldigt dumdristigt att köpa en Huawei. Rätt som det är så blir det vajsing med google och inga fler uppdateringar och vips så ingen mer mobilbank, swish, bankid, kollektivtrafik etc.
Det gäller kommande modeller ifall det blir aktuellt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)