Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-05, 16:59   #4141
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Ställde frågan i androidtråden istället för mobiltråden, så frågar här också (fick ett bra tips av Agazza).

Bästa androida budgetmobilen för närvarande (2500-3000kr-ish) med hyffsat stor skärm (5,5-6 tum) och bra med batteri?
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 22:35   #4142
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Hade lite tid att doda haromdan, gick in pa en elektronikaffar och tittade pa Apple XR och XS

Besvikelse, gav mig tegelsten kansla pa sina 7.7mm

Min Oneplus 5 ar 7.3mm vilket ar pa gransen, Oneplus 6T ligger pa 8.2mm
Om Oneplus 7 ligger over 7.5mm hoppar jag formodligen over
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 21:35   #4143
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Har idag en Samsung Galaxy note 4:a (dvs. gammal lur från 2014). Tycker dock den gör sitt jobb helt ok även om den är lite seg ibland.

Dock såg jag att jag betalar 199SEK/mån och är väl ingen storanvändare av data (mest wifi) ringer inte så mycket telefonsamtal heller.

Det känns som att det är lite dyrt det jag har idag givet hur mycket jag faktiskt nyttjar abonnemanget. Någon som har tips på billigare abonnemang, alternativt något för max 399SEK/mån där man kan få en ny bra lur och vettigt abonnemang?
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 14:05   #4144
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Dock såg jag att jag betalar 199SEK/mån och är väl ingen storanvändare av data (mest wifi) ringer inte så mycket telefonsamtal heller.

Det känns som att det är lite dyrt det jag har idag givet hur mycket jag faktiskt nyttjar abonnemanget. Någon som har tips på billigare abonnemang, alternativt något för max 399SEK/mån där man kan få en ny bra lur och vettigt abonnemang?
Har du studentkontakter så har både Vimla (Telenor) och Hallon (3) fria samtal/sms och 6 GB surf för 100 kr i månaden. Vimla har dessutom ett rekryteringssystem så att man får 10 kr rabatt (varje månad) om man går genom en värvningslänk och sedan 10 kr rabatt för varje person man själv värvar. Betalar själv 80 kr i månaden.

Var lite inne på att köra kontantkort ett tag och ladda med surf men verkar som att samtliga gått ner till 30 dagars giltighet för minimum 99 kr och då är det billigare med abonnemang.

Notera att Vimla har något som heter 2.0 vilket fått en hel del kritik:

https://www.mobil.se/nyheter/problem...eratoren-vimla

Ligger själv på 1.0 och har sluppit alla barnsjukdomar. Min kritik handlar mest om att man upprepade gånger ändrat abonnemangsformen. Idag har t.ex. alla abonnemang fria samtal/sms och sparad surf försvinner efter ett år. Det är dessutom så att du måste köra slut på månadssurfen för att börja ta av din gamla pott vilket jag tycker är fult.

Vet dock inte om det är billigare eller dyrare än att köpa ett komplett abonnemang med mobil. Min kostade 2000 kr och med en livslängd på 2 år så landar min totala månadskostnad på 164 kr i månaden.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 22:35   #4145
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ställde frågan i androidtråden istället för mobiltråden, så frågar här också (fick ett bra tips av Agazza).

Bästa androida budgetmobilen för närvarande (2500-3000kr-ish) med hyffsat stor skärm (5,5-6 tum) och bra med batteri?
Pocophone f1 är sjukt prisvärd. Går att få under 3000:- från tex aliexpress tullfritt
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 23:01   #4146
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Jag har nu spenderat en dag med min s10a.

Kort summering; episk skärm, bra kamera med många funktioner. Inte mycket mer. Jag älskade min s8a när den va ny, den här är typ s8 på steroider.

Har man en s9a eller fräsch s8 skulle jag lägga skillnaden på något roligare iaf.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 11:47   #4147
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Pocophone f1 är sjukt prisvärd. Går att få under 3000:- från tex aliexpress tullfritt
Vilka basband är upplåsta på dom man importerar?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 13:55   #4148
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ställde frågan i androidtråden istället för mobiltråden, så frågar här också (fick ett bra tips av Agazza).

Bästa androida budgetmobilen för närvarande (2500-3000kr-ish) med hyffsat stor skärm (5,5-6 tum) och bra med batteri?
Jag skulle kolla på någon av Xiaomis modeller.
Har inte provat någon telefon men har lite andra produkter från dem och kan inte säga annat än positiva saker.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 08:37   #4149
sailaways
Registered User
 
sailawayss avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 150
jag har en Xiaomi Redmi 5 Plus. Kan säga att den aldrig laggar!

Men skärmen är inte i klass med iphone.

Batteriet är nog ganska kraftfullt, men å andra sidan använder jag inte mobil så ofta.

Senast redigerad av sailaways den 2019-04-10 klockan 08:38.
sailaways är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 18:53   #4150
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Jag har en Redmi Note 5, 4GB modellen.

Har haft iPhone, 4, 5s, 6plus, 7 och någon Sony, Samsung S3, S4 tror jag det var, måste säga att sett till priset är Xiaomi tveklöst den bästa mobilen jag har haft.

Min sambo hade nyligen fått hem sin iPhone 8, men ville ha min istället när hon såg den, min dotter vill ha en med, perfekt som första telefon =) Hon får min sen för jag kommer nog köpa en Mi 9.

Men iallfall, riktigt imponerad av den, gav dryga 1700 inkl frakt från aliexpress, batteriet är helt suveränt 4000 mah, skärmen är riktigt bra, den är rapp och absolut laggfri, gillar helt klart miui, ganska kladdfritt och enkla menyer.

En grej jag inte gillade från början men som jag ändå löst var volymen, så låg, och ffa om man kopplar in den i bilen, men ändrar man region till indien så lyfts någon volymspärr och det blir enorm skillnad.

Fingeratrycksavläsaren sitter klockrent placerad och är riktigt snabb, kan helt ärligt talat inte påtala speciellt mycket negativt med telefonen, har ändå haft den sen i mitten av december så nu borde man hittat något negativt då man lever med den ständigt.

Men kan inget annat än att ge en stor köprek.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 07:04   #4151
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Pocophone f1 är sjukt prisvärd. Går att få under 3000:- från tex aliexpress tullfritt
Hur får du någonting tullfritt från Aliexpress? Spelar ingen roll vad jag beställer alltid en avgift på typ 5kr sen tullens minimum på ca 75kr om jag minns rätt.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 07:25   #4152
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Hur får du någonting tullfritt från Aliexpress? Spelar ingen roll vad jag beställer alltid en avgift på typ 5kr sen tullens minimum på ca 75kr om jag minns rätt.
Går att hitta säljare som skäppar från EU land. Iaf när det gäller vissa grejer.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 12:11   #4153
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Fick min 256gb Huawei P30 Pro idag, gillar verkligen inte Emui överhuvudtaget, tro hur lång tid det tar innan LineAge är tillgängligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 12:36   #4154
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Funderar på att köpa nytt snart eller efter sommaren. Har en Huawei P10 nu. Nöjd men lite minne (64gb).

Prio i ungefär denna ordning:
1. Kamera för video
2. Kamera
3. Batteri
4. Internt minne Minst 128 gb

Kollat på Xiaomi Mi 9 som verkar rätt bra. Huawei P30 pro och inte pro samt Pixel 3/xl verkar okej också.

Xiaomi typ halva priset men lite sämre batteri men ja...

Tankar?
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 14:14   #4155
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Funderar på att köpa nytt snart eller efter sommaren. Har en Huawei P10 nu. Nöjd men lite minne (64gb).

Prio i ungefär denna ordning:
1. Kamera för video
2. Kamera
3. Batteri
4. Internt minne Minst 128 gb

Kollat på Xiaomi Mi 9 som verkar rätt bra. Huawei P30 pro och inte pro samt Pixel 3/xl verkar okej också.

Xiaomi typ halva priset men lite sämre batteri men ja...

Tankar?
Xiomi Mi 9 har kasst inspelningsljud i filmer, kolla youtubejämförelse med p30 Pro.

Men p30 pro verkar ha någon jävla soft touch skönhetsläge på allt, har inte hittat hur man stänger av det men allt är så mjukt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)