Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-14, 09:10   #10411
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Nää är 179cm och har en midja på 99 cm hehe.

Damn... kan du inte skriva att du kört ngn kur även om det inte skulle vara sant så att jag mår lite bättre? haha
Sant, då känns det som att du behöver förbättra kroppsammansättningen lite till. Men lösningen är kanske inte att gå ner mer - utan att recompa.

Tyvärr, aldrig ens sett en steroid. Men jag kan ge dig hopp att om du tränat intensivt och smart i 12 år och följt en konsekvent kost med smarta principer så får du exakt de resultat du jobbat för! #truthbetold
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 09:12   #10412
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av DURN Visa inlägg
Se det som en refeed. Jag har vänt och gått på kaloriplus sedan 1 vecka. Äter minst sagt rejält mycket mer men märks inte i spegeln (vad jag kan se) utan bara på vågen som visar 1 kg mer nu. Ska sikta på clean bulk eller nåt i den stilen med viktuppgång på ca 0,5 kg i veckan. Om jag blir fet tänkte jag vända igen för att slippa lång deff igen.
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Var i Spanien en vecka i slutet av min deff och släppte allt där, såg det som en vecka för att ladda batteriet inför deffens slutspurt. Vägde 81 när jag åkte och drygt 86 när jag kom tillbaka, men gick ner till 81 igen inom ett par dagar så bli inte rädd om du lagt på dig, är bara vatten från allt salt man får i sig via restaurangmat.
Ja, lite så jag ser det, nu efter 4 dagar börjar jag längta tillbaka till mitt strukturerade liv, periodisk fasta och träning samt jobb.

Jag börjar nu i alla fall känna mig lite mer måttlig med maten, dom första dagarna var jag nästan bottenlös, så antar att kroppen var lite sugen på energi och att fylla på alla möjliga depåer.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 09:34   #10413
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Vad äter ni för att nå upp i 3g/KV protein? Undviker helst pulver

Senast redigerad av smerk den 2017-08-14 klockan 09:36.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 09:39   #10414
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad äter ni för att nå upp i 3g/KV protein? Undviker helst pulver
Vill du prompt undvika pulver är det ju bara att äta något annat med mycket protein. Kvarg, kyckling etc. Frågan är ju dock varför. Blir ju väldigt mycket dyrare på sikt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 09:45   #10415
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Vill du prompt undvika pulver är det ju bara att äta något annat med mycket protein. Kvarg, kyckling etc. Frågan är ju dock varför. Blir ju väldigt mycket dyrare på sikt.
Blir vattnig om jag inte håller mig till vanlig mat, där främst allt vatten sätter sig i ansiktet
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 10:20   #10416
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad äter ni för att nå upp i 3g/KV protein? Undviker helst pulver
Finns det några säkra belägg för att man tjänar på att gå över 1,6g/KV?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 13:19   #10417
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Finns det några säkra belägg för att man tjänar på att gå över 1,6g/KV?
Styrkelabbet skriver ju om en studie där 3.4g/kg gav klart bättre resultat än 2.3g/kg. Den är ca 1.5 år gammal.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 14:24   #10418
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Styrkelabbet skriver ju om en studie där 3.4g/kg gav klart bättre resultat än 2.3g/kg. Den är ca 1.5 år gammal.
Alla studier jag hittat som säger att man tjänar på att få i sig såna mängder protein har varit sponsrade av företag som tillverkar och säljer proteinpulver och metodiken är tveksam. Har såklart inte läst alla studier som finns men tror att man kan ta den mest extrema proteinhetsen med en nypa salt :P Tror även att de sa ngt om det i avsnitt 89 av tyngre träningssnack
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 14:53   #10419
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Alla studier jag hittat som säger att man tjänar på att få i sig såna mängder protein har varit sponsrade av företag som tillverkar och säljer proteinpulver och metodiken är tveksam. Har såklart inte läst alla studier som finns men tror att man kan ta den mest extrema proteinhetsen med en nypa salt :P Tror även att de sa ngt om det i avsnitt 89 av tyngre träningssnack
Hur ser du vilket företag som sponsrat den Styrkelabbet sammanfattar? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...rticle_100.pdf

(Sagt för att jag vill veta, inte för att jag misstror dig )
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 15:09   #10420
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hur ser du vilket företag som sponsrat den Styrkelabbet sammanfattar? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...rticle_100.pdf

(Sagt för att jag vill veta, inte för att jag misstror dig )
Där är det väl snarare metodiken som brister, 73 deltagare på 8 veckor är inte särskilt övertygande när det är en enskild studie som avviker från forskningsläget. Fram tills dess har allt pekat på att över 2g är onödigt (äldre från styrkelabbet: http://www.styrkelabbet.se/protein-per-dag/ ). Man bör akta sig för att följa enskilda studiers råd, avvikelser kan förekomma, och att 4g protein ger ökat resultat på 8 veckor säger ingenting om långsiktiga resultat jämfört med exempelvis en mer kolhydratsfokuserad kost
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 15:32   #10421
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bör väl också tilläggas att om man inte optimerar alla omständigheter kring sin träning (sömn, återhämtning, alkoholkonsumption, övrig kost, träningsupplägg osv) så är man kanske inte på den nivå av dedikation till träning som kräver så högt proteinintag, om det nu skulle stämma. Det blir ju mest bara aktuellt för seriösa bodybuilders, strongmen och liknande (vilket frågeställaren iofs kanske är, men då äter man redan så mycket att det inte borde vara något problem att få i sig den mängden).

Senast redigerad av blåvitt den 2017-08-14 klockan 15:35.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 16:37   #10422
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Jag har provat själv en massa gånger och jag har helt klart bättre återhämtning av typ 180g protein än vid ca 130g, då jag istället ökat kolhydraterna (Vikt 79kg), vid viktuppgång. Sen är frågan om typ 220g skulle vara ännu bättre. Har provat det senaste dagarna och det är väldigt tillfredsställande men dyrt är nackdelen. Känns som att det rimligen borde vara bra, då jag ligger på 300kcal minus nu, för att fortsätta främja muskeluppbyggnad de sista 2-3 kilona jag ska gå ned

Senast redigerad av smerk den 2017-08-14 klockan 16:41.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 17:27   #10423
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har provat själv en massa gånger och jag har helt klart bättre återhämtning av typ 180g protein än vid ca 130g, då jag istället ökat kolhydraterna (Vikt 79kg), vid viktuppgång. Sen är frågan om typ 220g skulle vara ännu bättre. Har provat det senaste dagarna och det är väldigt tillfredsställande men dyrt är nackdelen. Känns som att det rimligen borde vara bra, då jag ligger på 300kcal minus nu, för att fortsätta främja muskeluppbyggnad de sista 2-3 kilona jag ska gå ned
Om det är värt pengarna och ansträngningen att vara säker på att du får i dig optimalt med protein under 2-3kgs viktnedgång så kör hårt. Kan vara skönt att slippa oroa sig för det om inte annat, situationen är ju inte helt klar liksom

Jag tipsar om solrosfrön, billiga och galet rika på protein, strössla en näve över varje mål mat du ska käka (är dock sjukt fettrikt också)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 17:27   #10424
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Förlåt om jag ställer en korkad fråga, men vad innebär det om man deffar?
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 17:34   #10425
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpio76 Visa inlägg
Förlåt om jag ställer en korkad fråga, men vad innebär det om man deffar?
Du menar innebörden? Viktnedgång där man strävar mot att nå ''bra'' form skulle jag säga
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)