Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-01-16, 20:25   #1
Kortnoj
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Alkohol

När man bygger muskler är inte alkohol nåt bra att klunka i sig. Men hur mycket är för mycket? Är det ok om man råkar slänga i sig 3-4 öl på en kväll eller har man förstört en massa träning då? Nåt som kan något om detta?
  Svara med citat
Gammal 2002-01-16, 21:21   #2
HenkeGr
Guest
 
Inlägg: n/a
Talking

Några bira spelar inte någon roll. Inte en fylla då och då heller, inom rimliga gränser givetvis. Se bara till att äta ordentligt, grogga på proteinpulver och mjölk funkar dock inte så bra. ;-D

/Henke
  Svara med citat
Gammal 2002-01-16, 22:20   #3
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Jag tror inte några öl skadar, om man dricker måttligt. Däremot blir man så full så man får sig en bakis, så är det inte bra precis, och dagen efter brukar det bara bli skräpmat. Sedan är det ju viktigt att tänka på att få i sig protein underkvällen också.

Allt beror ju på hur hårt man vill satsa. Sedan som Henrik sa att en fylla då å då skadar ju inte, håller ja med om.

[ 16 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-16, 22:25   #4
Freestyle
Standard Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borås
Inlägg: 81
Post

Men va fan, ska man itne kunna leva oxå....

skulle jag vart elit byggare skulle jag itne supit, nu super jag måttligt alla högtider typ + lite till och va fan ibland har man sån ångest så man trycker upp de mest otroliga vikterna nästa pass
__________________
Bättre trycka upp stången än ligga under den å få ont
Freestyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-16, 22:32   #5
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Jo självklart skall man leva och det gör jag med . Men jag tror inte det e så bra om man super sig full varje helg eller varannan. Själv brukar jag gå ut var 4:e vecka i snitt å då blir jag full. Förr var det varje helg och då gick det inget vidare med träningen.
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 10:29   #6
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Post

Man kan ha kul och gå ut utan sprit. Jag dricker ibland ett glas vin eller två eller tar mig en öl men jag är numera aldrig full. Jag har heller aldrig varit lyckligare och mått bättre i mitt liv så jag klarar mig bra utan. Det finns mycket som är skönare än en redig fylla.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 10:45   #7
Stile
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Man kan ha kul och gå ut utan sprit. Jag dricker ibland ett glas vin eller två eller tar mig en öl men jag är numera aldrig full. Jag har heller aldrig varit lyckligare och mått bättre i mitt liv så jag klarar mig bra utan. Det finns mycket som är skönare än en redig fylla.</STRONG>
Jo fast ibland är det rätt skönt att kunna festa loss ordentligt. Brukar bli typ 2-3 gånger om året men som du säger man kan hänga med polarna ut och dricka light cola, vatten eller bara en öl eller ett glas vin och äta. Det hänger nog mest på en själv om man får kul eller inte.
Enda problemet är dom som inte respekterar att man tar det lungt med alkoholen. Ett jävla tjat från en del personer: "Vad tråkig du är, drick lite nu" osv. Tur att dom är i minoritet bara. Dom bästa polarna vet ju redan och tjatar inte.
  Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 13:03   #8
daja
Mr Bananfjant
 
dajas avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 667
Post

--------------------------------------------
Man kan ha kul och gå ut utan sprit.
--------------------------------------------

Yeah right!!??

Och sveriges flagga är svart och brun!
daja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 13:11   #9
ToXY
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

haha precis & det è ju dumt att chansa!
  Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 13:25   #10
mange_
Registered User
 
mange_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 565
Post

Denna diskussion skulle man kunna dela upp i två grupper, en vuxengrupp och en ungdoms grupp. Förstår er som har fru kanske eller stabilt förhållande som går ut och tar ett glas vin med polarna. Men vi ungdomar som går ut för att fixa nåt och har dåligt självförtroende måste ha sprit för att våga prata med tjejer
mange_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 13:56   #11
Danne
Lardass
 
Dannes avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Piteå
Inlägg: 448
Post

Prova jobba som ordningsvakt några gånger då tappar man verkligen suget för alkohol.. folk blir så djävla dumma i huvet när dom blir fulla.
*Jag kan vara dum i huvet utan alkohol*
Danne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 13:58   #12
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Post

Citat:
Denna diskussion skulle man kunna dela upp i två grupper, en vuxengrupp och en ungdoms grupp. Förstår er som har fru kanske eller stabilt förhållande som går ut och tar ett glas vin med polarna. Men vi ungdomar som går ut för att fixa nåt och har dåligt självförtroende måste ha sprit för att våga prata med tjejer
Ger det inte mer självförtroende med en snygg vältränad kropp?
Ett nyktert intryck funkar dessutom bättre på de flesta tjejer men jag förstår vad du menar. Jag har oxå varit sådan men har väl växt ifrån det hela.

[ 17 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 14:42   #13
muppi
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Danne:
<STRONG>Prova jobba som ordningsvakt några gånger då tappar man verkligen suget för alkohol.. folk blir så djävla dumma i huvet när dom blir fulla.
*Jag kan vara dum i huvet utan alkohol* </STRONG>
HAhaha! Så sant!
Eller så kan man göra som jag och jobba helg på 7-eleven några gånger (*RESPECT*)... samma sak där.
  Svara med citat
Gammal 2002-01-17, 20:40   #14
Kortnoj
Guest
 
Inlägg: n/a
Exclamation

Så slutsatsen är...

1) Det är ok att dra nåra bärs varje helg, inte för många bara. Bli inte bakfull.

2) Det är ok att få sig en fylla då och då. T.ex en gång i månaden.

Vad jag har förstått så märks ingen större skillnad på träningen om man följer dessa två principer.

En sak måste jag lägga till bara. Om man blir så full så att man spyr, då har det gått för långt! (Var ingen som sa det, så jag tänkte bara säga det)
  Svara med citat
Gammal 2002-06-08, 16:08   #15
cjs
One inch at a time
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Lund
Inlägg: 433
Post

Hupp! Nu fortsätter jag på en gammal diskussion här.

Att dra några öl eller nån snaps när man går ut en fredagkväll skadar väl knappast? Testonivån sägs minska lite men det är väl tveksamt hur mycket det påverkar egentligen. Det känns som att det som är så illa med alkohol kombinerat med träning är mer saker som dessa:

* När man är ute en hel kväll blir det inga måltider (läs: protein) utan bara öl/sprit/vin etc. Detta fel kan man fixa hyfsat genom att kanske dra en Protec innan man tar taxin till utestället samt se till att man ätit något under förfesten (om det varit en sådan).

* Man sover för länge dagen efter och får inte i sig protein på fler timmar än vanligt. Men detta kan man ordna genom att ställa väckarklockan, stiga upp och snabbt dra en proteinbomb till frukost och sedan vila/sova lite mer.

Om man är orolig alltså. Lite varning på att omgivningen tycker att man är knäpp i huvudet dock.
cjs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)