Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-19, 09:12   #1
perarvid
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 379
Question protein-tillskott

Jag har svårt att få i mig tillräckligt med protein via vanlig mat trots att jag käkar rätt mycket mat. Så jag tänkte köpa ngt pulver.

Fråga: bör jag ta tillskott varje dag, eller bara träningsdagar?

Om varje dag, ska jag satsa på ett tillskott med långsamma proteiner? Jag är ganska säker på att jag får i mig tillräckligt mycket kolhydrater, så ett pulver med mest protein passar nog mig bäst.

De dagar man har träning så bör man ju ta sig en "återställare" direkt efter träningen vad jag förstått. Då är det bra med snabba grejer va?

Vore trevligt om ni kunde ge lite produktförslag, ett långsammare protein-pulver o ett snabbare efter träningen-pulver. Jag är speciellt förtjust i chokladsmaker, så det kan ni ta med i beräkningen.
Märke och pris spelar ingen större roll, sålänge man får vad man betalar för. (dvs kvalitet vill jag ha)

Om ni har förslag på bra ställen att handla pulvret på så berätta gärna om det också. (Jag bor i sthlmstrakten.)
perarvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-06-19, 10:58   #2
Sundblad
little girlyman
 
Sundblads avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 75
Ta pulver varje dag. Efter träning ett vassleprotein (exempelvis av märket Exell, Eiselts Hi-Whey, eller Fairing Rapid Hydro). På vilodagar rekommenderar de flesta ett långsammare protein (exempelvis Eiselt Protec+ eller Fairing Complete Protein II). Jag tror dock inte att du märker någon skillnad om du kör på vassleprotein de dagarna också.

Alla produkter handlar du givetvis genom Kolozzeums webshop

.: Sundblad :.
Sundblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-06-19, 12:07   #3
muskelbyggarn
Klen, men Ren
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Fellingsbro
Inlägg: 1 505
I ditt fall så tror jag nog Fairings Complete Protein är att föredra, den kombinationen kommer nog passa dig väl!

Finns att köpa i butik i stockholm vet jag, eller så via några e-butiker direkt på nätet.

Vänl,,,
Tobbe
__________________
Optimum Nutrition - Protein done right.


"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)