Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-05-09, 19:13   #211
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
...nej. Bara nej.
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-09, 19:48   #212
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"
Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-09, 20:48   #213
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst
Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-09, 20:51   #214
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?
Svårt att säjja, man var så ung på den tiden, sku vara roligt att kolla på lite gamla matcher
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 09:20   #215
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
ikväll återställer Detroit ordningen. Hoppas nån sänker "bög pronger". Hatar den jäveln. Nästan mer än jag hatar Ryan Getzlaf.
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 10:25   #216
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Hehe, att spelet var mindre fysiskt förr. Spelarna är större,starkare och snabbare idag. Men på 70 och 80 talet hade varje lag 12-15 fysiska spelare. Idag har man 3-5 i varje lag. Orsaken till att Gretzky var "orörd" så beror på att man helt enkelt fick spö om man rörde honom.
Lemieux var långt ifrån komplett. Eric Lindros och Mark Messier var de mest kompletta.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 10:33   #217
Motorbreath
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 110
Retligt mål som avgjorde Caps - Pens inatt.
Motorbreath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 13:21   #218
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"
Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 13:49   #219
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans
Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky

Senast redigerad av Psychological den 2009-05-10 klockan 13:51.
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 00:14   #220
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Nu började precis penguins - capitals. Märker att ESPN är ca två minuter före canal plus. Hoppas penguins vinner o tar en semi plats nu .
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 00:20   #221
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Nu gjorde gubben Guerin 1 - 0
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 00:52   #222
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Hoppas Capital vänder i andra nu!
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 08:49   #223
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av Psychological Visa inlägg
Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky
Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 12:13   #224
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin
Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 12:16   #225
Psychological
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 224
Black Hawks första lag till semi. Var väl lite otippat, men rätt bra gjort av dom . Får se om Detroit blir andra laget i natt som tar en semi plats ?
Psychological är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)