Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-10, 13:16   #4306
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Fyfan. Kul att leva resten av sitt halva liv med ett mående i kropp och själ som påminner om måendet hos de som genomgår cellgiftsbehandling.

Det är sådant som oroar mig mest kring detta. Att dö en är en sak, men att plågas långsamt till döds (eller tills man tar livet av sig) är en annan.

Jag menar alltså att klara sig från COVID-19 men få livslånga komplikationer som orsakar ett mående och en kondition som du har beskrivit.
Vad är sannolikheten att drabbas, måste vara väldigt liten? Allt vi gör har risker oavsett om det gäller att ta en båttur eller ta cykeln till stan.

Du kan bli påkörd på ett övergångsställe och bli invalid från halsen, kul liv att leva, ska man undvika övergångsställen då också?
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 13:28   #4307
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Vad är sannolikheten att drabbas, måste vara väldigt liten? Allt vi gör har risker oavsett om det gäller att ta en båttur eller ta cykeln till stan.

Du kan bli påkörd på ett övergångsställe och bli invalid från halsen, kul liv att leva, ska man undvika övergångsställen då också?

Jag har blivit påkörd på ett övergångsställe. Sådant händer när kärringar och andra lite lätt opålitliga förare är ute och kör. Shit happens.

Jag förespråkar ordentligt med reflexer samt att det skall kollas syn på körkortsinnehavare.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 13:35   #4308
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Vad är sannolikheten att drabbas, måste vara väldigt liten? Allt vi gör har risker oavsett om det gäller att ta en båttur eller ta cykeln till stan.

Du kan bli påkörd på ett övergångsställe och bli invalid från halsen, kul liv att leva, ska man undvika övergångsställen då också?
Det känns dumt att försöka göra sådana här jämförelser. Corona är extremt smittsamt och luftburet. Känns dumt att riskera bara för att man vill ha lite barhäng en sommar eller åka utomlands när restriktionerna har lättats.

Läs dessa två förslagsvis. Jag går mot röd gubbe och korsar en mindre motorväg varje dag i veckan till fots än att utsätta mig i onödan för större folksamlingar eller mindre tillställningar bara för folk tror det är safe för stunden.

https://eu.usatoday.com/story/news/h...dy/5536249002/

https://www.sfgate.com/science/artic...g-15347792.php


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 13:36   #4309
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Man gör väl vad man kan för att minimera riskerna. Behöver ju inte gå till ytterligheter oavsett.

Tyvärr tänker inte alla så och det är dem som sprider smittan. Jävla idioter.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 13:47   #4310
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Det känns dumt att försöka göra sådana här jämförelser. Corona är extremt smittsamt och luftburet. Känns dumt att riskera bara för att man vill ha lite barhäng en sommar eller åka utomlands när restriktionerna har lättats.

Läs dessa två förslagsvis. Jag går mot röd gubbe och korsar en mindre motorväg varje dag i veckan till fots än att utsätta mig i onödan för större folksamlingar eller mindre tillställningar bara för folk tror det är safe för stunden.

https://eu.usatoday.com/story/news/h...dy/5536249002/

https://www.sfgate.com/science/artic...g-15347792.php


Smittan är smittsam ja men min poäng var att sannolikheten att drabbas hårt är väldigt liten precis som med allt annat. Sen behöver man inte trängas vid en bar men att ta ett restaurangbesök ser jag som ofarligt.

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Man gör väl vad man kan för att minimera riskerna. Behöver ju inte gå till ytterligheter oavsett.

Tyvärr tänker inte alla så och det är dem som sprider smittan. Jävla idioter.
Nej, man tar till åtgärder som står i proportion till nyttan.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath

Senast redigerad av r1kkie den 2020-08-10 klockan 13:49.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 13:50   #4311
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Smittan är smittsam ja men min poäng var att sannolikheten att drabbas hårt är väldigt liten precis som med allt annat. Sen behöver man inte trängas vid en bar men att ta ett restaurangbesök ser jag som ofarligt.
Vi vet egentligen inte ett jävla skit om det här viruset. Tror inte jag sett en enda artikel i svensk media om barn som fått allvarliga sjukdomar. Bara ett par om vuxna.

Sen tror jag det är stigmatiserat att prata om det också.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 14:26   #4312
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Smittan är smittsam ja men min poäng var att sannolikheten att drabbas hårt är väldigt liten precis som med allt annat. Sen behöver man inte trängas vid en bar men att ta ett restaurangbesök ser jag som ofarligt.
Har du förstått varför risken att drabbas är liten? För att hela världen stängde ner hyfsat ändå när det började ta fart utanför kina. Även om Sverige skött sig väldigt dåligt så har ändå de flesta arbetsplatser gjort vad de kunnat och svenskar som kan har jobbat hemifrån med mera. Alla kassaor i butiker som fått droppskydd med mera.

Ja, klart att risken är liten nu när vi alla ansträngt oss. Ska vi då sluta anstränga oss och låta det ta fart igen innan vi har mer koll på viruset? Fullständigt befängt i mina öron.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 15:29   #4313
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Har du förstått varför risken att drabbas är liten? För att hela världen stängde ner hyfsat ändå när det började ta fart utanför kina. Även om Sverige skött sig väldigt dåligt så har ändå de flesta arbetsplatser gjort vad de kunnat och svenskar som kan har jobbat hemifrån med mera. Alla kassaor i butiker som fått droppskydd med mera.

Ja, klart att risken är liten nu när vi alla ansträngt oss. Ska vi då sluta anstränga oss och låta det ta fart igen innan vi har mer koll på viruset? Fullständigt befängt i mina öron.
Nu missförstod du mig. Jag pratar inte om att bli smittad utan när man blir smittad att man får allvarliga men efteråt som inte återhämtar sig. Det som EagleEye nämnde han är mest orolig för.

Vart har jag nämnt att man ska sluta anstränga sig?
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath

Senast redigerad av r1kkie den 2020-08-10 klockan 15:30.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 16:00   #4314
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Det börjat nu pratas om "Long Covid". Ett begrepp för dem som aldrig blir av med viruset.

Uppmanar alla till försiktighet. Det här helvetiska viruset kan bara motas med Jesus kraft.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 17:31   #4315
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Det börjat nu pratas om "Long Covid". Ett begrepp för dem som aldrig blir av med viruset.

Uppmanar alla till försiktighet. Det här helvetiska viruset kan bara motas med Jesus kraft.
Här finns flera berättelser om personer som drabbats av "Long Covid":
https://covid19-recovery.org/stories-category/stories/

Observera att det är främst brittiska då organisationssidan verkar vara brittisk med.

Möjligen är "Long Covid" som en förkylning som har svårt att släppa (som varar i veckor) men flera gånger värre i hur symptomen påverkar ens liv.

Jag skulle troligen bli vräkt från min lägenhet om jag drabbades av något liknande eftersom jag inte skulle kunna jobba på grund av de långvariga symptomen.

Dessutom bör folk tänka ett steg längre. Visst, kanske inte drabbar dig (dvs., Du som läser detta, inte nödvändigtvis bara EagleEye) men någon som du känner och bryr dig som får "Long covid" och som kanske upplever att det är för mycket efter en månad av extremt plågsamt mående (inte dödligt men plågsamt) och därmed bara ser självmord som enda utvägen.

Kanske får Dig (du som läser detta) att tänka om istället för att rycka på axlarna att sannolikheten är så låg för dig. Så tillvida inte alla du kände i ditt liv sedan barnsben är döda redan så kanske det är värt att bry sig om Dina nära och kära lite extra denna gång, inte sant?

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2020-08-10 klockan 17:33.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 17:38   #4316
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Tänk om "Long Covid" inte har med Corona att göra utan i själva verket är utmatttningsdepression/ångest/CFS eller kanske psykosomatiskt.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 17:45   #4317
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Tänk om "Long Covid" inte har med Corona att göra utan i själva verket är utmatttningsdepression/ångest/CFS eller kanske psykosomatiskt.
Det är nog mest en trevlig bonus
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 10:09   #4318
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Putins dotter påstås ha vaccinerats för viruset, landet ska snart börja massproducera vaccinet.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/p...rad-mot-corona
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 10:44   #4319
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Putins dotter påstås ha vaccinerats för viruset, landet ska snart börja massproducera vaccinet.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/p...rad-mot-corona
Spännande att de hoppat över stage 3 testningen helt. Enligt artikeln är vaccinet endast testat på 76 personer. Bara att hålla tummarna på att det funkar och inte ger några allvarliga biverkningar.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 10:50   #4320
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Märkligt. Måste vara säkert om det nu är sant. Skulle inte bli förvånad om ryssarna verkligen lyckats.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)