Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-29, 01:47   #1
amdre02
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2020
Inlägg: 1
Lös hud eller fett?

Hejsan. För att göra en lång historia kort så har jag nästan hela mitt liv varit överviktig. Vägde dryga 90 pannor i 8an utan att ha några som helst muskler, men efter en halsoperation var jag nere på 65-70 kg i början på 9an. Och där höll jag mig tills jag började styrketräna. Från 9an till början av 2an i gymnasiet så gjorde jag inga stora framsteg, och lade mig därför på en bulk i cirka ett halvår. Tillbaks upp till 86 kg, men den här gången var mycket av de muskler. Jag har alltid samlat mest fett runt midjan och under bröstet, s.k chipsisar. Nu har jag deffat ett tag och börjar bli mer och mer lean på så gott som hela kroppen förutom just bröstet. Om jag spänner mig kan man tydligt se vart kanten på bröstmuskeln går, och att det hänger ner fett under. Det jag funderar på nu är om det är fett som är segt, eller om det är lös hud. Jag tycker att det känns skumt att man så tydligt kan se hela formen och definitionen av bröstmuskulaturen under huden, medans nippeln hänger 1-2 cm under. Vore ju segt att ha lös hud som 18åring

Tacksam för spekulationer, idéer tips eller dyligt
amdre02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 08:34   #2
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Svårt att säga exakt utan bild, men kan vara så att du behöver hålla formen en längre period så att huden hinner anpassa sig och krympa. Kan även vara gynekomasti, googla på det. Det kan också gå tillbaka med tiden, inte alltid.
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 09:23   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Spontant tror jag inte att det bör vara lös hud då du inte varit smällfet och dessutom är så ung. Det låter mer som gynekomasti som sagt.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)