Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-02-13, 17:22   #46
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Kära dagbok,
jag har haft lite tvivel angående om huruvida jag ska fortsätta SS eller inte. Bänkpressen ökar långsamt och tekniken i knäböjen brister alltför ofta. Mycket i mig vill kasta in småändringar alt. byta program.

Sen påminde jag mig själv om mitt ursprungliga träningsmål: att bli disciplinerad. Och det är fan inte disciplinerat att hoppa av ett program efter en månad när en planerat in tre.

Plus. Bara losers ger upp när det är jobbigt. Newsflash: att lyfta tungt är... Eh, tungt.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 17:37   #47
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tror folk raggar på 100 % av alla forum på nätet, och kolo är inget undantag! Själv har jag ägnat mig åt det litegrann, men det har gått relativt dåligt... Antar att det inte är så lätt när typ 50 % av ens konkurrenter ser ut som kalsongmodeller!

Angående huruvida du ska byta schema: Det finns troligen några utsatta regler för när du bör byta schema.
Typ "när du lyft si och så mycket vikt si och så många träningspass utan att öka, då är det dags att byta schema". Kolla upp om det står på någon SS-hemida någonstans? (Helst en som inte är tysk.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 17:52   #48
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Jo, stämmer nog. Räckte bara för mig att nämna att jag var tjej någon Flashbacktråd för att jag skulle få ragg. Äeh, kalsongmodell-looken är väl inte SÅ eftertraktad? I mina kretsar är det undernärda hobbypoeter som är hot stuff.

Man ska köra så länge man kan lägga på mer vikt varje pass, vilket jag kan. Min tvivel är mest en motivationsgrej.

Haha, tänkte först skriva "Är tyska träningssidor extra dåliga? Jag talar flytande tyska så jag förstår inte problemet".
Fail!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 18:13   #49
IronMaiden
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 393
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Kära dagbok,
jag har haft lite tvivel angående om huruvida jag ska fortsätta SS eller inte. Bänkpressen ökar långsamt och tekniken i knäböjen brister alltför ofta. Mycket i mig vill kasta in småändringar alt. byta program.

Sen påminde jag mig själv om mitt ursprungliga träningsmål: att bli disciplinerad. Och det är fan inte disciplinerat att hoppa av ett program efter en månad när en planerat in tre.

Plus. Bara losers ger upp när det är jobbigt. Newsflash: att lyfta tungt är... Eh, tungt.
Tycker du ska ge det ett litet tag till i alla fal, körde själv ss ett tag och ibland gick det kanske lite långsammare än vad man velat men tror att det är bra att iaf ge det en ärlig chans följa några månader! (Hur lång tid har du följt btw?) Anyhow, efter ett tag märker man ju att linjär progression only takes you so far och man når platåer och då kan det ju kanske vara dags att avancera lite, kämpa på med tekniken så kommer det
IronMaiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 19:20   #50
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Hur länge följde du SS?
Jag har följt det i en månad. Jag ökar stadigt i mark och lär göra det ett tag till, knäböjen borde komma ikapp när jag fått koll på tekniken (det började bra, men jag pajade den pga viktkåthet) och militärpress och bänk är helt enkelt övningar som är svåra att öka i lika lätt. Tack för peppen!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 19:30   #51
IronMaiden
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 393
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Hur länge följde du SS?
Jag har följt det i en månad. Jag ökar stadigt i mark och lär göra det ett tag till, knäböjen borde komma ikapp när jag fått koll på tekniken (det började bra, men jag pajade den pga viktkåthet) och militärpress och bänk är helt enkelt övningar som är svåra att öka i lika lätt. Tack för peppen!
3-4 månader i alla fall! ge det lite tid och kämpa på med grunderna så kommer det, jag känner igen mig i det rastlösa du beskriver om att vilja ändra om/lägga till men stick to the plan! brukar oftast vara bäst, sen när det verkligen inte går att öka mer kan du ju avancera! sen så gjorde jag ju inte bara ss utan la till lite kompletterande träning utöver det, så länge man orkar med det tkr jag det är okej iaf
IronMaiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 19:53   #52
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Jag ska försöka hålla ut i tre månader iaf, sen får jag se vad jag gör! Kanske blir mer fokus på högreps sen, men framförallt att få kasta in nya övningar kommer bli stört kul! Blir mest uttråkad lätt. Räknar typ dagarna tills snön smälter så jag kan börja cykla och springa ordentligt! Vad för kompletterande träning la du till?
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 23:47   #53
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Knäböj
20 x 5 x 2
25 x 5
30 x 5
32,5 x 5
35 x 5
37,5 x 5 x 3 (fokuserade extra på tekniken, kändes bra)

Bänkpress
20 x 5 x 2
25 x 5
27,5 x 5
30 x 5 x 2
32,5 x 5 x 3 (var tråkigt)

Marklyft
40 x 5
50 x 5
60 x 5
70 x 5
80 x 5 PB (Det här var verkligen jobbigt. Har på riktigt aldrig låtit så mycket under träning; gnydde, stönade och frustade som en idiot. Tur att jag var ensam kvar)

Sista delen av passet blev en dramatisk kamp mot klockan; gymmet larmas 23.00 och är en inte ute då får en bekosta vaktbolagets utryckning. Istället för att vila mellan seten sprang jag fram och tillbaka mellan vikterna, stången och omklädningsrummet. Satte på mig mina byxor över träningsshortsen, fick på mig skorna och sket i resten. Var ute på gatan 22:58 med jeansen lågt över höfterna och med öppen gylf. Mitt gym ligger på en gata med mycket rörelse och ett par kollar förvånat på mig, sen stannar ett killgäng till. Jag mumlar fram något osammanhängande om "gym... Larm.. Bråttom" och krånglar på mig byxorna och drar förläget upp gylfen. Skammen!

Just det: jag är ett hjärtlöst as, så lägger hellre ner tid på mina muskler, som åtminstone existerar och fyller en tydlig funktion. Glad alla hjärtans!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 00:50   #54
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Tror jag bulkar, vältrar mig i mat. Jordnötssås e veckans rätt. Stört energirikt: kokosmjölk, jordnötssmör osv. Varenda gram fett jag lägger på mig sätter sig på magen. True story. Blivit fet, fått love handles: "more to love!". Kände hur fettvalkarna trängdes på magen när jag lutade mig fram mot styret under cykelturen till gymmet. Mys! Enda minuset är att jag inte kommer ha lust att spamma mitt söta men stundvis dryga och bittra whatsappragg med nudes när jag vill ha bekräftelse. Sak samma.

Gud varför följde jag inte med ut? Världen e så vacker när jag e full.
Haha, fuck allt. Jag tar 80 i mark så mitt liv e perfekt.

Antal engelska ord: 9. Töntigt. Leker global citizen, bor i hemlandet.

11.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 04:44   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag brukar hata mig själv för min ölmage och mina fettvalkar och gå runt hela dagarna och samla mod till mig för att våga deffa, men sen träffade jag en tjej nyligen som faktiskt föredrar ölmage på killar! Sen ogillade hon mig visserligen för min personlighet, men jag mådde bättre över magen iaf. Så bara vänta tills du snubblar över en fettälskare istället för att må dåligt över hur du ser ut.

Angående att supa så är det ju 1000 gånger roligare att göra i sin ensamhet framför datorn än ute bland folk, så vad fan ska du ut för?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 11:20   #56
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Ja, det är jobbigt när det här med personlighet kommer in i ekvationen. Plötsligt blir allt svårare.

Them dudes och gäris älskar när jag e småfet. Fick ligga som fan när jag låg på min maxvikt efter att ha druckit kopiösa mängder öl sex dagar i veckan. "Om jag hade din kropp hade jag bara kollat mig i spegeln hela dagarna", sa han som monterat en spegel ovanför sängen.

Aldrig supit ensam, men du verkar vis så kanske testar det! Har ju ett litet spritförråd som står redo.
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 11:49   #57
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Aldrig supit ensam, men du verkar vis så kanske testar det! Har ju ett litet spritförråd som står redo.
Försök hålla dig från att göra offentliga Facebookinlägg bara så kommer det gå galant! Att sitta i mysfåtöljen och chatta med massa människor samtidigt som ens favoritmusik skrålar i lurarna slår med hästlängder att stå och och trängas på krogen och inte få en syl i vädret till låtar man hatar.

Edit: Halva nöjet är att gå in dagen efter och se vad man skrev till alla. Tänk om man hade haft den lyxen efter en krogrunda, att kunna läsa dagen efter vad man sagt till folk?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2015-02-15 klockan 11:56.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 12:01   #58
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Edit i nytt inlägg för det var för sent att edita det gamla: Varför i hela friden stör du dig på fettmängden om dina ligg gillar den? Man vill ju bli vältränad till 90 % för att få ligga mera ( och till 10 % för att folk inte ska vilja bråka med en).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 12:58   #59
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Haha vad härligt du skriver i journalen! Istället för att "verkligen" skoja till det med "bengt-press" så är du ju rolig på riktigt

Grattis till PB med!
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 16:55   #60
Ajasoro
Registered User
 
Ajasoros avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 066
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Edit: Halva nöjet är att gå in dagen efter och se vad man skrev till alla. Tänk om man hade haft den lyxen efter en krogrunda, att kunna läsa dagen efter vad man sagt till folk?
Jag brukar se till att omge mig med vänner som kan återberätta i detalj vad jag sagt/skrikit/gjort. Alltid lika underhållande att få sina minnesluckor ifyllda!
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Edit i nytt inlägg för det var för sent att edita det gamla: Varför i hela friden stör du dig på fettmängden om dina ligg gillar den? Man vill ju bli vältränad till 90 % för att få ligga mera ( och till 10 % för att folk inte ska vilja bråka med en).
Det handlar främst om mina magtröjor. Jag äger ganska många, och 90% av anledningen till att jag tränar att jag vill se bra ut i dem. Resterande 10% har med kredd att göra. Folk bråkar inte med mig, de tafsar - jag lackar.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLuta Visa inlägg
Haha vad härligt du skriver i journalen! Istället för att "verkligen" skoja till det med "bengt-press" så är du ju rolig på riktigt

Grattis till PB med!
Tack så mycket! Gör folk det? På riktigt? Jag dör.

Tack igen! Det kändes som mitt första PB som inte bara var snabb nybörjarprogression, utan var riktig kamp!
__________________
En vegans pubertala dagboksanteckningar
Dam -63 kg. Tränar inför SM KLSL 2018.
Bästa tävlingsresultat: 117,5-72,5-162,5
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)