Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-25, 12:18   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Låter som en oschysst deal du fick där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:33   #62
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Råkade precis att Lafayette är ett College, hedrar du ditt alma mater med namnet eller är Lafayette något helt annat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:36   #63
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det stod helt still i huvudet och kom inte på något namn, så jag döpte mig efter hunden i Aristocats. Trodde det var ett roligt Disney-namn, men det visade sig vara ett helt vanligt förnamn, eller efternamn, jag vet inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:39   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
För mig är alltid Lafayette den coolaste personen i True Blood:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:42   #65
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Fan vad tråkigt att dom gör så, tyvärr har du väl inget alternativ om jag förstått det rätt? Ät skiten, i bästa fall mår du bättre och i värsta fall får du ingen effekt och ett par biverkningar (som enligt fass förvisso inte är roliga men fruktansvärda heller). Så du kan få psykologbehandling.

Om du orkar hade jag även kontakt patientnämnden och pratat med dom om detta, jag är tveksam att detta är OK att göra ur ett etiskt/vårdperspektiv.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:47   #66
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nej, har inget val. Är bara lite snopen då jag trodde jag skulle få terapi först och testa det. Men hon sa att allt var hopplöst och att vi står och trampar, vilket är lite märkligt då jag liksom inte kommit igång med terapi som sagt. Egentligen är det ingen big deal, är mest rädd för förra gången jag gick på medicin var det så hemskt så jag bara ville dö.

Typ värre än den sämsta av drogtrippar. Man undra ju vad de där medicinerna innehåller. Jag är inget Aryt-fan för tillfället men det hade varit otroligt underhållande att ha hen med sig och se hen diskutera med doktorn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 22:41   #67
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Det stod helt still i huvudet och kom inte på något namn, så jag döpte mig efter hunden i Aristocats. Trodde det var ett roligt Disney-namn, men det visade sig vara ett helt vanligt förnamn, eller efternamn, jag vet inte.
Ah
Slog mig precis att jag inte mindes någon hund i Aristocats, för att sedan minnas att jag aldrig sett filmen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 21:52   #68
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Hade varit intressant att veta vad min kropp reagerar på. Tagit en miljard blodprover och min hälsa är på topp. Vet att det har med min ångest att göra, men ändå. Jätteglad och pigg. Sen 14.00 känns det som någon injicerar något obehagligt sömnmedel i min kropp, ligger typ förlamad i fyra timmar. Sen släpper det, får tillbaka aptit och humöret och känner mig pigg igen.

Kunde träna iallafall:

3 set bicepcurls
3 set hantellyft åt sidan
3 set tricep pushdowns
4 set magmaskin

Börjar med medicinen imorgon då den var tvungen att beställas. Kan vara skönt att kunna slippa all skit efter ett och ett halvt år av pissigt mående. Är dock helt säker på att det kommer vara ett helvete att sluta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 11:44   #69
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Lyckades jogga 20 min idag. Sjuuuukt tung i kroppen och kändes som hjärtat bankade så hårt så det skulle ploppa ut ur bröstet. Men skön känsla efteråt. Kommer ta det lite lugnare framöver.

Imorgon blir det första gympasset, vill passa på att komma i form nu när jag får en kick av medicinen. Haft en rätt hemsk upptrappning, vidriga mardrömmar och hisnande (som när man åker fritt fall, fast på ett mer obehagligt sätt) känsla i kroppen. Men bättre nu så ska bli underbart att komma tillbaka till gymmet och köra igång journalen igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-03-26 klockan 11:46.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 12:22   #70
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag gör sånt ibland, helt utan medicinering

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 12:36   #71
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Kanske. Så fort jag börjar löpa så känns det inte bekvämt. Tror jag skrivit om det i löpartråden, att flåset känns bra men kroppen känns otymplig. Jag tror jag får acceptera att jag inte har gener för löpträning.

Lätta vikter låter bra, har alltid gillat det mer än tyngre och färre.
Så kände jag med i början. Hatade löpning men hittade "min grej" inom det som jag nu brinner för (ut i skog och natur, låta terrängen styra tempot och bara "må gott"). På samma sätt som man inom styrketräning kan få prova sig runt och se om man vill bodypump, crossfit, SL, BB, AF, FitnessFive eller vad som.

Det löpningen gör på mig som inte styrketräningen gör är helt klart att dämpa ångest, stress, gör mig mer klartänkt och lättar till och med på den känslan jag hatar mest av alla; ensamhet.

Jag har genom åren både provat SSRI och ångestdämpande, även om det nu var länge sedan, men numera är löpningen min "ångestdämpande" kur. För mig fungerade för övrigt medicin helt fantastiskt bra. Det tog ett par veckor för effekten att slå in, men lyfte mig upp från "mörkret" så att jag kunde ta mig ur gropen vidare. Så det var som "startgas" till en trög förbränningsmotor som efter att ha hostat igång kunde varmköras och tuffa vidare. Jag fick ork och motivation jag inte hade innan. Hoppas allt går vägen för dig iaf!

Känner för övrigt igen det där med dipp på eftermiddagen, fast jag har min runt 16-17. Brukar få en känsla av meningslöshet, tomhet, känner mig inte motiverad till något och känner mig trött. Ibland nästan en olustig känsla. Brukar då det gå försöka ta en powernap och sedan ha som rutin att dunka i mig kaffe och köra ett träningspass. Det verkar som om det på mig iaf fungerar bättre om jag har någon form av eftermiddags- och kvällsrutin (som gärna får inkorporera träning).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 13:20   #72
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Lyckades jogga 20 min idag. Sjuuuukt tung i kroppen och kändes som hjärtat bankade så hårt så det skulle ploppa ut ur bröstet. Men skön känsla efteråt. Kommer ta det lite lugnare framöver.

Imorgon blir det första gympasset, vill passa på att komma i form nu när jag får en kick av medicinen. Haft en rätt hemsk upptrappning, vidriga mardrömmar och hisnande (som när man åker fritt fall, fast på ett mer obehagligt sätt) känsla i kroppen. Men bättre nu så ska bli underbart att komma tillbaka till gymmet och köra igång journalen igen.
Bra jobbat.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 15:30   #73
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
shadowfire:

Kul att höra att du blev hjälpt och tack för peppen. Jag tror seg löping beror en del på att jag måste stärka kropp och att gå ner lite i vikt. Jag tänker börja där. Jag håller verkligen med dig, jag älskar att vara ute i skogen, det kombinerat med styrketräning är livets fina!

stridis:

Danke!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 15:49   #74
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hur går det på träningsfronten?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 16:25   #75
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Hehe, blev lite förvånad när jag såg min journal var bumpad.

Jag vill träna men det går trögt. Medicinen gör så att jag är sjukt trött och seg, sover nog sammanlagt 9-10 timmar varje dag. En bieffekt jag trodde skulle försvinna efter ett tag. Men imorgon ska jag gå till gymmet för första gången på länge, får se hur det går!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)