Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-30, 04:25   #16
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Löpning på löpband 12 km/h i 10-25 minuter. Dock råkar jag mycket ytterst sällan hamna på gymmet under en vilodag.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-30, 04:50   #17
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Senast på Gym vilket var -99 tror jag, så brukade jag hänga med på vilodagarna eftersom jag lunchtränade. Tittade på mina kompisar sjöng hejaramsor, snackade med personalen, typ socialt ungefär som på en brittisk pub i Camden.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-30, 09:51   #18
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag har aldrig några uttänkta vilodagar. Däremot så har jag emellanåt pass som blir som bonuspass då jag inte trott att jag ska träna då jag kanske har sprungit långt innan eller är bakfull. Då kör jag det som är roligast: militärpress och bänk. Oftast väldigt få set, kan ibland vara så att jag bara stegrar upp till ett rejält arbetsset och avslutar efter detta.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 01:09   #19
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Rykken vettu!


Finns roligare saker att göra på en vilodag än att gå till gymmet.

Jag hade nog kört ett cirkelpass. Lätt genomblödning.
Sälrodd, latadrag, benspark och lårcurl.

Använt foam roller, bett en träningskompis knäcka ryggen.
Tagit en bastu och druckit 2-3 öl. Då mår jag som en prins.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 01:17   #20
Kay123
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan Visa inlägg
Om ni t ex följer ett schema Sheiko, 5/3/1, PPl eller något av Labbets förträffliga program och ni på någon av era dagar ,då det egentligen ska vilas, känner för att dra till gymmet för att ni inte har något annat för er just den dagen, vad brukar ni då köra? Blir det typ cardio som inte sliter för mycket? Biceps? Vader? Mage? eller kanske Teknikträning? Själv brukar jag typ köra cardio, biceps och mage. Sen se till att äta igen de förlorade kalorierna som cardion bränt typ. Vad brukar ni hitta på på gymmet när ni kommer dit lite planlösa?

Mvh!
finns mkt senaste forskning pa att du behover inte en vilodag om du tranar ratt och sover bra ... det ar inte svarare an att dela upp exacta volymen sa du kan kora 7 dagar i veckan om du verkligen alskar gymmet s.ratt garanterat battre gains ocksa om du kor lika mkt
Kay123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:02   #21
ziggekatten
Registered User
 
ziggekattens avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Höllviken
Inlägg: 101
Teknikträning i någon av de stora, 2 - 3 set med 3-5 rep @50% brukar jag lägga in då och då på vilodagarna. Facepulls är något jag kör ofta också.
__________________
Mål innan jag fyller 50:
Bänk: 100kg, Böj: 150, Mark: 200, Press: 75
Just nu(49 år, 186cm@97kg): 107,5/152,5/202,5/60
ziggekatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:16   #22
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Att gå till gymmet på en planerad vilodag ser jag numer som ett misslyckande. Klart man alltid kan köra nåt om man vill men har mina vilodagar för att kunna ha maximal damp och utvilat nervsystem på ett viktigare pass.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:19   #23
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag vilar på vilodagarna men om jag måste träna så skulle jag träna cardio eller helt enkelt pumpa lite lätt valfri muskel. Jag strävar efter att hitta en optimal träningsfrekvens där nusklerna hinner återhämta sig innan nästa pass men där jag endå tränar hårt i 5-6 veckor innan jag tar en lättare vecka. Det är främst lederna och fästena som behöver vilan känns det som
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 11:21   #24
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Har knappt några vilodagar. Dels för att jag är supermacho, men också för att jag är fysiskt inaktivt under dagarna och tycker om att anstränga musklerna på det vis en vanlig promenad eller joggingtur inte kan. Bryr mig inte värst mycket om maxprestation, vilket ger mig den lyxen även om jag följer ett program.

När jag följer ett ansträngande program och verkligen bryr mig om att vila upp formen skulle jag absolut inte träna ändå. En liten promenad på sin höjd och så mycket riktig vila som möjligt. Dvs sömn och avslappning.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 20:01   #25
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Gymmet är inte tillräckligt trevligt för att jag skulle ta mig dig utan ett mål. Blir nog hellre nånslags konditionsträning ute eller en film medan jag sitter hemma på spinningcykeln.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 21:22   #26
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
Bålstabilitet, vader, grepp, kondition, balansträning, stretching eller yoga
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 08:00   #27
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Inga planerade vilodagar, enbart sällsynta sporadiska sådana om kroppen känns "extra" sliten, sjuk i feber och halsont eller andra avvikande, onormala och oönskade beteenden. I dessa fall är jag förstås icke på gymmet, ty om jag är på gymmet så är det icke en vilodag.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)