Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-14, 18:02   #46
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden


Allan: Du har aldrig varit på Västergårdsgymnasiet i Södertälje låter det som.
? Talking to me?


Och...jag har varit där, tack. Med flaggan på jackan. Inga problem.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:03   #47
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Gå ut i vilket fikarum som helst så hör ni hur "kontroversiellt" det är med dödsstraff eller stoppad invandring. Det är det många som tycker, fast det brukar ändra sig när de kopplar in den stora hjärnan. Det är bara i TV-sofforna och på ledarsidorna sånt är tabubelagt.
Men snacka om arbetarmakt, löntagarinflytande, statligt ägande - det får verkligen proffstyckarna att slå frivolter.


allan
Du klankar ner på alla som påstår att det är kontroversiellt med dödstraff, stoppad invanding och så vidare. Men sen kommer du själv dragande med att statligt ägande är kontroversiellt. Vilka pratar du med egentligen? Ledarskribenterna på DN?
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:05   #48
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
? Talking to me?


Och...jag har varit där, tack. Med flaggan på jackan. Inga problem.


allan
Gubben var till Lasse_Mongo, resten till dig.

Var du ironisk eller har du faktiskt varit där? För bara någon vecka sedan blev min polare slagen för att han inte ville gå med på "Betala 5 spänn svenne" då han skulle gå ut genom entrén.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:09   #49
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Du klankar ner på alla som påstår att det är kontroversiellt med dödstraff, stoppad invanding och så vidare. Men sen kommer du själv dragande med att statligt ägande är kontroversiellt. Vilka pratar du med egentligen? Ledarskribenterna på DN?
Japp. Det framgick väl också? Min poäng är att det finns kontroversiella frågor, men de upprör sällan den vanlige tidningsläsaren/TV-tittaren. Man kan dra ut resonemanget också. Om man idag frågar folk om vi ska avveckla kärnkraften säger de flesta att den ska vara kvar. Men om man sedan frågar om vi inte ska respektera folkomröstningsresultatet från 1980 så får de flesta ont i huvdet. För vi vill alla att det ska bli lättare/enklare att få bestämma i sakfrågor (finns undersökningar om det) men vad händer när resultatet inte respekteras?
För övrigt tror jag att statligt ägande är rätt kontroversiellt i fikarummen också, men då måste man få fundera på det.
Jag saknar i och för sig nån som tycker att bögar/flator inte ska få gifta sig/adoptera.

allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:10   #50
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden
Gubben var till Lasse_Mongo, resten till dig.

Var du ironisk eller har du faktiskt varit där? För bara någon vecka sedan blev min polare slagen för att han inte ville gå med på "Betala 5 spänn svenne" då han skulle gå ut genom entrén.
Jag har varit där och pratat fackligt. Och kriminella har det funnits på alla skolor. I mitt plugg var det finnar som skulle ha stålar.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:13   #51
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Jag har varit där och pratat fackligt. Och kriminella har det funnits på alla skolor. I mitt plugg var det finnar som skulle ha stålar.


allan
Men jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra, det är ju fel hur man än vänder på det. Sedan är det nästan alltid i slutändan tvärtom så att den som säger emot blir kallad rasist, vilket är helt fel.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:13   #52
Jax
Registered User
 
Jaxs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: tattar runt
Inlägg: 3 772
Allan:

Ja det framgick, men i stort sett samtliga sakfrågor som har tagits upp i denna tråd är kontroversiella beroende på vilket forum man drar upp det i. Min erfarenhet är visserligen som du säger att i fikarummet på jobbet är väldigt få ämnen kontroversiella (här lär du ha aning mer erfarenheten än mig ).

Förövrigt anser jag att kärnkraften ska byggas ut, vilket skulle vara en högst kontroversiell åsikt på miljöpartiets årsstämma, men knappast i ett samtal med Hans Blix.
__________________
Träningsdagbok
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:14   #53
RobbeliRobban
Banned
 
RobbeliRobbans avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 4 200
Jag anser att knäböj är ett väldigt dåligt mått på styrka, samt att den är ofunktionell, överhypad och väldigt trist.

*Flyr krypandes*
RobbeliRobban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:18   #54
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Jax - vi förstår varandra.

MatteMaiden - jag kommer aldrig acceptera att kallas för rasist för att jag tycker att kriminella idioter är just kriminella idioter. De skulle nämligen vara kriminella idioter överallt i världen i den meningen att deras beteende knappast kan knytas till deras ursprung. Det ska inte du acceptera heller.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:23   #55
Droog
Registered User
 
Droogs avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: In my Durango -95
Inlägg: 1 414
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Idag är det väl alldeles oerhört politiskt korrekt att tycka att man ska strama åt invandringen, ha hårdare straff, sluta dalta med sjuka och arbetslösa, sänka skatter, avreglera lagstiftning, släppa sprit och narkotika och sexköp och fan och hans moster fria.
DET är inget kontroversiellt; i varje fall inte på Internet.
En annan myt är att det skulle vara fult att prata om det, eller tycka det. Det är det inte - men oftast är det så att folk tycker det är jobbigt att ta debatterna om de här ämnena och då blir det lättare att hävda att det finns nån slags politisk samsyn i samhället om att inte släppa fram dessa åsikter.

allan
Vi måste verkligen leva i helt olika världar. Din lilla brasklapp om Internet är väl det enda jag kan hålla med om. Där får faktiskt alla komma till tals (oftast) och folk vågar säga vad de tycker.
__________________
It was me, that is Alex and my three droogs, that is Pete, Georgie and Dim...
Droog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:23   #56
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Att Sverige sluta försöka vara så politisk korrekt och släpp alla löjliga diskrimineringslagar.
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:24   #57
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Det har funnits en del förvirrade människor som i sin enfald trott att det skulle uppfattas som provokativt. Idag finns det t o m riktlinjer från Skolverket som rekommenderar flaggande och sjungande av nationalsången. I min kommun har det aldrig varit något problem - här får alla skråla "Du gamla..." på avslutningen. Jag har en svensk flagga på jackuppslaget, har aldrig haft nåt problem med det.

allan
Alldeles oavsett invandring, så är dock frågan om nationalism och svenskhet lite deprimerande.

Att i USA vara "amerikansk" eller på Irland vara "irländsk" i sitt sätt är något bra. I Sverige är "svenskhet" snarast något negativt :/
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:25   #58
Pellefant
Registered User
 
Pellefants avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 314
Anser att Bodypump faktiskt både är roligt och givande.
Pellefant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:28   #59
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Jax - vi förstår varandra.

MatteMaiden - jag kommer aldrig acceptera att kallas för rasist för att jag tycker att kriminella idioter är just kriminella idioter. De skulle nämligen vara kriminella idioter överallt i världen i den meningen att deras beteende knappast kan knytas till deras ursprung. Det ska inte du acceptera heller.


allan
Men då är vi väl överens? Jag tycker att det är förjävligt och vägrar att ta det medan många andra skiter i det och snarare bygger på det. Då går man väl mot strömmen i alla fall lite?
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 18:28   #60
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Jag håller med. Ett av de mest berömvärda epiteten nånting kan få i Sverige är att det är "osvenskt". Vette fan vad det beror på? Klimatet?

Droog - jag vet inte vilken värld du lever i, men jag snackar politik dagligen; med familjen, med grannar och arbetskompisar, med arbetsgivaren och på olika forum. Inte fan upplever jag att det finns nån slags hämsko på vad folk får tycka. Däremot tycker de ju att de blir förtryckta när man säger emot. Men varför skulle jag acceptera deras åsikter stillatigande?
Det märkliga är ju också att just de som mest känner sig förtryckta och tystade inte direkt är de första att stå upp för yttrandefrihet när det gäller andra.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)